Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla blir levert i containere til drammen

Startet av Leaf_2014, tirsdag 30. juli 2013, klokken 10:25

« forrige - neste »

ohh

Sitat fra: NTesla på torsdag 12. september 2013, klokken 09:03
Tja, en ser jo en del av dette når det stilles spørsmålstegn vedr. kvalitet, servicenivå osv. så blir en møtt med argumenter om at det er verdens beste bil med høyest sikkerhetsranking etc. Vi er jo alle enige om at det er super bil som vi har kjøpt, men det må være lov til å stille spørsmål rundt enkelte aspekter.

Du sakset ut mitt innlegg. Jeg svarte deg på dine argumenter, men legger til den siste setningen utifra generell observasjon på forumet, som nevnt eksempel ovenfor.
Er 100% enig i at man må kunne være kritisk, og stille spørsmålstegn. Er også 100% lei av at man til stadighet omtaler de som ikke er enig i kritikken/spørsmålstegnene som 'menighet'. Man må kunne tåle å bli motsagt, selv om man er kritisk og/eller stiller spørsmålstegn.
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

luffe

Blir litt latterlig lesning denne artikkelen. De ser jo totalt bort fra miljø som en konkurransefaktor.
Tesla grisebanker Audi, BMW, Mercedes på miljø og blir belønnet for dette i Norge.

Det er ikke slik at regjeringen har gitt avgiftsfritak til Tesla, andre bilprodusenter har akkurat samme mulighet til å ta disse markedsandelene. De har ikke prioritert det og får svi for det. Fair & square.

Jeg skjønner ikke hvorfor de ikke kan se positivt på at Norge er en av verdens største pådrivere for bærekraftig bilisme!
Stolt eier av S85 Dolphin Grey :)

D.O

Havnet i Trondheim i kveld, hvor skjer det noe i denne byen på en torsdag? Var innom Tesla tidligere, enda en godt stund til nov/dec så nå må jeg ut å få noe annet å tenke på  :)
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.


D.O

Hehe omtalen av samfundet var som jeg kan huske det...  ;)
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Lille Lance

Sitat fra: Land Trykkeri på mandag 16. september 2013, klokken 19:07
Disse ankom Alna 29.august   Beklager ustødig filming. :P Blir lett beveget av så mye pent å se på  ;)
Oj oj oj ... har han mannen passa på at han ikke setter seg inn i bilene med møkkete bukse?!!!  8)
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

tklev

Ikke all verdens men bakkeklaring på den avkjørselen  :o

cairnz

Så seks identiske på rekke og rad gjennom Oslo sentrum i dag - noe eiendomsfirma så det ut som, rakk ikke plukke fram hverken telefon eller noe - sølvfargete, merket med (1) til (6) og veldig "logofisert". Bark Eiendom? Et eller annet lignende.
Elbilist

toppi

Bulk eiendom fikk 5 stk? sølvfargede samtidig som jeg fikk min.
Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Men er det skilter som sier: Kun for Tesla biler som lader? Umulig å se ut av bildene, ingen skilting => how can they now?

Milzit

Sitat fra: Finnøy på mandag 16. september 2013, klokken 23:43
Men er det skilter som sier: Kun for Tesla biler som lader? Umulig å se ut av bildene, ingen skilting => how can they now?
Det er ingen skilter enda, så det er ikke veldig innlysende for folk flest at dette er en ladeplass.

teslaslaven

Sitat fra: Sbr på mandag 16. september 2013, klokken 22:27
Var på harrytur til Nordby fra Oslo i helgen, dro med 240 km typical range på batteriet og tanken var å lade mens jeg shoppet. Et geni i en Volvo hadde klart å parkere på TVERS over to av tre elbil plasser. En Leaf hadde klart å snike seg inn på skrå får å få tak i den siste ledige plassen. Hadde jeg vært i litt dårligere humør hadde jeg parkert bak Volvoen og trukket strømmen over bilen hans... Så en annen Tesla som nok var like fornøyd i garasjeanlegget.

Kunne alltids stoppet etter eller annet sted å ladet litt, men tenkte å sjekke hvor langt jeg kom og hadde følgende rekkevidde igjen når jeg kom hjem:

Så ikke helt sunt ut for batteriet!  :o

espen1976

På tide å henge opp denne. Laget den i A3 format, mulig jeg vektoriserer etterhvert :-)

http://postimg.org/image/tut9m1uhj/

edit: fikk ikke lime inn bildet i posten, måtte linke...

jkirkebo

Sitat fra: Sbr på mandag 16. september 2013, klokken 22:27
Var på harrytur til Nordby fra Oslo i helgen, dro med 240 km typical range på batteriet og tanken var å lade mens jeg shoppet. Et geni i en Volvo hadde klart å parkere på TVERS over to av tre elbil plasser.

I parkeringshuset på Nordby finnes det røde trefase stikk tilgjengelig flere steder, men det hjelper jo fint lite så lenge vi ikke har fått den røde adapteren...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Øyvind.h

Sitat fra: hybridslaven på tirsdag 17. september 2013, klokken 00:42
Sitat fra: Sbr på mandag 16. september 2013, klokken 22:27
Var på harrytur til Nordby fra Oslo i helgen, dro med 240 km typical range på batteriet og tanken var å lade mens jeg shoppet. Et geni i en Volvo hadde klart å parkere på TVERS over to av tre elbil plasser. En Leaf hadde klart å snike seg inn på skrå får å få tak i den siste ledige plassen. Hadde jeg vært i litt dårligere humør hadde jeg parkert bak Volvoen og trukket strømmen over bilen hans... Så en annen Tesla som nok var like fornøyd i garasjeanlegget.

Kunne alltids stoppet etter eller annet sted å ladet litt, men tenkte å sjekke hvor langt jeg kom og hadde følgende rekkevidde igjen når jeg kom hjem:

Så ikke helt sunt ut for batteriet!  :o
Tsss, masse restkapasitet igjen :) Når det står 0km rapporteres det om at du fortsatt kan kjøre 15-25km før bilen faktisk stopper. Og når den stopper er det fortsatt enda en buffer som skåner batteriet, så det er langt ifra tomt selv om du er nede på 0km.
Men klart, det sliter jo mer på batteriet å dra det så langt ned enn å la det få kose seg rundt 50% :) 
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA