Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 30.August: Bilder og referater fra åpning av ladestasjoner

Startet av Milzit, torsdag 29. august 2013, klokken 21:34

« forrige - neste »

Morten1969

Nå river jeg snart av meg håret >:(
Har forsøkt alle versjoner her på forumet.

Det rare er at "etter lysene blinker" trykker jeg på "learn" knappen på garasjeport motoren. Den blinker, men så kommer det opp i skjermen på TMS at ingen fjernkontroll funnet, prøv igjen.
Når jeg da trykker på prøv igjen, og "start" går porten opp/ned.

Så den har tydeligvis registrert senderen min, og den sender ut signal når den skal programmeres, men vil ikke registrere dette og lagre det.

Så hver gang jeg kommer hjem må jeg trykke: homelink/rediger/programmer/start, og vips så går porten opp.
Dette fungerer veldig bra, men er jo ikke riktig :-\ :-\

Har alle andre her fått dette til å virke??
Jeg har en Liftmaster 5580.

Cirion

Sitat fra: Patosan på onsdag 18. september 2013, klokken 23:02Ville upptäckt detta tidigare om dt inte var för att jag låter porten vara konstant öppen vid regn, för att bli av med fukt i garage.
Litt OT, men jeg kan anbefale en slik i garagen....
http://www.woodsnorge.no/DS28_Article_22.aspx
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Bruto Maccaroni

Sitat fra: eclipse på onsdag 18. september 2013, klokken 12:20
Sitat fra: Bruto Maccaroni på mandag 02. september 2013, klokken 22:45
Jeg har en gammel Stanley på 40 MHz. Trolig fra 1980. Blir positivt overrasket (i november) om den kan åpnes med Homelink fra bilen.

Skulle ikke forundre meg om det virker TMS Homelink sender blant annet på 40Mhz. Har du trykk knapp i tillegg til fjernkontroll så kan du jo kjøpe et Homelink kit.

Det ser ut som Homelinken fungerer på 40 MHz, ja. Jeg hadde besøk av el-fanboy her om dagen og vi fikk hans bil til å kommunisere med den gamle Stanley-åpneren. Helt perfekt ble det ikke, for bilen sendte dobbeltsignal til porten, men det hadde vi sikkert fått fikset hvis vi hadde programmert den en gang til.
Model S, P#2317 Vin:168xx
Reservert 30.12.12 I produksjon 20.09, Ferdig 01.10 Levert: 12.11
S85KW Perlehvit/Sort 19"
2007 Prius

sindrej

Vel, jeg har port på 433 MHz og får ikke til Homelink.  Den blinker med lysene og sier signal detected, learning signal (eller noe sånt), og etter ytterligere 10-20 sekunder så sier den at den ikke fant signal likevel.  Har prøvd å trykke helt til den sier at den ikke fant signal likevel (altså etter at lysa har kvittert).

Virker som en meget buggy funksjon må jeg si ..  :-\

mrjalle

Sitat fra: sindrej på lørdag 28. september 2013, klokken 14:22
jeg har port på 433 MHz og får ikke til Homelink.

Jeg tror det er mer enn frekvensen som er av betydning her. Jeg har en port fra GAPO, som oppførte seg som du beskriver. Porten opererer på 433MHz. Bilen blinket med lysene, så tok det litt tid, før bilen sa at den ikke kunne lære eller noe slikt. Tok kontakt med GAPO og fikk følgende forklaring:
Motoren jeg hadde var programmert med et "Keylock"-system for å fungere med de fjernkontrollene jeg hadde. Jeg ble anbefalt å kjøpe ny fjernkontroll med "Multibit"-systemet. Jeg klarte ikke forstå at jeg skulle kjøpe ny fjernkontroll, poenget var jo å slippe det. Men jeg gjorde som de sa. Programmerte motoren til den nye (relativt dyre) fjernkontrollen, samtidig glemte motoren de andre to fjernkontrollene jeg hadde. Så prøvde jeg å lære bilen på nytt. Og gjett hva? Det fungerte!

Det sluttet riktignok å fungere neste dag (som andre her på forumet har rapportert), men da programmerte jeg bilen på nytt, og siden har det fungert (det er nå fire dager siden). Så jeg er positiv.

Poenget er: Det er ikke sikkert det er nok å se på frekvensen. Får du det ikke til, spør forhandler av porten - de har helt sikkert vært borti åpnere som er integrert i biler før.

Ludvig

Sitat fra: sindrej på lørdag 28. september 2013, klokken 14:22
Vel, jeg har port på 433 MHz og får ikke til Homelink.  Den blinker med lysene og sier signal detected, learning signal (eller noe sånt), og etter ytterligere 10-20 sekunder så sier den at den ikke fant signal likevel.  Har prøvd å trykke helt til den sier at den ikke fant signal likevel (altså etter at lysa har kvittert).

Virker som en meget buggy funksjon må jeg si ..  :-\


Samme problem her!
Dolphingrey P85+
VIN P15328
57000 km

Dette er en teit effekt                                                                                                                                                                                                                          irriterende?

Milzit

Jeg prøvde å programmere porten vår i dag..den er ikke Homelink-kompatibel så jeg hadde ikke store forhåpninger. Bilen blinket med lysene og den sa at programmeringen var OK. Men ingenting skjedde når man trykket på "knappen" for å teste den.

glaserud

Da funker Homelink!

Har en gammel Stanley-åpner som har en trykknapp i tillegg til senderen. Enkel sak som bare kortslutter to ledere. Kjøpte denne på ebay:

http://www.ebay.com/itm/1-Channel-433MHz-RF-Remote-Control-Replacement-Garage-Door-Opener-Receiver/321029606704

(13,9 USD / 84 NOK)

Kobles til 12V DC og til inngangene for trykknappen. Lærte opp bilen ved å holde senderen inntil Ten til bilen blinket med lysene. Har funket siden (testet en 10-15 ganger nå).
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

P85D+

I følge Tesla teknisk support så er det en BUG som de jobber med. Dvs. Kommer vel en fix som lastest ned.

Er det noen som har prøvd å stå på innsiden av buss sluse bom og tatt opp signalene??  ;)
P85D og 85D

Djur1



Min historie:
Først programmerte jeg med den gamle senderen som det stod Came på. Bilen kvitterte med lysene og det funket den første gangen. Deretter var det helt dødt. Jeg skiftet batteriene på Came senderen og prøvde en gang til. Nå har det fungert noen dager så jeg krysser fingrene. Dette er på et felles garasjeanlegg med en Berner Torantrib.

Fikk faktisk snakket med en montør av garasje anlegget som tilfeldigvis var innom og fikk noen tips av ham, at det var ikke alltid så lett å få disse homelinks programmert, men det var viktig med helt nye batterier.

Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

Milzit

OK, jeg har ikke nye batterier, før prøve det...

NTesla

Har en garasjeport på jobb som er styrt via et panel av samme type som en bruker for å åpne dører rundt i bygget (RFID-opplegg med tilhørende kode). Regner med at hele dette systemet er kablet frem til standard kontrollenhet med opp/ned-bryter (type Hörmann tror jeg). Er det noen muligheter for å lære Teslaen hvordan en skal åpne denne garasjeporten, f.eks. ved å trykke på noen knapper på kontrollenhetboksen?

valvolainen

Sitat fra: NTesla på lørdag 05. oktober 2013, klokken 18:50
Har en garasjeport på jobb som er styrt via et panel av samme type som en bruker for å åpne dører rundt i bygget (RFID-opplegg med tilhørende kode). Regner med at hele dette systemet er kablet frem til standard kontrollenhet med opp/ned-bryter (type Hörmann tror jeg). Er det noen muligheter for å lære Teslaen hvordan en skal åpne denne garasjeporten, f.eks. ved å trykke på noen knapper på kontrollenhetboksen?

Hvis den kun styres av en rfid kodeboks tror jeg ikke det nytter. Du må ha en RF mottaker for at dette skal fungere.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Adrian

Får heller ikke HomeLink til å fungere. Etter ca 20 forsøk (også nytt batteri) så klarte den å finne signalet. Den gav pip og blinket med lysene hver gang, men oppdager aldri signalet og lagret det før ca 20 gang. Men når jeg trykket at den skulle åpne porten fra bilen var det ingen respons.

Dette er ikke på min bil så jeg får spørre DS når jeg får min levert om han kan ha noen tips.
Bil endelig levert 04.12.13. Lykkelig eier av Model S.

bjodnes

Har hørmann port. Programerte, alt ok. Porten gikk opp og ned gang på gang. Dagen etter sluttet det og virke. Har jeg forstått det slik at dere som har opplevd det samme har funnet en permanent fiks, eller er det bare å reprogrammere for så å oppleve det samme igjen? Er i tvil om det er tesla eller portleverandøren jeg skal søke hjelp hos.
iOn 2012 modell
2013 model S 85

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA