Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 30.August: Bilder og referater fra åpning av ladestasjoner

Startet av Milzit, torsdag 29. august 2013, klokken 21:34

« forrige - neste »

Roger (NO)

Sitat fra: Larsan på tirsdag 17. september 2013, klokken 14:14

Sitat fra: Roger (NO) på tirsdag 17. september 2013, klokken 14:09
Sitat fra: Larsan på tirsdag 17. september 2013, klokken 12:20
Jeg har en helt ny Hörmann- port og får ikke Homelink til å fungere. Er det noen som har lykkes å parre med Hörmann?
Da har jeg funnet en løsning som ser ut til å fungere (over tid) på en Hörmann ProMatic2:

1) Slett alle fjernkontroller fra garasjeport åpneren (Motoren)
2) Bruk portens original fjernkontroll til å lære bilen
3) Lær motoren bilens fjernkontroll (Denne blir "master")
4) Resett original fjernkontrollen og sett en ny random kode. (Les bruksanvisningen)
5) Lær motoren den nye koden fra original-fjernkontrollen

Resultatet er at bilen og fjernkontrollen nå sender 2 ulike koder, men at motoren har lært seg begge.
Virker dermed som at kodehoppene (rolling code) mellom bil/motor og fjernkotroll/motor ikke blir "forstyrret" av hverandre.

Det er også viktig å holde inne knappen på fjernkontrollen så lenge fjernkontrollen sender (rød diode), og trykke på nytt umiddelbart når den slukker.

Bilen trenger opp til 30sek signal for å lære koden, mens fjernkontrollen slutter å sende etter ca 20sek.
Gjenta som nødvendig til bilen lyser med lyktene, og fortsett sendingen til dioden slukker.

Bruk ferskt batteri for best signal...

Høres veldig bra ut (og omfattende).  Før du prøvde alt dette, klarte du å få bilen til å ta imot signal fra original fjernkontroll?
Etter at jeg sørget for å ha kontinuerlig signal (konstant lys i dioden på fjernkontrollen) mot Tesla logoen i nosecone; ja.

Trøndertesla

Sitat fra: Larsan på tirsdag 17. september 2013, klokken 12:20
Jeg har en helt ny Hörmann- port og får ikke Homelink til å fungere. Er det noen som har lykkes å parre med Hörmann?

Til orientering så er det en tråd til om Homelink på dette forumet - der fins det flere alternative løsninger på ting som har fungert. Se:

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,9098.0.html
Trondheim. Har kjørt en svart P85 siden 9. september

Morten1969

Sliter veldig med Homelink og Liftmaster Professional 5580 med rullende kode. (Fjernkontrollen "94335E" er på Homelink sin liste)
Har lest på Amerikanske og Norske forumer til øyet har blitt stort og vått, men fremdeles uten hell.
Bilen finner signalet og blinker med lyset, men del 2 er vanskelig. Ender som regel opp med at den etter å blinket med lysene går tilbake til "No signal detected".
Men fikk til ett parr ganger å få den gjennom fase to ved å fortsette å trykke på fjernkontrollen etter lysblinket.
Når jeg da skulle teste mot garasjen skjedde ingen ting.
Prøvde å lagre signalet for så og parre dette med garasjen. Lyset i portmotor blinket som det skulle, men TMS vil ikke åpne/lukke garasjen.
Med kona i bilen sto jeg bak motoren og observerte at hver gang hun trykket på Homelink i TMS blinket det i lysdioden bak på portmotoren. Så den registrerer signalet fra TMS, men agerer ikke på det. :'(

Er det noen som har funnet noen løsning på dette. Vil så gjerne at dette skal fungere

sindrej

Kan det være har dere bare trykker veldig kjapt på homelink knappen?  Det var vel en her som hadde funnet ut at det lønte seg å holde på "knappen" et par sekunder ala slik en gjerne gjør med fjernkontrollen.

Roger (NO)

Sitat fra: sindrej på onsdag 18. september 2013, klokken 10:34
Kan det være har dere bare trykker veldig kjapt på homelink knappen?  Det var vel en her som hadde funnet ut at det lønte seg å holde på "knappen" et par sekunder ala slik en gjerne gjør med fjernkontrollen.
Å holde inne "knappen" på touchskjermen er bare tull. Den starter ikke å sende før den slippes, og lengden på signalet er konstant.

eclipse

Sitat fra: Bruto Maccaroni på mandag 02. september 2013, klokken 22:45
Jeg har en gammel Stanley på 40 MHz. Trolig fra 1980. Blir positivt overrasket (i november) om den kan åpnes med Homelink fra bilen.

Skulle ikke forundre meg om det virker TMS Homelink sender blant annet på 40Mhz. Har du trykk knapp i tillegg til fjernkontroll så kan du jo kjøpe et Homelink kit.
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

HABEL

Sitat fra: ohh på lørdag 31. august 2013, klokken 08:50
Jeg har Came åpner, og får programmert bilen uten problemer. Men, etter litt tid slutter HomeLink å fungere.

Hei ohh!

Jeg får bilen om en drøy uke, og har også CAME åpner. Har du fortsatt samme problem med denne?
Multi Color Red P85 | VIN 13749 | ALT MINUS PLUS

Patosan

Sitat fra: Patosan på tirsdag 10. september 2013, klokken 21:47
Jag har portöppnare från Bosch som säkert är minst 15 år gamla.
För att få dem att fungera med Homelink så köpte jag detta 'kit'; http://portspesialisten.com/fjernkontroll/fjernkontrollsystem-m-adapter/

Har i kväll programmerat min Tesla genom att följa instruktioner på skärmen.
Efter två försök så verkar det fungera helt perfekt.

Ser att många kommenterar att det fungerar ett antal gånger, och därefter slutar fungera. För att testa så satt jag i bilen och öppnade och stängde säkert 20 gånger utan problem. Ska checka under kommande dagar om det är något problem.

Måste tyvärr rapportera att efter stor framgång och glädje över att jag kunde trycka på en knapp i bilen, så porten gick upp och ned, så har det slutat att fungera.
Symptomen liknar på de som andra rapporterar.
Ville upptäckt detta tidigare om dt inte var för att jag låter porten vara konstant öppen vid regn, för att bli av med fukt i garage.
VIN 15026

LinkedIn

OleJA

Det ser ut som jeg endelig har fått HomeLink til å fungere på min Diplomat / Delma portåpner etter et par runder med 'virke 4-5 ganger' symptomet. Nå har det ihvertfall virket lengre enn en dag med ~10 åpninger. Det jeg gjorde til forskjell fra de andre gangene var (Vet ikke om alt dette var nødvendig).

- Dro ut stikkontakten på garasjeåpner nummer 2 for at den ikke skulle blande seg inn.
- Satt inn en annen Dip-switch code på Delma fjernkontrollen jeg skulle bruke til programmering.
- Tok reset på portåpneren som skulle programeres (Slettet all tidligere programmering).
- Lærte portåpneren å kjenne igjen fjernkontroll med ny kode.
- Programerte HomeLink på bilen med denne - måtte ha 3-4 forsøk før det virket.
- Satte Delma fjernkontroll tilbake til gammel kode.
- Lærte portåpneren den gamle koden igjen.

Det som jeg tror utgjør forskjellen på tidligere forsøk, er at HomeLink nå jobber med en egen id. (Har i tillegg 4 fjernkontroller som er på samme id) Dermed vil ikke rullerende koder fra HomeLink blande seg med rullerende koder fra fjernkontrollene, som kanskje produserer sine koder utfra en annen algoritme.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

laumb

Dere må prate med han mannen som sitter oppe i garasjen...


sindrej

Jeg har også problemer med HomeLink.  Mitt problem er at jeg får "no signal detected" til slutt.  Starter læring, så holder jeg fjernstyringen inntil nosecone og holder inne knappen til den blinker.  Når jeg da gikk inni bilen stod det recording signal eller noe sånt.  Gikk ut igjen og fortsatte å trykke, når jeg sjekka inni bilen igjen stod det "failed to detect signal" eller noe sånt.

Begynte på nytt, holdt inn knapp til den blinka med lysa og så fortsatte jeg å sende signal en halvminutt til.  Når jeg sjekka inni bilen stod det også da "failed to detect signal".  Min fjernkontroll er på 433 Mhz.

OleJA

Sitat fra: OleJA på torsdag 19. september 2013, klokken 08:58
Det ser ut som jeg endelig har fått HomeLink til å fungere på min Diplomat / Delma portåpner etter et par runder med 'virke 4-5 ganger' symptomet. Nå har det ihvertfall virket lengre enn en dag med ~10 åpninger. Det jeg gjorde til forskjell fra de andre gangene var (Vet ikke om alt dette var nødvendig).

- Dro ut stikkontakten på garasjeåpner nummer 2 for at den ikke skulle blande seg inn.
- Satt inn en annen Dip-switch code på Delma fjernkontrollen jeg skulle bruke til programmering.
- Tok reset på portåpneren som skulle programeres (Slettet all tidligere programmering).
- Lærte portåpneren å kjenne igjen fjernkontroll med ny kode.
- Programerte HomeLink på bilen med denne - måtte ha 3-4 forsøk før det virket.
- Satte Delma fjernkontroll tilbake til gammel kode.
- Lærte portåpneren den gamle koden igjen.

Det som jeg tror utgjør forskjellen på tidligere forsøk, er at HomeLink nå jobber med en egen id. (Har i tillegg 4 fjernkontroller som er på samme id) Dermed vil ikke rullerende koder fra HomeLink blande seg med rullerende koder fra fjernkontrollene, som kanskje produserer sine koder utfra en annen algoritme.

Da var det nok engang slutt på at det virket gitt.  :(
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Trøndertesla

Sitat fra: Roger (NO) på onsdag 18. september 2013, klokken 11:56
Sitat fra: sindrej på onsdag 18. september 2013, klokken 10:34
Kan det være har dere bare trykker veldig kjapt på homelink knappen?  Det var vel en her som hadde funnet ut at det lønte seg å holde på "knappen" et par sekunder ala slik en gjerne gjør med fjernkontrollen.
Å holde inne "knappen" på touchskjermen er bare tull. Den starter ikke å sende før den slippes, og lengden på signalet er konstant.
Må nok skuffe deg der. Kanskje teorien sier at det er bare tull, men det fungerer helt utmerket for meg. Om jeg trykker et normalt kort trykk - ingen reaksjon. Om jeg holder den inne et par sekunder og slipper - vola -> porten åpner seg :-) Akkurat som på fjernkontrollen
Trondheim. Har kjørt en svart P85 siden 9. september

eclipse


Sitat fra: eclipse på mandag 16. september 2013, klokken 14:19
Sitat fra: andyco på lørdag 31. august 2013, klokken 10:00
Harselv en Marantec garasjeåpner. Hadde problemer med å få den programmert men tydelig at den må plasseres veldig presist når signalet skal læres. Holdt den nå helt inntil Tesla-logoen i fronten og da gikk det helt fint!

Hvor gammel er Marantec portåpneren din?

Jeg har en Marantec portåpner ca 2003 Mod fra Edlandsporten, jeg forsøkte flere ganger å programmere bilen uten hell og begynte å søke etter løsninger.
Men så tenkte jeg at la meg bytte batteri på fjernkontrollen før jeg bestiller ny mottaker, inn med nytt batteri og da gikk det bra, etter ca 20 sek med fjernkontrollen helt oppi logoen, blinket rødt hele tiden, så kvitterte bilen med å blinke med lysene. Jeg fulgte videre instruksjon og testet Homelink og lagret når det virket, fungerer perfekt nå. Homelink ikonet blir grønt når jeg kommer hjem
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

P85D+

Sitat fra: Cato76 på torsdag 22. august 2013, klokken 12:16
Jeg har selv garasje med to porter, hvor den ene har en hörmann portåpner og den andre er noe gammelt som sikkert ikke produseres lengre.  :(

Da jeg kjøpte huset for tre år siden hadde selgeren kun en portåpner (denne var til Hörmann porten). Jeg sjekket priser på nye åpnere som lå på 700 kr stk, og som alle andre portåpnere er de store og klumpete...  :-\

ebay var redningen.  ;D Jeg tok sjangsen på å kjøpe denne (se link under) siden den ikke kostet mer enn 300 kroner. Jeg har nå brukt den i snart tre år, og fungerer fint ennå (utenom den ene kontrollen som fikk seg en runde i vaskemaskinen) Et stort pluss for meg er at den styrer to porter med kun en remote, og det har ingenting å si hvilken frekvens den gamle porten har, så lenge den kan styres med trykkbryter (manuell bryter på innsiden av garasjen)

http://www.ebay.co.uk/itm/UNIVERSAL-REMOTE-CONTROL-KIT-ALL-MAKES-GARAGE-DOOR-PARTS-SPARES-/261260855481?pt=UK_Home_Garden_Doors_LE&hash=item3cd45c48b9#ht_4283wt_958

Kontrollen har frekvens på 433MHz  8)

Slik koples den opp: http://fendor.net/pdf_instructions/GD-RF102%20INSTRUCTIONS.pdf

Dette fant jeg på et annet nettsted "Homelink can only be programmed to control devices that operate between 288-433MHz. If your garage door opener doesn't operate between 288-433MHz, you can't program Homelink to control it."

Read more: http://www.ehow.com/info_8104726_homelink-garage-programming-problems.html#ixzz2cgtqn9ce

Her er en annen på ebay.uk, men denne kan jeg ikke gå god for... (finere design)
http://www.ebay.co.uk/itm/Roller-Garage-Door-Receiver-Box-RD1-with-2-Transmitters-/120517434463?pt=UK_Home_Garden_Doors_LE&hash=item1c0f661c5f#ht_3389wt_856

Kjøpte denne da den jeg har fra før ikke fungerer m. Tesla. Ikke bedre lykke med denne.  >:(
P85D og 85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA