Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hviket forsikringsselskap velger jeg for min TMS

Startet av Signature #280, tirsdag 13. august 2013, klokken 23:55

« forrige - neste »


Zneip

Nord Trøndelag | X90D


Signature #280

Strømforbruk ved hastighet på 110 km/t, cruise control, opp Lierbakkene.. Foresten viste hastighetsmåleren før Asker 108 km/t når jeg lå i 110..

Signature #280

Og her er jeg nesten hjemme. Snittforbruket var altså mye lavere, men gikk opp de siste 10 minuttene grunnet litt for mye akselerasjon for moro skyld :)

ebbrey

#66
Flotte bilder!!

Typical range, går det på hvordan du har kjørt siste km? Så ut som et 90% laddet batteri på "din typical" gav ca 380 km.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Kenneth Waal

Gratulerer så mye med bilen - blir bare mere og mere fasinert over hvor fin den er i rød. RÅÅÅ er vell det rette ordet!
Hadde jeg fått bestemt så hadde det blitt rød på oss også, men min bedre halvdel nektet da hun vil ha svart eller hvit - så det ble svart. (..jeg er så lei av hvit da "alle" skal ha det - uten å fornærme noen :) )
Tesla Model S Performance

85 kwh - Tech-Pakke - Parkeringsassistent - Panorama - Lydpakke - Lyspakke - Sikkerhetspakke - Barneseter

TS

Sitat fra: Signature #280 på onsdag 07. august 2013, klokken 20:13


En ting til.. De kunne heller ikke si når appen var klar, men appen jeg har lastet ned til Ipaden fra amerikans appstore fungerer som bare det!!


Appen er tydeligvis ikke langt unna.. Lansert i Nederland:
http://www.teslamotors.com/no_NO/forum/forums/iphone-app-available-eu-dutch-appstore

Sikkert bare oversetting det står på nå..
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

ebbrey

For meg så det ut som han var over 80 nærmere 82%, begynte å lure på om de hadde økt reserven på batteriet fra 7.5 kw. Men har heller ikke sett dette med Typical Range før. Tatt over for projected?
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

OleJA

Sitat fra: ebbrey på fredag 09. august 2013, klokken 01:06
For meg så det ut som han var over 80 nærmere 82%, begynte å lure på om de hadde økt reserven på batteriet fra 7.5 kw. Men har heller ikke sett dette med Typical Range før. Tatt over for projected?

'Typical Range' er nytt i FW 5.5 som våre EU biler leveres med. Det er uklart om det kun er en navneendring fra projected, eller om det er en helt ny (mer konservativ & korrekt) måte å beregne rekkevidden på.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

ebbrey

#71
Sitat fra: OleJA på fredag 09. august 2013, klokken 01:13
Sitat fra: ebbrey på fredag 09. august 2013, klokken 01:06
For meg så det ut som han var over 80 nærmere 82%, begynte å lure på om de hadde økt reserven på batteriet fra 7.5 kw. Men har heller ikke sett dette med Typical Range før. Tatt over for projected?

'Typical Range' er nytt i FW 5.5 som våre EU biler leveres med. Det er uklart om det kun er en navneendring fra projected, eller om det er en helt ny (mer konservativ & korrekt) måte å beregne rekkevidden på.

Takk for info.

Det virket hvertfall ganske korrekt, siden turen ned hadde et typical tap mot faktiske km på 16 km og kun 4 tilbake. Men dette gjorde at jeg begynte å gå tilbake i gamle tråder på TMC for å sjekke dette med rated range, hidden reserves osv. Typical er vel ikke så langt unna EPA-265 eller 424 km, som de bruker i US. Dette hadde tilsvart 347 km hvis 82% er riktig i forhold til bilde. Men der står det 328 km typical ved avgang. Men så endrer vel dette tallet under speedometeret seg i forhold til gjennomsnitt over siste 25 km som han har satt det på.

Edit: Hadde vært fint om justeringen i 5.5 betyr at de har tatt bort reserven fra "rated range" slik at det blir så nøyaktig som mulig. Siden vi ikke får tilgang til disse kw uansett.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

OleJA

Det hadde vært flott om dere som nå har fått biler kunne verifisert om 'vampire drain' problemet nå er løst, eller ihvertfall er innefor 1% tap pr. dag som står nevnt i manualen.

Men forstår at det kanskje ikke er så aktuelt å parkere bilen for et par dager for å undersøke dette ::)
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

bb

Flotte bilder og bra at de som har fått bilene legger ut "stoff" her til de som ikke har fått ennå :D

Jeg observerte en svart privateid Model S to ganger i går. Den første gangen var utenfor Forbrukerrådet i Maridalen rundt kl. 08:45. Den andre gangen spottet jeg en mens jeg var ute og kjørte på ring 3 fra Bryn forbi Økern kl 17:10. Mulig dette var samme bilen. Den kunne tydelig sees på lang avstand med de karakteristiske LED-lyktene.

Jeg sykler 26 km daglig til/fra jobb rundt ring 3 i Oslo og har fra før av observert Leaf/trilling. Så for meg blir nok Model S et vanlig syn i morgenrushet :D
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Øyvind.h

Så en svart en med skiltnummer som endte 828 på vei hjem i går. Stod nede ved Øya-festivalen. Merkelig å se den tilfeldig plassert under et tre der, en bil som jeg venter så spent på :)

Blir det ikke deilig å få flere og flere over til elbil? Som syklist er jeg stort sett i god form, men tenker samtidig på all den eksosen jeg puster inn....
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA