Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hviket forsikringsselskap velger jeg for min TMS

Startet av Signature #280, tirsdag 13. august 2013, klokken 23:55

« forrige - neste »

Cato76

Til dere som har kjørt bilene noen dager nå - Hvordan er bilene på "støy" i forhold til en fossil bil? Jeg har prøvekjørt TMS'en før, men da fokuserte jeg på så mye annet enn støy, samt at kjøreturen var kort og på tørr vei.

Jeg tenker på deg (Signature #280) som kjørte til Oslo-Porsgrunn-Oslo i går, hvor det ble kjørt noen mil i regnvær og tørr vei tilbake. Var det noe støy som var irriterende, som man ikke tenker over i en vanlig bil, eller kunne dette overdøves lett med litt volum på anlegget?  ???
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Kallagtunet

Sitat fra: Kallagtunet på onsdag 07. august 2013, klokken 20:36
Gratulerer så mye med ny bil!

Ett spørsmål, kan du se om er det endringer på B stolpen der det på tidlige biler i US (og demobilene i Oslo) har vært stor slitasje i forbindelse med at man går inn og ut av bilen?

Bilder av dette området både foran og bak er svært velkomne.

:)

Signature #280

Cato. Angående støy er det jo, som sikkert alle har fått med seg, fraværende i lave hastigheter. Når du kjører E18 sørover og ligger i snitthastighet mellom 100 og 123, er det litt støy fra hjul og vind, MEN den støyen du hører er musikken. Jeg hadde med meg en kollega nedover, og når vi snakket sammen måtte jeg ofte mute musikken da den høres såpass bra, mens støy fra hjul og vind ikke var plagsom. Setter du på radio/musikk vil du ikke tenke over det i det hele tatt.
Nå er det lagt en del ny asfalt nedover E18, kjører du på den nye asfalten er det merkbart roligere inne bilen sammenlignet med tilsvarende bil med gammeldags forbrenningsmotor :)

Med den nedbøren som falt i går på veien ned, var det derimot mye støy, men det var ikke til å unngå.. Kjørte nesten 12 mil med vindusviskerne på raskeste hastighet.. Noe som kan gi en indikasjon på hvor mye det faktisk regnet..

Angående vindusviskerne. De har fire innstillinger. 1 automatisk med lav "følsomhet", 2 automatisk med høy "følsomhet", 3 vanlig og 4 raskt.
Min erfaring med vindusviskerne er at de automatiske innstillingene fungere MYE bedre enn de jeg har hatt tidligere (BMW og Mercedes). Tidligere har jeg nesten ikke brukt det da de starter for sent eller begynner for tidlig. Her tenkte jeg ikke over det før nå, noe som er et bra tegn :)


OleJA

Sitat fra: Signature #280 på fredag 09. august 2013, klokken 11:18
Min erfaring med vindusviskerne er at de automatiske innstillingene fungere MYE bedre enn de jeg har hatt tidligere (BMW og Mercedes). Tidligere har jeg nesten ikke brukt det da de starter for sent eller begynner for tidlig. Her tenkte jeg ikke over det før nå, noe som er et bra tegn :)

Det var bra å høre  :) Ubrukelige automatiske viskere er et av punktene som tidligere har blitt kritisert på TMS. Da har de tydeligvis fikset det, og vi kan stryke det av 'suttrelista'  :D
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

atta

Sitat fra: Signature #280 på fredag 09. august 2013, klokken 11:18
Angående vindusviskerne. De har fire innstillinger. 1 automatisk med lav "følsomhet", 2 automatisk med høy "følsomhet", 3 vanlig og 4 raskt.
Min erfaring med vindusviskerne er at de automatiske innstillingene fungere MYE bedre enn de jeg har hatt tidligere (BMW og Mercedes). Tidligere har jeg nesten ikke brukt det da de starter for sent eller begynner for tidlig. Her tenkte jeg ikke over det før nå, noe som er et bra tegn :)

Godt å høre! Vi har ok (tidvis dårlige) automatiske på Leaf'en, men synes de fungerer 100% på BMW'en. Automatiske som ikke fungerer godt er til større irritasjon enn glede.

Larsan

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 09. august 2013, klokken 07:54
Så en svart en med skiltnummer som endte 828 på vei hjem i går. Stod nede ved Øya-festivalen. Merkelig å se den tilfeldig plassert under et tre der, en bil som jeg venter så spent på :)

Blir det ikke deilig å få flere og flere over til elbil? Som syklist er jeg stort sett i god form, men tenker samtidig på all den eksosen jeg puster inn....

Det var meg :)

Larsan

Jeg kjørte tur/retur Hosle-Skarnes (84 km hver vei) i går og hadde "full tank" når jeg dro. Etter ikke akkurat økonomisk kjøring hadde jeg 22 mil igjen når jeg kom tilbake.

Har et par småting som ikke fungerer optimalt:

Skjermene klarer fremdeles ikke bytte automatisk mellom dag og natt-innstilling. Den byttet automatisk til natt et par ganger, men da spratt den tilbake til dagsinnstilling etter noen minutter   :(

I begynnelsen kom det en behagelig lav tone når jeg fikk inngående telefoner og når det var varsling på mangel av setebelte eller andre ting. Nå høres det ut som det er brann ombord på en oljeplattform hver gang jeg setter meg inn i bilen og ikke tar på meg belte før jeg setter bilen i gir. Samme ved innkommende telefoner og ryggevarsling. Det er mulig jeg har kommet nær noen innstillinger, men finner ikke ut hvordan jeg skal få det bort. Prøver å få tak i Tesla, men får beskjed om å sende mail.  >:(

Hvordan er varsellydene dine signatur#280?

Øyvind.h

Sitat fra: Larsan på fredag 09. august 2013, klokken 13:19
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 09. august 2013, klokken 07:54
Så en svart en med skiltnummer som endte 828 på vei hjem i går. Stod nede ved Øya-festivalen. Merkelig å se den tilfeldig plassert under et tre der, en bil som jeg venter så spent på :)

Blir det ikke deilig å få flere og flere over til elbil? Som syklist er jeg stort sett i god form, men tenker samtidig på all den eksosen jeg puster inn....

Det var meg :)
Hehe. Liten verden :) Synes for øvrig rekkevidden du omtaler er god! Snaut 40 mil rekkevidde med inspirert kjøring sommerstid? Spent på hva man kan få til om man kjører pent (eks forsøker å holde seg på rundt 80km/t jevnt). Har familie ca 38 mil unna i Sverige som jeg er litt skeptisk til om jeg tør å besøke uten planlagt ladestopp. Ikke høy fartsgrense på strekket, men ganske kupert.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Øyvind.h

#83
Slettet - Off topic

Skriv nytt innlegg i riktig tråd, eller opprett ny tråd. Denne tråden handler om "Mine første timer i min egen Model S!" Lademuligheter i Sverige er interessant, men ikke relevant i denne tråden.

Lars
Forum Administrator
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Amper

vi blir neppe trådløse med det første..   ;D
P85D :o)

Cowboystrekk

Hvordan er vampire drain hos dere som har fptt den?
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Olee


Nuvolari

Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Havebigfun

Ettersom de fleste bilene nå lades med 16/13 A  er det ikke lett å la være å koble bilen til nettet om natten. Det er lett å forstå .
Om dere kobler en energimåler av denne typen:
http://www.clasohlson.com/no/Energim%C3%A5ler/Pr362897000
mellom stikkontakten og ladekabelen vil man kunne få en indikasjon på strømforbruket om natten. Differansen mellom kWh i energimåleren og økt batterikapasitet over natten er vampyr-drain+ ladetap.
Etter det jeg har skjønt er ladetapet typisk 10%- resten blir da omtrent stby-forbruket til bilen.
Korriger meg gjerne dere som har greie på dette.

Nuvolari

#89
Sitat fra: Havebigfun på mandag 12. august 2013, klokken 21:15
Ettersom de fleste bilene nå lades med 16/13 A  er det ikke lett å la være å koble bilen til nettet om natten. Det er lett å forstå .
Om dere kobler en energimåler av denne typen:
http://www.clasohlson.com/no/Energim%C3%A5ler/Pr362897000
mellom stikkontakten og ladekabelen vil man kunne få en indikasjon på strømforbruket om natten. Differansen mellom kWh i energimåleren og økt batterikapasitet over natten er vampyr-drain+ ladetap.
Etter det jeg har skjønt er ladetapet typisk 10%- resten blir da omtrent stby-forbruket til bilen.
Korriger meg gjerne dere som har greie på dette.

Eller denne om du benytter 32A:
http://www.clasohlson.com/no/Efergy-e2-trådløs-energimåler/36-4500#moreinfo
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA