Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Think City Classic 2003 selges i Trondheim.

Startet av Ingez, tirsdag 30. juli 2013, klokken 10:43

« forrige - neste »

Ingez

Hei

Er det noen som vet hvor man kan kjøpe løs 16A Lader til leaf til rimelig pris?
Har sett noen snakker om man bør ikke lade leaf med 16A løs lader, hvorfor ikke?..
Tror det er bra å ha en 10A og en 16A :)
Nissan Leaf juni 2013 Solgt
S85 #22105

knnygar

Salto.no kjem vistnok med ein 6/8/10/13A ladar iløpet av august til i overkant av 6000,-
Ellers er det vel EVSE-upgrade frå USA, eller http://charge-amps.com/um-evse som er alternativ.
Ørsta, senter i Sunnmørsalpane.
Ny Euro Leaf sidan 1. juni 2013 :-)

blackleaf1

Kjøpte 16amp fra charge-amp, ca.5500-6000,- inkl frakt/toll. Har den i bilen, for lading på jobb.
Har 10amp i garagen. Kjører 7,5km x 2 hver dag 8)
Atle
Lindås

Rio

Grunnen til at man ikke bør ha en løs 16 A ladekladd har faktisk ikke noe med ladekladden eller bilen å gjøre, men at 16 A er helt på grensen av hva Schuko-kontakten (altså, en standard jordet kontakt) kan tåle av strøm.

16 A tilsvarer å ha 2 vifteovner på full effekt koblet til én plugg/kontakt. Den blir varm!

Det går vanligvis greit med nytt materiell innendørs, men når det er utendørs så blir kontaktflaten gjerne litt irret, og da blir det varmt.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

knnygar

Er vel difor Salto har lagt seg på max 13A.
Dei har vistnok også lagt inn temperatursensor i Schukokontakta, som kuttar om det skulle bli varmt.
Ørsta, senter i Sunnmørsalpane.
Ny Euro Leaf sidan 1. juni 2013 :-)

MajorBard

Noen som har info om charge amps leveringstider? Jeg reserverte for mange uker siden, men har ikke hørt noe fra dem.

Ingez

Sitat fra: MajorBard på onsdag 17. juli 2013, klokken 19:39
Noen som har info om charge amps leveringstider? Jeg reserverte for mange uker siden, men har ikke hørt noe fra dem.
Samme her reserverte for 8 uker siden, ikke hørt noe heller
Nissan Leaf juni 2013 Solgt
S85 #22105

Starfox

Fikk net mail her om dagen fra arnstein.bugge@gmail.com at han hadde fått inn 10 stk av 6/10/16 laderen. Send han en mail kansje han har

Starfox

Kjøpte min 16a her på forumet for 5000 tror jeg men værdt alle pengene når jeg lader på ladestolper der det er 16 stikk.

VL

Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

Rasmus.B

Det er en helt vanlig jordet stikkontakt som skal til.
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Elbillie

Jeg savner også en 16A lader for å få litt ekstra når jeg er i byen, på kino eller når jeg må en runde på Ikea... Eller på tur der jeg måtte ha behov for noen ekstra kilometer for å nå fram til neste hurtiglader. Med den medfølgende 10A kabelen tar dette uforholdsmessig lang tid å få over til bilen?

Prisene på kablene virker svært høye ift hva dette faktisk er- men med stor etterspørsel, så blir prisen gjerne deretter. Det planlegges overgang til mode3 type2, først i Oslo, deretter muligens videre i landet og disse kablene er betydelig rimeligere.

Inntil dette er på plass, så vurderer jeg å kjøpe kabel via EVI i usa. Pris med porto og toll ser ut til å komme på rundt 3300.- for en 16A med "vanlig" kabel.

Jeg tar gjerne i mot tips om alternativer.

Elbilamatør

Starfox

Vanlig slik som 10a laderen er. Alt er helt likt bare klistremerket viser 16a og den lader mye fortere.

Zero-talent

Hr du link til hvor man kan bestille den evi-kabelen?
Porsgrunn.
2013 Leaf Acenta. Solgt 2016
2016 Leaf Tekna. Solgt 2018
2018 Leaf LE 40kwh
Pendler Porsgrunn - Horten

Starfox

Sitat fra: Elbillie på mandag 22. juli 2013, klokken 09:14
Jeg savner også en 16A lader for å få litt ekstra når jeg er i byen, på kino eller når jeg må en runde på Ikea... Eller på tur der jeg måtte ha behov for noen ekstra kilometer for å nå fram til neste hurtiglader. Med den medfølgende 10A kabelen tar dette uforholdsmessig lang tid å få over til bilen?

Prisene på kablene virker svært høye ift hva dette faktisk er- men med stor etterspørsel, så blir prisen gjerne deretter. Det planlegges overgang til mode3 type2, først i Oslo, deretter muligens videre i landet og disse kablene er betydelig rimeligere.

Inntil dette er på plass, så vurderer jeg å kjøpe kabel via EVI i usa. Pris med porto og toll ser ut til å komme på rundt 3300.- for en 16A med "vanlig" kabel.

Jeg tar gjerne i mot tips om alternativer.

Elbilamatør

Glem 16a på ikea. Da blåser du sikringen om andre skal lade ved siden av deg.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA