Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Forumrangering

Startet av Sonus, søndag 11. august 2013, klokken 17:42

« forrige - neste »

bromm

Sitat fra: Pit på tirsdag 11. februar 2014, klokken 15:40
Er det ikke innvendig åpning av bagasjerom (bak) uten Comfort Access?
Heller ikke knapp ved bagasjelokket?
Kan bagasjerommet å så fall kun åpnes med knapp på nøkkel?

Joda - du kan både åpne bagasjeluka med håndtak på selve luka (forøvrig gummiert "touch-knapp, slik at den ikke går full av dritt) - og du kan også programmere selve nøkkel(ene) til å åpne bakluke på den valgfrie knappen som kan programmeres (denne åpningen fungerer altså slik at låsen slipper luka - den har ikke motor slik at den åpner seg helt opp, så egentlig er det like enkelt å bare åpne den for hånd).

bromm

#121
Skrev en litt nærmere beskrivelse på BT Proffessional før jul:

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,8627.msg153977.html#msg153977

PS! På det tidspunktet var det ikke klart at knappene for åpning av panser/bakluke bare var med i Comfort Access, så det kommer i tillegg. Det er en absolutt smaksak i mine øyne om man behøver Comfort Access - for man har som regel nøkkelen på seg... Og bortfallet av de knappene er heller ikke noen katastrofe, fordi det er fast knapp for panser på nøkkel, og bakluka kan som sagt alltid åpnes "for hånd" så lenge sentrallåsen er "åpen".

LMOR

#122
Comfort Access er vel en slik funksjon som du fint klarer deg uten, men som du blir "avhengig" av. Vi har hatt dette i 7år, og ingen av oss kjøper en bil uten CA igjen :-)
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

MortenH

#123
.
2011-2014: Mitsubishi i-MiEV
Fra jan 2014: BMW i3
Bryne - Rogaland

marovic

Navigasjonssystem professional vs. business. Slik jeg forstår det er den størrelsen på skjermen, 3d-visning av kart og touch-hjulet som er forskjellen. Stemmer dette? Hvordan fungerer bruken av business-versjonen når man ikke har touch-hjulet?

LMOR

Sitat fra: marovic på tirsdag 11. februar 2014, klokken 20:21
Navigasjonssystem professional vs. business. Slik jeg forstår det er den størrelsen på skjermen, 3d-visning av kart og touch-hjulet som er forskjellen. Stemmer dette? Hvordan fungerer bruken av business-versjonen når man ikke har touch-hjulet?

Se min post ca. midt på siden, og filmer på neste side.

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,11913.0.html
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

02jan

Da valgte jeg å satse på i3, som framtidig pendler/bruksbil i Oslo og omegn.

Valgt laurell gray, comfort adv., harmon-kardon ,dab, hurtiglader, takluke, solfilm, connected drive og 428 19".

Tesla CyberT dual AWD - reservasjon 1127xxxxx
Bmw i3 fra juli 2014 - solgt juni 2019 :(

2019 - Gjøvikbanen/Scott spark
2016 - folkevogn Passat alltrack diesel
1981- Jeep CJ-7 4.2 Renegade
1969 - BMW 1600-2
1997' hengerfeste C4 2.6 Avant quattro - lånt ut til far.

TrondW

Sitat fra: 02jan på tirsdag 11. februar 2014, klokken 21:41
Da valgte jeg å satse på i3, som framtidig pendler/bruksbil i Oslo og omegn.

Valgt laurell gray, comfort adv., harmon-kardon ,dab, hurtiglader, takluke, solfilm, connected drive og 428 19".
Sa selger noe om leveringstidspunkt ved bestilling nå?
i3 levert i uke 9 2014 (solgt og dypt savnet)
Model S85D mai 2015

02jan

Tesla CyberT dual AWD - reservasjon 1127xxxxx
Bmw i3 fra juli 2014 - solgt juni 2019 :(

2019 - Gjøvikbanen/Scott spark
2016 - folkevogn Passat alltrack diesel
1981- Jeep CJ-7 4.2 Renegade
1969 - BMW 1600-2
1997' hengerfeste C4 2.6 Avant quattro - lånt ut til far.

Bmwi3

Sitat fra: 02jan på tirsdag 11. februar 2014, klokken 22:35
Ca 6mnd , dvs levering juli/august.

Samme fikk jeg beskjed om hos Bavaria i Oslo. Forferdelig lang ventetid, håper de gasser opp produksjonen litt.
TM3(Kansellert), BMWi3.
Polestar2.

østfolding

Til info:

Jeg fikk min bil i dag og tok heller ikke bluetooth professional, men business. Men kan fortsatt streame musikk :-) Så disse 3.500 ekstra er - inntil videre i alle fall - bortkastet.

Har for øvrig standardinteriøet. Ser veldig bra ut. Selger var enig, og sier at han også hadde valgt standard interiør  (og dermed ikke driving assistant plus).

Rabiat22

Prøver ut Appen. Men det ligner ikke en plass på reklamen?


Mangler alle fjernkontroll funsjonene.....
Crap. Håper bare at det er eg som ikke har oppnet opp rett ennå .

LMOR

Har du registrert deg på ConnectedDrive:

https://www.bmw-connecteddrive.no/cdp/release/internet/servlet/login?locale=en_NO

Her må du legge inn VIN koden, så må du finne en kode i bilen, som du skriver inn før funksjonene kan aktiveres.

Det er sikkert det siste trinnet du ikke har gjennomført.

Hvis du ikke får det til kan jeg hjelpe deg :-)
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Rabiat22

Sitat fra: LMOR på lørdag 15. februar 2014, klokken 07:50
Har du registrert deg på ConnectedDrive:

https://www.bmw-connecteddrive.no/cdp/release/internet/servlet/login?locale=en_NO

Her må du legge inn VIN koden, så må du finne en kode i bilen, som du skriver inn før funksjonene kan aktiveres.

Det er sikkert det siste trinnet du ikke har gjennomført.

Hvis du ikke får det til kan jeg hjelpe deg :-)

Eg har registrert meg, får opp status og lade tid.
Men eg mangler symbolene nede på skjermen (vifta)

LMOR

Men har du hentet ut koden fra bilen?

- a security number (5 or 6 digits) will be sent by BMW servers to your car. You'll recover this security number from car's main menu, ConncectedDrive menu, messages.
- Then you have to go back to your computer and use the security number to finalise the registration process.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA