Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla blir levert i containere til drammen

Startet av Leaf_2014, tirsdag 30. juli 2013, klokken 10:25

« forrige - neste »

laumb

Flytta innlegg fra Fossilblokk inn hit jeg - det er litt kult om ikke vi starter den bildetråden med 3 sider tekst. :)

tomrh

Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Epleskreller

Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

gjerten

#468
Hei alle!
Jeg bestilte min Model S for en uke siden (ønsket levering mars 2014). Jeg har satt opp noen spørsmål som jeg håper noen av dere med lengre fartstid enn meg på bilen kan hjelpe meg å få svar på. Mine spørsmål er som følger:

1) Jeg har bestilt bilen med Performance-pakken, men lurer på om jeg ikke da får en ekstra stiv og hard bil som ikke er så godt egnet for kjøring på vestlandet, der jeg kjører defintivt mest. Bør jeg kutte ut Performance pakken hvis jeg ikke skal bedrive "banekjøring"?

2) Har bilen elektriske memory-seter? Eller manuell seteregulering? Mulighet for å sette inn Recaro-seter i ettertid (lite sidestøtte i standardsetene)?

3) Har bilen regnsensor?

4) Er det fare for forsinkelse i levering av bilen?

5) Kommer det superchargestasjoner i Stavanger og Bergen?

6) Leveres det vinterdekk til bilen, inkludert i kjøpesummen? (fikk nesten inntrykk av det på mitt Dashboard på Tesla sin hjemmeside)

7) Bør jeg bestille dobbeltladeren med bilen? I tilfelle hvorfor?

8 ) Er nakkestøttene i baksetet regulerbare?

9) Er det faktisk mer hodeplass i en Model S med Panorama-/glasstak enn i en med standard tak?

10) Tar batteriet skade av å stå uten lading i noen dager/uker?

11) Kan bilen låses eller bakluken åpnes på lang avstand via en iPhone-/Android-app?

12) Hva skjer om jeg mister "nøkkelen" (mini-teslaen) på gata ved siden av bilen, og noen finner den? Bare for tyven å sette seg inn og kjøre avgårde?

13) Er rust garantert ingen issue på denne bilen? (Aluminium er vel korrosjonsfritt?)


Setter STOR pris på noen gode svar her før min ordre blir låst hos Tesla :-)

HABEL

Sitat fra: gjerten på tirsdag 10. september 2013, klokken 22:25
Hei alle!
Jeg bestilte min Model S for en uke siden (ønsket levering mars 2014). Jeg har satt opp noen spørsmål som jeg håper noen av dere med lengre fartstid enn meg på bilen kan hjelpe meg å få svar på. Mine spørsmål er som følger:

1) Jeg har bestilt bilen med Performance-pakken, men lurer på om jeg ikke da får en ekstra stiv og hard bil som ikke er så godt egnet for kjøring på vestlandet, der jeg kjører defintivt mest. Bør jeg kutte ut Performance pakken hvis jeg ikke skal bedrive "banekjøring"?

2) Har bilen elektriske memory-seter? Eller manuell seteregulering? Mulighet for å sette inn Recaro-seter i ettertid (lite sidestøtte i standardsetene)?

3) Har bilen regnsensor?

4) Er det fare for forsinkelse i levering av bilen?

5) Kommer det superchargestasjoner i Stavanger og Bergen?

6) Leveres det vinterdekk til bilen, inkludert i kjøpesummen? (fikk nesten inntrykk av det på mitt Dashboard på Tesla sin hjemmeside)

7) Bør jeg bestille dobbeltladeren med bilen? I tilfelle hvorfor?

8 ) Er nakkestøttene i baksetet regulerbare?

9) Er det faktisk mer hodeplass i en Model S med Panorama-/glasstak enn i en med standard tak?

10) Tar batteriet skade av å stå uten lading i noen dager/uker?

11) Kan bilen låses eller bakluken åpnes på lang avstand via en iPhone-/Android-app?

12) Hva skjer om jeg mister "nøkkelen" (mini-teslaen) på gata ved siden av bilen, og noen finner den? Bare for tyven å sette seg inn og kjøre avgårde?

13) Er rust garantert ingen issue på denne bilen? (Aluminium er vel korrosjonsfritt?)


Setter STOR pris på noen gode svar her før min ordre blir låst hos Tesla :-)

Dette hører ikke hjemme i denne tråden....
Multi Color Red P85 | VIN 13749 | ALT MINUS PLUS

laumb

Hei og velkommen til forumet Gjerten.

Ditt innlegg bar Off Topic og ville drevet diskusjonen i den tråden du la det lang av spor. Derfor ble den flyttet inn hit.


Forøvrig er absolutt alle dine spørsmål diskutert i emner med inntil flere hundre svar på forumet tidligere. Anbefaler deg å bruke søkefunksjonen og lese disse. Da blir du samtidig litt "kjent med" folkene her inne.

Angående spørsmål om du mister nøkkelen så er ikke det tidligere besvart; som med alle andre biler trenger du en nøkkel for å kjøre den. Dersom "tyven" finner din nøkkel, ja, da kan han kjøre din bil.

TS

#471
Sitat fra: gjerten på tirsdag 10. september 2013, klokken 22:25
Hei alle!
Jeg bestilte min Model S for en uke siden (ønsket levering mars 2014). Jeg har satt opp noen spørsmål som jeg håper noen av dere med lengre fartstid enn meg på bilen kan hjelpe meg å få svar på. Mine spørsmål er som følger:

1) Jeg har bestilt bilen med Performance-pakken, men lurer på om jeg ikke da får en ekstra stiv og hard bil som ikke er så godt egnet for kjøring på vestlandet, der jeg kjører defintivt mest. Bør jeg kutte ut Performance pakken hvis jeg ikke skal bedrive "banekjøring"?

2) Har bilen elektriske memory-seter? Eller manuell seteregulering? Mulighet for å sette inn Recaro-seter i ettertid (lite sidestøtte i standardsetene)?

3) Har bilen regnsensor?

4) Er det fare for forsinkelse i levering av bilen?

5) Kommer det superchargestasjoner i Stavanger og Bergen?

6) Leveres det vinterdekk til bilen, inkludert i kjøpesummen? (fikk nesten inntrykk av det på mitt Dashboard på Tesla sin hjemmeside)

7) Bør jeg bestille dobbeltladeren med bilen? I tilfelle hvorfor?

8 ) Er nakkestøttene i baksetet regulerbare?

9) Er det faktisk mer hodeplass i en Model S med Panorama-/glasstak enn i en med standard tak?

10) Tar batteriet skade av å stå uten lading i noen dager/uker?

11) Kan bilen låses eller bakluken åpnes på lang avstand via en iPhone-/Android-app?

12) Hva skjer om jeg mister "nøkkelen" (mini-teslaen) på gata ved siden av bilen, og noen finner den? Bare for tyven å sette seg inn og kjøre avgårde?

13) Er rust garantert ingen issue på denne bilen? (Aluminium er vel korrosjonsfritt?)


Setter STOR pris på noen gode svar her før min ordre blir låst hos Tesla :-)

Prøver å svare litt kort her:
1) Tror S85 standard er sikkert mer en bra nok om du ikke skal svi av 70.000 for morro skyld. Det er et pengespørsmål.
Du får pyntekanter på skinnsetene om du velger skinn og P85 ( inkl ) luftfjærer er også inkludert i prisen da.
P+ pakken er vel den som stiver opp bilen (?) . Har aldri prøvd noe annet enn P85 selv.

2) Ja, EL . Men, du må kjøpe Tech pakke for å få memory

3)
Ja

4)
De trapper opp produksjonen. Fabrikken er stor nok, men vi vet aldri . Min kommer før tiden.. Tror jeg..

5)
De prioriterer strekningene mellom Oslo og storbyene. Lite trolig midt i by i nærmeste fremtid.
Kjøper du med Dobbeltlader vil du sikkert etterhvert finne 22kwh type2 ladepunkter hvor bilen lades opp på få timer.

6) Vinterdekk : 15.000,- for kontinentale Pirellidekk på org felg, eller 23.000,- med nordiske Nokian . Med eller uten pigg.

7) Ja, se 5. Søk forum.

8 ) Nei, ingen er det.

9) Det sies at det er det, men mulig EU versjonen har fått et par cm.

10)  Batteriet slites av å tømmes til under 20% og lades over 80% , og kan skades av å tømmes helt . Det er anbefalt at batteriene lades så ofte som mulig.
Batteriene tappes noe i standby, men dette forbedres i hver fw oppdatering

11) Usikkert. Alt er mulig på sikt . Bilen er interaktiv. Et sikkerhetsspørsmål.

12) Svart av Laumb . Men, du kan kanskje spore bilen via app om dette er aktivert.

13) rust / korreksjon kan oppstå i overganger . Søk forum.
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Yagi

I dag tok jeg Thinken til jobb. Ah! for en kjøremaskin! Sitter som spikret i svingene, stabil og presis i styringen, komfortabel til tusen, og for ikke å glemme alle de kreftene som ligger lagret under høyrefoten. Eller - vent litt... Det var den bilen jeg kjørte i går som var sånn ja.

Thinken har vært en trofast og utmerket bil for oss i mange, mange år. Og den har fortsatt mange gode kvaliteter jeg setter stor pris på. Men akkurat nå er jeg en smule fascinert av en annen.... 
Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

Griffel

#473
Sitat fra: Runex på onsdag 11. september 2013, klokken 19:15
En noget subjektiv og litt smågretten (misunnelig?) reportasje i Bil:
http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=41259

(skulle tro de jobber hos en konkurrent  :D )
Sitat
nå en elbil-invasjon som neppe kan sies å ha en sosial vinkling, skriver Jon Winding-Sørensen og Per Morten Merg i denne kommentaren.
Nå var vel støtten til elbil aldrig ment å ha en sosial vinkling, men ment å øke antallet elbiler i trafikken. At det nå skjer en "elbil-invasjon" betyr at politikken virker altså tvert imot det som Jon og Per skriver:
SitatTakket være politikere som ikke ante hva de gjorde
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Bent

Sitat fra: Runex på onsdag 11. september 2013, klokken 19:15
En noget subjektiv og litt smågretten (misunnelig?) reportasje i Bil:
http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=41259

(skulle tro de jobber hos en konkurrent  :D )
Litt artig at det eneste de egentlig klarer å angripe bilen på er
1) Janteloven, og
2) at frakteskip går på tungolje.

Ad punkt 2 så tar de jo forresten feil i forhold til Europa-produksjon. Det vil ikke bygges biler i Europa så mye som at man får tilsendt ferdige byggesett fra California (med båt skulle man tro) som så settes sammen i Europa for å komme seg rundt tariffmuren.
Tesla Roadster, 25Mm

VigdisA

#475
Sitat fra: Bent på onsdag 11. september 2013, klokken 19:38
Sitat fra: Runex på onsdag 11. september 2013, klokken 19:15
En noget subjektiv og litt smågretten (misunnelig?) reportasje i Bil:
http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=41259

(skulle tro de jobber hos en konkurrent  :D )
Litt artig at det eneste de egentlig klarer å angripe bilen på er
1) Janteloven, og
2) at frakteskip går på tungolje.

Ad punkt 2 så tar de jo forresten feil i forhold til Europa-produksjon. Det vil ikke bygges biler i Europa så mye som at man får tilsendt ferdige byggesett fra California (med båt skulle man tro) som så settes sammen i Europa for å komme seg rundt tariffmuren.

Rimelig sur artikkel ja - har de ikke noen Ford'er eller BMW'er de kan skrive om?
Så forresten Røkke sin EL- Mercedes i dag - den ser ikke akkurat ut som en knøttebil den heller.. Vi burde da få fordelt den negative oppmerksomheten litt snart?
Det er vel som noen andre har nevnt her tidligere, journalistene prøver sikkert å balansere den positive omtalen.... Så selger de litt mer...
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

TS

Sitat fra: VigdisA på onsdag 11. september 2013, klokken 19:51
Sitat fra: Bent på onsdag 11. september 2013, klokken 19:38
Sitat fra: Runex på onsdag 11. september 2013, klokken 19:15
En noget subjektiv og litt smågretten (misunnelig?) reportasje i Bil:
http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=41259

(skulle tro de jobber hos en konkurrent  :D )
Litt artig at det eneste de egentlig klarer å angripe bilen på er
1) Janteloven, og
2) at frakteskip går på tungolje.

Ad punkt 2 så tar de jo forresten feil i forhold til Europa-produksjon. Det vil ikke bygges biler i Europa så mye som at man får tilsendt ferdige byggesett fra California (med båt skulle man tro) som så settes sammen i Europa for å komme seg rundt tariffmuren.

Rimelig sur artikkel ja - har de ikke noen Ford'er eller BMW'er de kan skrive om?
Så forresten Røkke sin EL- Mercedes i dag - den ser ikke akkurat ut som en knøttebil den heller.. Vi burde da få fordelt den negative oppmerksomheten litt snart?
Det er vel som noen andre har nevnt her tidligere, journalistene prøver sikkert å balansere den positive omtalen.... Så selger de litt mer...

Så de fossile bilene fraktes på EL-skip? 

Det virker som journalistutdanning er noe man tar i 2.klasse på barneskolen og at all logisk tankegang settes i et vakuum allerede da..

Er det noen som helst av disse Gjøkene som har undersøkt hvilke biler som faktisk byttes ut med Model S?
Jeg ser på forumet her et bredt utvalg av noen år gamle triste diesel STV fra VW og Toyota, samt noen ganske moderate bmw og audi. 
Det nevner de IKKE. 
Og effektavgiften er ikke reel, da man må bruke beregninger fra elmotoren på  Hybrid .

Hurra for janteloven ....



rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

valvolainen

Så, da får vi oppdatere signaturen slik at det reflekteres at endel av oss som kjøper tesla tross alt ikke er i mellomklassen. ;)
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Runex

Hvis noen av dere følger bladet Bil på facebook så har de lagt ut link til "reportasjen" sin der.
Jeg klarte ikke dy meg - måtte bare legge inn en lang kommentar på fb-innlegget deres. Skal bli gøy å følge med om det blir mange surmagede kommentarer etterhvert..  8)
Tesla Model S85 sept 2013 (solgt)
Tesla Model S85D juni 2015
Tesla Model X #96 (2015?)

Ladefabrikken

Mere en sutre reportasje skal man lete lenge etter. Dette er nok ikke den siste vi kommer til å se framover :(
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA