Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

OddB

Det gjelder vel å unngå å ha noen biler vi transit... De ukene fra de ruller ut av fabrikken til du har betalt fakturaen er vel ikke gunstige i regnskapet ?
1000 biler på båt er vel det over en halv milliard i bundet kapital.  Da er det gunstigere at bilene produsert i november går til europa og bilene produsert i desember lokalt i California.
Du ser jo mønsteret med rekordutlevering her i september og tørke i oktober. 
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

gzegorz

Sitat fra: Lars Vidar på tirsdag 19. november 2013, klokken 10:04
Et spørsmål gzegorz:
Vet du hvordan det fungerer med tanke på vinterdekk? Får man dette levert på bilen? Jeg spør fordi jeg selv har bestilt meg en Tesla med 21 sommer og 19 piggfrie vinter. Skal hente bilen 2.12. og håper virkelig at man får vinterdekkene levert da.

Jeg har bedt om å få bilen med vinterdekk (Pirelli) som ble bestilt for seks uker siden etter første kontakten med DS. Har blitt lovet å få bilen på disse i dag.
Tesla Model S85

Voll1

Som OddB sier er mønsteret blitt helt tydelig = få eller ingen biler i transitt ved kvartalslutt. Det betyr at det ikke vil bli bygget biler for Europa i slutten av november og hele desember. Neste "Europa-batch" vil bli bygget i januar med utlevering før kvartalslutt i mars. Dette betyr at Tesla ikke vil levere ut nye biler i perioden 1/1- ca 15/2. Neste runde med utlevering av biler blir derfor i slutten av februar og mars. Dette er sikkert "hoved-regelen", men enkelte biler vil nok av ulike grunner falle utenfor denne regelen (transportskader, etc).
Model S  2013-2018
Model X  2017-

krister461

Sitat fra: Clandrel på tirsdag 19. november 2013, klokken 23:51
Sitat fra: oroeltoro på tirsdag 19. november 2013, klokken 20:26
Sitat fra: Clandrel på tirsdag 19. november 2013, klokken 16:19
Jeg skal hente min i Drammen 23/12 i Bjørnstjerne Bjørnsons gate 122 i Drammen.

Så det er adressen...

/c
Gratulerer Clandrel, etter hva jeg husker bekreftet du 26/8, dvs at du får bilen på under 4 måneder. Har ikke sett noen med kortere leveringstid her hjemme på bjerget ennå, og det gir jo oss i køen en indikasjon på hva "best case" kan være.

Ikke 26/8, men 28/8;)
Når reserverte du? Samme dag, eller to uker før?

oroeltoro

Sitat fra: Voll1 på onsdag 20. november 2013, klokken 08:17
Som OddB sier er mønsteret blitt helt tydelig = få eller ingen biler i transitt ved kvartalslutt. Det betyr at det ikke vil bli bygget biler for Europa i slutten av november og hele desember. Neste "Europa-batch" vil bli bygget i januar med utlevering før kvartalslutt i mars. Dette betyr at Tesla ikke vil levere ut nye biler i perioden 1/1- ca 15/2. Neste runde med utlevering av biler blir derfor i slutten av februar og mars. Dette er sikkert "hoved-regelen", men enkelte biler vil nok av ulike grunner falle utenfor denne regelen (transportskader, etc).
Jeg har sett antydninger til det samme mønsteret, men Tesla forteller meg at dette ikke stemmer. Min bil ble bestilt med sen desember levering, og det vil være håpløs kundehåndtering og levere ut disse bilene i Mars, fordi de ønsker å pynte på regnskapene. Dette selskapet er i ett spedbarns begynnelse, og da må det være viktigere på kort og lang sikt å  få til en forutsigbar, pålitelig og jevn flyt igjennom hele prosessen i stedet for å produsere i rykk og napp kun for å tekke kortsiktige investorer. I så fall skylder de informere sine kunder og eventuelt potensielle kunder hva de kan forvente, det er lite bærekraftig på lengre sikt å holde kunder for narr. Evig eies kun ett dårlig rykte, så jeg tror nok Tesla vil levere mange biler både i Januar og februar til Norge.
Model S 85 2014 solgt, Model X 100D i transitt. BMW i3 som konebil. Model 3 er reservert.

Johnny

Jeg tjener til livsoppholdet mitt for et amerikansk selskap. Det har til tider en del pussige konsekvenser, forårsaket av at de selfølgelig ikke betaler regningene sine på slutten av kvartalet..
TMS og eGolf.

Clandrel

Sitat fra: krister461 på onsdag 20. november 2013, klokken 08:19
Sitat fra: Clandrel på tirsdag 19. november 2013, klokken 23:51
Sitat fra: oroeltoro på tirsdag 19. november 2013, klokken 20:26
Sitat fra: Clandrel på tirsdag 19. november 2013, klokken 16:19
Jeg skal hente min i Drammen 23/12 i Bjørnstjerne Bjørnsons gate 122 i Drammen.

Så det er adressen...

/c
Gratulerer Clandrel, etter hva jeg husker bekreftet du 26/8, dvs at du får bilen på under 4 måneder. Har ikke sett noen med kortere leveringstid her hjemme på bjerget ennå, og det gir jo oss i køen en indikasjon på hva "best case" kan være.

Ikke 26/8, men 28/8;)
Når reserverte du? Samme dag, eller to uker før?


Reserverte samme dag...

Cowboystrekk

Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Henning76

Sitat fra: OddB på onsdag 20. november 2013, klokken 02:02
Det gjelder vel å unngå å ha noen biler vi transit... De ukene fra de ruller ut av fabrikken til du har betalt fakturaen er vel ikke gunstige i regnskapet ?
1000 biler på båt er vel det over en halv milliard i bundet kapital.  Da er det gunstigere at bilene produsert i november går til europa og bilene produsert i desember lokalt i California.
Du ser jo mønsteret med rekordutlevering her i september og tørke i oktober.

Da skulle jo dette gjelde alle bilprodusenter. Jeg kjøper ikke argumentene dine her, fordi verdien av biler som da er "bundet kapital" vil være tilnærmelsesvis likt gjennom alle kvartalene i et år. Vi vet heller ikke hvordan Tesla bokfører salg. Hvis alle bilene som er i transit er bokført opp mot et allerede utført salg vil dette i praksis nullstille effekten.
Tesla Model S P85+ Pearl White  | 21" Sølv sommerdekk, 19" Nokian R2 (tror jeg) vinterdekk  |  Pianosvart dekor, Tan skinn interiør  |  Dobbeltlader, Techpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke, Lyspakke, Luftfjæring, mm. Alt unntatt hattehylla.

Tesla Owners Club Norway Signaturmedlem

Bonefish

Det virker ikke som de har særlig fokus på å minimere transport tiden, bilen min annkom Rotterdam 7 nov. I følge DES så kommer den til Drammen i løpet av uken. Den har brukt lengre tid fra Rotterdam til Drammen enn fra New York til Rotterdam.
Bergen:

P85 Svart  #2922 Vin: 18479
Levert Bergen 2/12/13

TEK


DonPedro

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 20. november 2013, klokken 01:16
Sitat fra: coskars på tirsdag 19. november 2013, klokken 22:52
Er egentlig helt blank når det kommer til Elbil og spes lading. Begynte å lese aktivt på forumet her for noen uker siden, og ble veldig usikker på om dette var riktig bil for meg. Dere kan jo så mye om dette (lading, hun\han kontakt, 400v\230v, Ampere osv osv  :D

I tillegg virker det som om mange sliter med barnesykdommer (vil ikke lade, 12v batt osv), og jeg som trodde jeg var lur og ventet litt med bestilling.. men men disse feilene gjelder vel ikke alle - man blir bare litt gal av å lese om dette her inne  ??? :)


Uansett; Sølvgrå Performance hentes på fredag og skal da bringes til Fredrikstad for sitt nye hjem :)

Flere her fra Fredrikstad ja? ;)
Om du trenger et "crash course" i lading og vil se forskjellige kabler/utstyr så send meg en PM og stikk innom på en passende tid :)

@coskars

Dette er det beste tilbudet jeg har sett på lenge. jkirkebo er en av de meste kunnskapsrike personene på forumet her. Regner med at du kaster deg over dette!
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

RSandven

Ukjent, men relativt gullnummer ringer: "Hei, ønsker du tidligere levering?"
Yeah man! Lørdag it is :D Der var den fredagen ødelagt...
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

khh

Da fikk jeg også leveringsdato: 21. desember.

DonPedro

I morgen kl.  14. De er tomme for Pirelli-dekk, så jeg får Nokian i stedet.
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA