Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ikke kontakt med forumet i perioder...

Startet av FLEA, lørdag 03. august 2013, klokken 09:01

« forrige - neste »

FLEA

Sitat fra: @BMWi på Twitter,,A compelling offer": BMW Group today announced the base price of 34,950 Euros for the #BMWi3 in Germany. pic.twitter.com/8BnbOna1rF

Kilde: https://twitter.com/bmwi/status/359319391109804032

Med dagens kurs ca. 274.000,- Syns det er bedre enn forventet. Krysser fingrene for at tilvalg ikke koster fot+arm..

Kilde: http://www.xe.com/currencyconverter/convert/?Amount=34950&From=EUR&To=NOK

leafster

Hva er tysk mva? Fortsatt 19%? I såfall blir det ca 230 000.

FLEA

#2

tomrh

Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

flux

Ca. 222.000 kr med dagens kurs. Dersom den kan registreres for fem personer i Norge, blir det en salgsvinner.

Dette er aggressiv prising av Bmw. De mener alvor, og jeg tror ikke det er lenge før vi ser et svar mot Tesla modell S og.





Øyvind.h

Sitat fra: flux på tirsdag 23. juli 2013, klokken 02:46
Ca. 222.000 kr med dagens kurs. Dersom den kan registreres for fem personer i Norge, blir det en salgsvinner.

Dette er aggressiv prising av Bmw. De mener alvor, og jeg tror ikke det er lenge før vi ser et svar mot Tesla modell S og.
BMW kan bil, og de har eksperimentert mye med elbil. En utfordrer ligger nok 4-5 år frem i tid, for de har vel ingen i-prototype som konkurrerer med Model S pt?

Det spennende er dog ikke om de klarer å lage en konkurrent (det klarer de), men hva de bygger rundt bilen (salgsmodell, ladenettverk, markedsføring etc).
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Elmo

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 23. juli 2013, klokken 07:17
Sitat fra: flux på tirsdag 23. juli 2013, klokken 02:46
Ca. 222.000 kr med dagens kurs. Dersom den kan registreres for fem personer i Norge, blir det en salgsvinner.

Dette er aggressiv prising av Bmw. De mener alvor, og jeg tror ikke det er lenge før vi ser et svar mot Tesla modell S og.
BMW kan bil, og de har eksperimentert mye med elbil. En utfordrer ligger nok 4-5 år frem i tid, for de har vel ingen i-prototype som konkurrerer med Model S pt?

Det spennende er dog ikke om de klarer å lage en konkurrent (det klarer de), men hva de bygger rundt bilen (salgsmodell, ladenettverk, markedsføring etc).

Og ikke minst, om de ØNSKER å lage elbiler med lang rekkevidde.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

timingbeltkiller

Sitat fra: Elmo på tirsdag 23. juli 2013, klokken 10:18
BMW kan bil,
Autoindex tyder på BMW kan lage bil, men ikke å ta vare på bil.
Scorer meget bra totalt, men dårlig på verkstedsiden.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Sonus

Da er prisen i Norge satt - 237.100
Ikke ille og noe Nissan nok bør kontre


leafster

Da er det vel rundt 20k å spare på å hente den selv.

arnejorg1

Sitat fra: Sonus på mandag 29. juli 2013, klokken 14:54
Da er prisen i Norge satt - 237.100
Ikke ille og noe Nissan nok bør kontre

Den prisen ser grei ut ja. Da klarte de og få den billigere i Norge enn i Tyskland grunnet mva fritaket. Det er ikke ofte at det skjer med en bil, heller ikke en elbil. Grei pris det der ;) :D
Før Nissan leaf. Nå, Renault Zoe hentet hos Carpoint hentet 13 juni 2015

kimlillebo

Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

Cobos

Vi snakker fortsatt om en bil som bare ser rar ut og ikke har den søte profilen som MiEV har. Plass til 4 passasjerer og rundt 200L bagasje gjør at det ikke er så nøye at den ikke har hurtiglading som standard, den kan knapt fungerer som nr 1 bil eller eneste bil for en familie. Ikke får du med deg barnevogn heller. Alt dette er ting som fungerer greit i en Leaf men ikke i særlig grad i MiEV. I praksis snakker vi da om en mer sprek MiEV med BMW logo,  ikke en Leaf killer tror jeg. Den er såpass liten at den blir for lite praktisk hvis man ikke godtar en ren bybil for en 2 personers familie.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

Øyvind.h

Jeg kikket på bilen når den stod utstilt på Aker Brygge og må si jeg synes den var lekker i virkeligheten. Spennende design og spennende bruk av materialer.

At de lar hurtiglader være ekstrautstyr er god BMW ånd - ta betalt for alt. Og hold brukbarheten nede for å unngå kannibalisering av andre bilmodeller....
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA