Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nye dørhåndtak?

Startet av tomrh, tirsdag 30. juli 2013, klokken 17:35

« forrige - neste »

smaug01

http://www.nissan.se/SE/sv/vehicle/electric-vehicles/leaf/prices-and-equipment/prices-and-specifications/model-details.501256_500744_501205.html

Ser de har kampanje nå på den så prisen er satt ned til 370K, men før jeg kjøpte min tok jeg og sjekket svenske priser bare på morro og prisen var da 396K.
Hva den svenske stat måtte tilbakebetale til Leaf eiere aner jeg ingenting om og det er vel ikke poenget heller. Bilen er dyr i Sverige hvor biler vanligvis ikke koster noe.
En 6,6kW lader som tilvalg koster for øvrig 10000sek også ser jeg.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

jkirkebo

Sitat fra: smaug01 på fredag 25. juli 2014, klokken 09:32
http://www.nissan.se/SE/sv/vehicle/electric-vehicles/leaf/prices-and-equipment/prices-and-specifications/model-details.501256_500744_501205.html

Ser de har kampanje nå på den så prisen er satt ned til 370K, men før jeg kjøpte min tok jeg og sjekket svenske priser bare på morro og prisen var da 396K.
Hva den svenske stat måtte tilbakebetale til Leaf eiere aner jeg ingenting om og det er vel ikke poenget heller. Bilen er dyr i Sverige hvor biler vanligvis ikke koster noe.
En 6,6kW lader som tilvalg koster for øvrig 10000sek også ser jeg.

Mitt poeng er at det er vel ikke rart at Leaf er dyr i Sverige når importøren forsyner seg med såpass mye større avanse. Normalt er biler billigere eks. avgifter i land med høye avgifter, f.eks har danskene rimelige biler før avgiftene legges på. Her virker det å være motsatt, nordmenn får elbilene mye billigere før avgifter enn svenskene. Unntak: Tesla (antar jeg).

Peugeot iOn er altså nesten 100k dyrere i Sverige før avgifter...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

tomrh

Nå var jo elbilene svindyre i Norge også bare for noen år siden, tipper avansen var tilsvarende høy, spesielt når i-MiEV ble solgt for ca. 260.000 i 2011. Men prisene har falt etterhvert som salgsvolum og antall tilbydere har økt. Er det ikke tilsvarende fenomen vi observerer i Sverige da?
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA