Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Forumrangering

Startet av Sonus, søndag 11. august 2013, klokken 17:42

« forrige - neste »

LMOR

Det er vel relevant for spesifisering av i3, hvis en er redd for kostnad etter 5år?
Men da må en også tenke på hva en går glipp av de 5 årene. Forskjellen mellom en minimum og maksimum spesifisert i3 er etter min mening veldig stor, og det betyr mange timers glede for de pengene. Så kan en selge bilen etter 5år og kjøpe en ny  ;D
Ellers vil en Service Plus avtale dekke feil på bremser og clutch (ikke så relevant for i3). Så det er ikke helt riktig at en ikke kan velge mellom ekstrautstyr og andre kostnader. Full dekning på bremser og clutch koster ca 12-15000.- for 10år. Men mitt råd er å velge mest mulig utstyr + pluss avtale.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Taffelman

Bestilt i dag: Hvit med lodge interiør og 19" (428+429).

Følte jeg måte beherske meg litt så jeg valgte bort soltak, comf.access, internett. bluetooth-pro og consierge. Ellers alt utstyr, endte på 320k etter høstrabatten.
X75D
TM3 LR AWD

JorgenM

Comfort access hadde ikke jeg klart meg uten, men har man ikke hatt det før så er det ikke noe å savne heller.

Er ett steg nærmere i3 vi også nå da vi har kjøper på vår andrebil og den hentes på onsdag. Spent på hvilken kampanje bmw kommer med når dagens går ut denne uka...
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

bromm

Sitat fra: Taffelman på mandag 28. september 2015, klokken 20:45

Følte jeg måte beherske meg litt så jeg valgte bort soltak, comf.access, internett. bluetooth-pro og consierge. Ellers alt utstyr, endte på 320k etter høstrabatten.
Meget bra valg ! Du kommer til å bli stooorfornøyd :) Har det samme men med BT pro og Internett (sistnevnte er ikke brukelig uansett med mindre 3G telematic-boks kan oppgraderes til 4G (som visstnok kommer i 2016)).

Mc_Herreington

Sitat fra: Taffelman på mandag 28. september 2015, klokken 20:45

Tror det er så og si eksakt samme som den jeg skal hente på Torsdag :)

Så lenge comf.access ikke er sånn som tesla at den låser seg selv så ikke jeg heller poenget med det.
Aug 2013 P85, Solgt
Okt 2015 BMW i3, Solgt
April 2016 S90D Solgt
Sep 2017 X100D
Nov 2018 I pace Solgt
Jan 2019 Model 3P Solgt
Aug 2018 BMW i3S

Taffelman

Comfort access har jeg hatt på andre biler men ble aldri komfortabel med det, liker best å bruke nøkkel og vite hvor den er, så CA var enkelt å velge bort. Har testet internett på idrive tidligere og det var både tregt og lite intuitivt, så det var også enkelt å velge bort.

Vurderte Bt-pro, men har forstått det slik at den primært gir mulighet for at flere telefoner kan være tilkoblet samtidig. Jeg pendler alene og bilen jeg testet hadde heller ikke Bt-pro, men den både streamet musikk, ringte og lastet ned Tlf listen fra telefonen. Godt nok for mitt bruk. Consierge tjenesten trenger jeg heller ikke.

Soltaket derimot satt litt langt inne å gi slipp på. Hadde det vært et skikkelig panorama tak ville jeg f.eks nøyd meg med std. felger på vinterhjulene for å få det. Men når takluka er to små glugger, og jeg har valgt et lyst interiør, så lot jeg fornuften vinne den kampen.

Er veldig fornøyd med at jeg fikk med såpass mye utstyr til 320k pga kampanjen. Er ikke hverdagskost å bestille ny "loaded" BMW. Gleder meg som en unge  ;D

X75D
TM3 LR AWD

chiefoff

må man ha med den connected pakken for å få bruke forvaring?

LMOR

Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

jaso

Hei,

Har testa en I3 frå lørdag og fram til i dag. Likte bilen veldig godt så no er det vurdering av pris i forhold til det oppsettet eg ønska. Snakka med selgaren i dag og satt opp utstyrsliste for å få pris.
Det som er droppa er alarm, soltak, acc, bt-pro, navi-pro, connected drive ,20 felg" og traffic info.
Ellers har eg ikkje satt på tona ruter og vi hadde en misforståelse på felgtype sommardekk så her står den med 427 Stjerneeke, eg ville ha 428 Turbineke eller om mulig Dobbelteke om dei er i 19".
Er det noko anbefaling av utstyr som bør være med? Eventuelt noko som kan byttast eller droppast?
Farge på bilen er Fluid Black og interiør er Suite, dette er ikkje aktuelt å endre på   :)
Kan også nemne at bilen er tenkt som pendlebil (bil2) og levering av ungane på skule og i barnehage. Vil på en avstand på 6-7 mil kvar dag på smal og svingete vestlandsvei med rikelig møtestopp (derfor droppa eg acc).
Har også med BMW i-wallbox i tilbud.
Enda opp under 300K før felg og toning er endra, ikkje sugen på å gå veeeldig mykje meir opp.
Mest usikker på navi pro pakken då eg har lese litt om den her inne, navigasjon i seg sjølv trenger eg ikkje, men er vel en del anna snadder i denne?
Kia Soul EV 2016 - Svart
Tesla Roadster 2012 - Cosmic Black

ifarta

Venter på BMW i3 i hvit med loft interiør.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA