Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nye dørhåndtak?

Startet av tomrh, tirsdag 30. juli 2013, klokken 17:35

« forrige - neste »

tomrh

http://www.myelectriccarforums.com/nissan-e-nv200-testing-with-dhl-in-japan/

"...but may have a larger battery in order to counteract the diminished range because of the van's size and drag profile"
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

sven erik


tomrh

Googlet denne men finner bare at produksjonsversjonen skal leveres med 24 kWh batteri. Utrolig skuffende.  :( En forvokst Leaf med samme batteri men større volum, høyere luftmotstand og sikkert høyere vekt må jo bare skuffe mhp rekkevidde.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Sterkstrøm

Noen som vet hva det vil koste å ha en "løs" 12 kwt pakke i bagasjerommet for innkobling ved behov? Gjerne med separat lading og mulighet for å ta ut pakken på en enkel måte?

emil

Sitat fra: Sterkstrøm på mandag 14. juli 2014, klokken 00:03
Noen som vet hva det vil koste å ha en "løs" 12 kwt pakke i bagasjerommet for innkobling ved behov? Gjerne med separat lading og mulighet for å ta ut pakken på en enkel måte?

En ny pakke til Leaf skulle koste ca 40.000kr for 24kWh. Hvis man deler på to og legger på litt ekstra for arbeid og manglende "pant" på den gamle ender man vel opp med noe rundt 30.000kr vil jeg tro. Forutsetter at man får kjøpt batteripakken løst fra Nissan samt finner noen som vil ta på seg jobben med å bygge om. Tror også at mye av garantien til bilen også ryker hvis man begir seg ut på de traktene.

Ellers ble det vel på ebay solgt erstatningsceller for ca $125 pr stk. Skulle bil $3000 for 24 stk. Legger man på moms og alt annet rundt er man vel oppe i rundt 30.000kr uansett.

Sterkstrøm

Synd det ikke er mulig å få en fornuftig vare elbil som går minst 15 -20 mil om vinteren fra forhandler. Jeg skulle gjerne hatt en på jobben innen en prisramme på 300-350.000,- jeg hadde håpet at nv200 skulle klare det, men det ble det ikke noe av. Da blir det diesel bil i stedet.

Rio

emil: husk at man trenger individuell batteristryring (per celle), som skal fungere for en "halv" batteripakke! ;)
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

emil

Sitat fra: Rio på tirsdag 15. juli 2014, klokken 01:48
emil: husk at man trenger individuell batteristryring (per celle), som skal fungere for en "halv" batteripakke! ;)

Jadda, gikk under punktet "arbeid"... Var bare min måte å si at det ikke bare var å legge noen batterier i bagasjerommet og koble til for å øke rekkevidden.

Rio

Sitat fra: emil på tirsdag 15. juli 2014, klokken 07:38
Sitat fra: Rio på tirsdag 15. juli 2014, klokken 01:48
emil: husk at man trenger individuell batteristryring (per celle), som skal fungere for en "halv" batteripakke! ;)

Jadda, gikk under punktet "arbeid"... Var bare min måte å si at det ikke bare var å legge noen batterier i bagasjerommet og koble til for å øke rekkevidden.

Helt enig - det er dessverre mer komplisert enn mange tror. Balanseringsenhetene er jo fysisk elektronikk, og må muligvis styres av et BMS, som så må vite om dem.

Det enkleste ville jo vært hvis man kunne legge til en standard batteripakke på 24 kWt / 21,5 kWt.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

sven erik

jeg har hørt de er alerede klarjort for en batteri pakke til ellers så skulle det være neste utgave
men selv om det kosta så mye som 100 tusen til for  dobbelt rekkevidde tror jeg de fleste vil velge  å få virkelige 20 mil  å betale ca 350 tusen for en  god famile bil  eller hva ?

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Hvis e-NV200 hadde gitt valg med 48kWh brutto batteripakke på varebil/5-seter, eller 24kWh batteri og 7-seter , så hadde den vært en garantert slager uten konkurranse slik Leaf var i de snaut to første årene.
Nå er det større konkurranse i markedet, og det vil merkes. Muligens Nissan globalt ikke tar dette så tungt pga de store taxi kontraktene de har vunnet (New York, London m.fl.), men i Norge vil det ha en betydning.

smaug01

En Leaf koster 400K i sverige, tenk hva en e-NV200 med dobbel batteripakke koster i alle andre land? Ville jo vært normal Norge tilstander i verden noe som ville føre til full kaos tilstander. Er som kjent bare vi nordmenn som er villig til å betale 500K for en helt normal stasjonsvogn.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

jkirkebo

#12
Sitat fra: smaug01 på torsdag 24. juli 2014, klokken 21:52
En Leaf koster 400K i sverige, tenk hva en e-NV200 med dobbel batteripakke koster i alle andre land?

Hvorfor er Leaf så dyr i Sverige? Billigste modell koster 200k i Norge, det blir 220k i SEK. Legg på 25% mva. og man havner på 275k. Men i Sverige skal Nissan ha 315k, eller 40k ekstra. I tillegg skal man få 40k i "supermiljøbilspremie" så egentlig burde rimeligste Leaf kostet 235k i Sverige.

Peugeot iOn koster 140k i Norge, burde blitt 193k SEK inkl. mva. Men de skal ha 281k for den. Ikke rart elbiler blir dyre i Sverige om importørene skal prise de så mye høyere eks. avgifter enn i Norge.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Gordon Retriever

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 24. juli 2014, klokken 22:47
Hvorfor er Leaf så dyr i Sverige? Billigste modell koster 200k i Norge, det blir 220k i SEK. Legg på 25% mva. og man havner på 275k. Men i Sverige skal Nissan ha 315k, eller 40k ekstra. I tillegg skal man få 40k i "supermiljøbilspremie" 

Virker opplagt for meg: Nissan legger på prisen 40.000 siden dette er penger kunden får tilbake fra staten likevel. Ergo blir ikke bilen dyrere for kunden.
Litt på samme måte som når matmomsen settes ned i Norge uten at maten blir billigere.

emil

Sitat fra: smaug01 på torsdag 24. juli 2014, klokken 21:52
En Leaf koster 400K i sverige, tenk hva en e-NV200 med dobbel batteripakke koster i alle andre land? Ville jo vært normal Norge tilstander i verden noe som ville føre til full kaos tilstander. Er som kjent bare vi nordmenn som er villig til å betale 500K for en helt normal stasjonsvogn.

400k?

En gjennomsnittlig Acenta vil koste ca 350.000 SEK i Sverige. I tillegg får man som i mange andre europeiske land en statlig rabatt ("Supermiljöbilspremie") som er på 40.000 SEK. Konvertert til NOK er vi da nede i 280.000 kr. Fortsatt en del mer enn tilsvarende her, men langt unna 400.000kr.

I tillegg kan man kjøpe bil og lease batteri og kan i en del tilfeller komme ut enda billigere.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA