Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Forumrangering

Startet av Sonus, søndag 11. august 2013, klokken 17:42

« forrige - neste »

Gondron

Har uniq bil til deg Klykken, men eg la til comfort access så kom på 322 laken totalt ca.

Thomas81

Noen som vet hva det koster å oppgradere til Navi Pro når man allerede har Comfort Package Advanced 7GA? Står 0 i prislista men det var før 02.14.
BMW i3 Capparis white
BMW 116d M-sport alpine white

Gondron

13 700 uten Advance
6100 med advance (7ga)

Thomas81

Takk. Dette er kanskje den vanskeligste bilen jeg har bestilt. Og fargevalg er utrolig vanskelig på tross få farger å velge, har snevret meg inn på Orange eller hvit. Any thoughts?
BMW i3 Capparis white

Coachen

Hvit er uten tvil fargen som får bilen til å se kulest ut!
Det er nok også fargen som vil se best ut med fremtidig styling, hvertfall det som er vist til nå.
Snart eier av I3 som skal ta over bil nr.1 jobben fra min BMW 318dat.
Elsker alt som går på strøm!
Har både Robot gressklipper og Robot støvsuger samt de vanlige elektriske sex lekene :-)

Thomas81

Enig der ja, samtidig gir hvit bilen et enda mer space-aktig utseende, rent og pent og bra kontrast til det svarte, ser for meg et par M-performance striper over panser og tak også :) Orange er også kult, men aner meg at altfor mange velger den og at den fort kan gå av moten. Dessuten er hvit billigst.
BMW i3 Capparis white

Klykken

Valgte antrasitt grå, jeg. Mye pga jeg ville ha noe litt nøytralt og metallic. Det trenger ikke ooose 'jeg har kjøpt noe litt uvanlig, se på meg', liksom.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Thomas81

Noen som har valgt Park Assist pakka? Er det et must eller klarer man seg uten?
BMW i3 Capparis white

Coachen

Jeg valgte Park Assistant, mest pga det meget gode kameraet bakover da jeg rygger endel i områder med mye barn.
Håper også man en gang i fremtiden får tilgang til kameraet fra telefonen så man kan se hva som skjer bak bilen når man ikke er i den :-)

Akkurat den automatisk luke parkeringen kommer jeg nok ikke til å bruke mye men sikkert artig for litt "showoff"
Snart eier av I3 som skal ta over bil nr.1 jobben fra min BMW 318dat.
Elsker alt som går på strøm!
Har både Robot gressklipper og Robot støvsuger samt de vanlige elektriske sex lekene :-)

LMOR

Kameraet er et MUST, og lukeparkeringen er kjekt å ha av og til. Da sparer den deg for å kjøre enda lengre for å finne en parkeringsplass. Bilen klarer å parkere i en åpning på ca 4,5 meter! Noe jeg i hvert fall ikke klarer manuelt. Har hatt den forrige versjonen i 3år nå, og brukt den 10-20 ganger.
Utfordringen er når du skal ut igjen... Forstår ikke at de ikke lager en knapp for det også...
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Vind

Sitat fra: Thomas81 på torsdag 06. mars 2014, klokken 14:31
Noen som har valgt Park Assist pakka? Er det et must eller klarer man seg uten?
Litt som med Coachen, jeg vil gjerne ha kamera også.  Det fungerer svært bra.  Man får også med sensorer forann, som kan være en fordel på trange parkeringer.

Lukeparkeringsautomatikken er morsom når man har med seg noen i bilen, og vil vise hvor nærme man er selvkjørende biler ;-)  - men jeg parkerer raskere og på trangere plass selv.  Den har noen "krav" til parkeringsplasser - som at de er ordentlig måkt, at det helt er en bil på hver side, at det ikke er i en sving osv.

Sensorene forann synes jeg er svært nyttige - spesielt når man skal ut av en trang parkering.  Bilen har så god svingradius at man ofte kan kjøre rett ut i fra en lukeparkering - men da er det fint å se avstanden til bilen forann.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Thomas81

BMW i3 Capparis white

Klykken

Hadde budsjett på 300 jeg, men havnet på 320. :p
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Helelektrisk bilpark <3

Thomas81

Hva valgte du bort da? Er oppe i 345' nå med det utstyr jeg syns jeg bør ha.
BMW i3 Capparis white

Klykken

Siterer svar fra forrige side. Det jeg valgte bort blir alt for mye å nevne. :p
SitatStandard interiør da det ser helt ok ut. Liker ikke skinn pga for varmt om sommeren og kaldt på vinteren, samt budsjett selvfølgelig.

BMW i Lettmetallfelg Turbineke 428, 19" 2G5
BMW i vinterhjul Stjerneke, 19" 427 ZVS (standardhjulene)
Mobility kit 2VC
Ekstra koppholder 442
Hurtigladning DC 4U7
Hurtigladning AC 4U8
DAB+ radio 654
HiFi Høyttalersystem harman/kardon 674
ConnectedDrive Services 6AK
Comfort Advanced Pakke 7GA
+Oppgradering til navigasjonssystem Professional 609
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA