Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

Lein

grattis Rsandven!! håper selv på en tilsvarende telefon:)
P85 2013-2015
70D 2016-idag

EvenSteven

Sitat fra: DonPedro på onsdag 20. november 2013, klokken 18:33
I morgen kl.  14. De er tomme for Pirelli-dekk, så jeg får Nokian i stedet.

Wow, det var tidlig levering! Jeg har bare få nummer etter deg, men fått estimert levering først 03.12... Selv om jeg har bedt på mine knær om tidligst mulige levering da min nåværende bil leveres til forhandler 01.12.13.
Har du gitt noe under bordet?  ;D
Tesla S P85+ sølv

DonPedro

Sitat fra: EvenSteven på onsdag 20. november 2013, klokken 18:40

Wow, det var tidlig levering! Jeg har bare få nummer etter deg, men fått estimert levering først 03.12... Selv om jeg har bedt på mine knær om tidligst mulige levering da min nåværende bil leveres til forhandler 01.12.13.

Hehe, nei. Hadde også 3. Des til de ringte i går.  Det eneste jeg har gjort er å være *veldig* klar med forsikringer, betaling etc (men det regner jeg med de fleste er).
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

EvenSteven

Sitat fra: DonPedro på onsdag 20. november 2013, klokken 19:14
Sitat fra: EvenSteven på onsdag 20. november 2013, klokken 18:40

Hehe, nei. Hadde også 3. Des til de ringte i går.  Det eneste jeg har gjort er å være *veldig* klar med forsikringer, betaling etc (men det regner jeg med de fleste er).

Alt er klart fra min side også... Dog skal ha noe finansiering via Skandiabanken som først overføres når bilen blir registrert! Så dette kan muligens føre til at man ikke prioriteres først i køen! Mer hassel enn om man tar gjennom Tesla muligens?
Tenker gode tanker og har telefonen klar i tilfelle den skulle ringe!
Hva er din status på my Tesla?
Tesla S P85+ sølv

Nuvolari

2 timer før meg :)
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

RSandven

Sitat fra: Lein på onsdag 20. november 2013, klokken 18:38
grattis Rsandven!! håper selv på en tilsvarende telefon:)

Yes. Nesten som en telefon fra Hamar (som jeg ennå ikke har fått) Det vil forekomme bilder :D
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

Cecilie

Vi som har bestilt Nokian får ikke fordi det er tomt, og dere som har bestilt Pirelli får Nokian i steden??  :o
Tesla Model S #2370 levert 18/11, herlig rød skjønnhet :)

coskars

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 20. november 2013, klokken 01:16
Sitat fra: coskars på tirsdag 19. november 2013, klokken 22:52
Er egentlig helt blank når det kommer til Elbil og spes lading. Begynte å lese aktivt på forumet her for noen uker siden, og ble veldig usikker på om dette var riktig bil for meg. Dere kan jo så mye om dette (lading, hun\han kontakt, 400v\230v, Ampere osv osv  :D

I tillegg virker det som om mange sliter med barnesykdommer (vil ikke lade, 12v batt osv), og jeg som trodde jeg var lur og ventet litt med bestilling.. men men disse feilene gjelder vel ikke alle - man blir bare litt gal av å lese om dette her inne  ??? :)

Uansett; Sølvgrå Performance hentes på fredag og skal da bringes til Fredrikstad for sitt nye hjem :)

Flere her fra Fredrikstad ja? ;)
Om du trenger et "crash course" i lading og vil se forskjellige kabler/utstyr så send meg en PM og stikk innom på en passende tid :)

Jepp! Deg jeg har sett på Kråkerøy-siden i grå TMS? Jeg takker JA til ditt tilbud. Kontakter deg når jeg har fått satt meg litt inn i bilen, vil jo ikke virke helt rookie når jeg møter deg  :P

Snart henting...
Sølvgrå P85, november 2013.
Fredrikstad

Mindgame

Noen som vet om endring av f.eks. farge på bilen etter man har finalized gjør at man havner bakerst i produksjonskøen igjen?

Tesla kundeservice gav inntrykk av at dette kunne være en av årsakene til at min bil blir levert i midten av mars istedenfor tidlig januar. Jeg har nemlig endret to ganger. Beslutningsvegring de luxe!

oroeltoro

Mindgame
At du har endret bestillingen burde ikke endre plassen din i køen, i hvert fall hvis endringen ble gjort før du fikk tildelt VIN, i motsatt fall burde de gitt beskjed om det. Jeg har også endret 2 ganger dvs bestilt mere ekstrautstyr, og fått garanti at det ikke går ut over leveringstid.
Personlig så synes jeg det går tregt med Norsk produksjon for tiden.
Hvilken farge har du valgt Mindgame?
Model S 85 2014 solgt, Model X 100D i transitt. BMW i3 som konebil. Model 3 er reservert.

Tai

Selv la jeg til skinnseter en måned etter finalized og Roxana sa det kun ble et tillegg på etpar uker.  Håper fortsatt desperat på januar men frykter  mars.  Ser jo at de som bestilte 2 uker før meg får levert i desember så kanskje....

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Mindgame

Sitat fra: oroeltoro på torsdag 21. november 2013, klokken 09:51
Mindgame
At du har endret bestillingen burde ikke endre plassen din i køen, i hvert fall hvis endringen ble gjort før du fikk tildelt VIN, i motsatt fall burde de gitt beskjed om det. Jeg har også endret 2 ganger dvs bestilt mere ekstrautstyr, og fått garanti at det ikke går ut over leveringstid.
Personlig så synes jeg det går tregt med Norsk produksjon for tiden.
Hvilken farge har du valgt Mindgame?

Hvit perlemor -> Svart -> Hvit perlemor.

Gjorde endringene før jeg fikk VIN.

Har fått bekreftet av kundeservice at endring av farge fører til at man havner bak i køen.

Mindgame

Sitat fra: Tai på torsdag 21. november 2013, klokken 09:59
Selv la jeg til skinnseter en måned etter finalized og Roxana sa det kun ble et tillegg på etpar uker.  Håper fortsatt desperat på januar men frykter  mars.  Ser jo at de som bestilte 2 uker før meg får levert i desember så kanskje....

Tai

Jeg finalized 3 dager etter deg. Estimert levering i midten av mars.

Jon123

Jeg finalized 23 juli etter mail om at jeg måtte finalize før 30 juli for å få en av de siste 2013 plassene, samt juli-pris på luft. I slutten av august sendte jeg mail og fikk endret fra s60 til s85. Bilen gikk i produksjon som først avtalt.
S85. Levert 2013.

Zneip

Jeg og en kollega gjorde div. endringer i konfig i juni og føler definitivt at vi er blitt "straffet" for det. Se på "Zneip" og "Cries88" i statusarket....vi ligger jo 2-3 uker etter de andre som har reservasjonsnummer i umiddelbar nærhet av vårt...

Se her og sorter etter P-nummer: https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AhloWOwPLEc2dFM0WXRVSFhLaTlUelpRN0pNVDhqbGc&usp=sharing#gid=0
Nord Trøndelag | X90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA