Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

Johnny

Sitat fra: tstens på tirsdag 19. november 2013, klokken 17:11

Spurte om vinterdekk status(Pirelli pakka) .Dette skulle være i orden til da.


Hva var det som skulle være i orden? Levering eller prismomentet?
TMS og eGolf.

tstens

Sitat fra: Johnny på tirsdag 19. november 2013, klokken 17:55
Sitat fra: tstens på tirsdag 19. november 2013, klokken 17:11

Spurte om vinterdekk status(Pirelli pakka) .Dette skulle være i orden til da.


Hva var det som skulle være i orden? Levering eller prismomentet?
Leveransen skulle være i orden og til kr 15000,-
Kan legge til at på fakturaen står det 23100. Gjorde de oppmerksom på det
Og jeg skulle få ny faktura m 15000. Hun beklaget feilen.
På mailen jeg fikk den 13 nov så kostet pirelli alternativet 15'
Jeg svarte at jeg ønsket den . Var nok p hengende håret at jeg fikk den dealen
Mvh Terje
P85,White

Jon123

Min var også in transit som flere andre her 6 november, og jeg tipper den er i drammen rett før jul uten å ha hørt noe fra Tesla. Hva tenker folk om å hente ut en bil så nære nyttår? Venter man 2 uker er den jo 2014 reg, og jeg vil tro den får en vesentlig høyere bruktverdi ved et senere salg sånn sett..
S85. Levert 2013.

Clandrel

Sitat fra: simen123 på tirsdag 19. november 2013, klokken 18:51
Min var også in transit som flere andre her 6 november, og jeg tipper den er i drammen rett før jul uten å ha hørt noe fra Tesla. Hva tenker folk om å hente ut en bil så nære nyttår? Venter man 2 uker er den jo 2014 reg, og jeg vil tro den får en vesentlig høyere bruktverdi ved et senere salg sånn sett..

Tull! Det har ingenting å si.

FruTesla

Tror nok førstegangsregistrering vil ha noe å si ved videresalg - selv om disse bilene ikke har årsmodell som andre biler.......
Mercedes E 220 CDI
Model S 85 perlehvit - hentet des. 2013 (solgt)
Model S 90D - hentes 21. juni 2017

TTLied

Mail om levering, omtrent på timen 4 uker i forkant:

tidligst estimerte leveringstid for din Model S er tirsdag 17.desember kl 16.00  i Bjørnstjere Bjørnsonsgate 122 Drammen
P85 VIN229xx
Ferdig 01.11.13
Levert 12.12.13

oroeltoro

Sitat fra: Clandrel på tirsdag 19. november 2013, klokken 16:19
Jeg skal hente min i Drammen 23/12 i Bjørnstjerne Bjørnsons gate 122 i Drammen.

Så det er adressen...

/c
Gratulerer Clandrel, etter hva jeg husker bekreftet du 26/8, dvs at du får bilen på under 4 måneder. Har ikke sett noen med kortere leveringstid her hjemme på bjerget ennå, og det gir jo oss i køen en indikasjon på hva "best case" kan være.
Model S 85 2014 solgt, Model X 100D i transitt. BMW i3 som konebil. Model 3 er reservert.

M.SKEIDE

Jeg greier ikke å vente.... :P bestilte 31,07,13 hvis alt går bra er jeg i Tr.heim 21,des og henter julegaven  ;D hva jeg taper ved videre salg får bare være  :P
Tesla Model S 85kWh (P23809)  tech, park, pano, lyd, lys, luft og barneseter (blå og svart) :D LEVERT 19.DES 2013

Kone bil 2013 Leaf SV

coskars

Hei!
Første innlegg på forumet! Har fulgt med noen uker nå, og følte det var på tide.

Bestilte bil i feb\mars og tenkte egentlig ikke noe mer over det. Men etter sommeren merket jeg at det begynte å nærme seg på alvor.. Det gikk opp for meg at dette faktisk var en bil som var virkelig.
Skulle egentlig leveres sept\okt, deretter ble det nov\des.
For 2 uker siden ringte DS og fikk dato 27 nov, deretter ringte han i går og sa jeg kunne få bilen denne uken.
Jeg henter bilen på Alna fredag!
(ikke veldig imponert med DS, ingen klare svar å få! Som for eksempel om jeg får vinterdekk eller spørsmål om lading)

Er egentlig helt blank når det kommer til Elbil og spes lading. Begynte å lese aktivt på forumet her for noen uker siden, og ble veldig usikker på om dette var riktig bil for meg. Dere kan jo så mye om dette (lading, hun\han kontakt, 400v\230v, Ampere osv osv  :D

I tillegg virker det som om mange sliter med barnesykdommer (vil ikke lade, 12v batt osv), og jeg som trodde jeg var lur og ventet litt med bestilling.. men men disse feilene gjelder vel ikke alle - man blir bare litt gal av å lese om dette her inne  ??? :)


Uansett; Sølvgrå Performance hentes på fredag og skal da bringes til Fredrikstad for sitt nye hjem :)

Sølvgrå P85, november 2013.
Fredrikstad

Clandrel

Sitat fra: oroeltoro på tirsdag 19. november 2013, klokken 20:26
Sitat fra: Clandrel på tirsdag 19. november 2013, klokken 16:19
Jeg skal hente min i Drammen 23/12 i Bjørnstjerne Bjørnsons gate 122 i Drammen.

Så det er adressen...

/c
Gratulerer Clandrel, etter hva jeg husker bekreftet du 26/8, dvs at du får bilen på under 4 måneder. Har ikke sett noen med kortere leveringstid her hjemme på bjerget ennå, og det gir jo oss i køen en indikasjon på hva "best case" kan være.

Ikke 26/8, men 28/8;)

Adam

Jeg bestilte og betalte 15000 26/8 og de har verken funnet delene eller gitt meg et vin nr enda:(

OddB

Nå tar utleveringene seg opp  igjen og desember ser ut til å bli en travel måned.
Tipper at Mars, Juni, September og Desember vil være toppmånedene i Europa.  Pga kvartalstallene...
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Gusse

Sitat fra: Zneip på mandag 18. november 2013, klokken 19:53
I dag tok DS endelig kontakt. Levering fortsatt noe usikkert, men medio desember ble antydet. Saltolader er bestilt og skal være på plass i god tid før dette, så da er det bare å begynne å krible i magan - for nå begynner det  ::)

:)

jkirkebo

Sitat fra: coskars på tirsdag 19. november 2013, klokken 22:52
Er egentlig helt blank når det kommer til Elbil og spes lading. Begynte å lese aktivt på forumet her for noen uker siden, og ble veldig usikker på om dette var riktig bil for meg. Dere kan jo så mye om dette (lading, hun\han kontakt, 400v\230v, Ampere osv osv  :D

I tillegg virker det som om mange sliter med barnesykdommer (vil ikke lade, 12v batt osv), og jeg som trodde jeg var lur og ventet litt med bestilling.. men men disse feilene gjelder vel ikke alle - man blir bare litt gal av å lese om dette her inne  ??? :)


Uansett; Sølvgrå Performance hentes på fredag og skal da bringes til Fredrikstad for sitt nye hjem :)

Flere her fra Fredrikstad ja? ;)
Om du trenger et "crash course" i lading og vil se forskjellige kabler/utstyr så send meg en PM og stikk innom på en passende tid :)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Henning76

Sitat fra: OddB på onsdag 20. november 2013, klokken 01:03
Nå tar utleveringene seg opp  igjen og desember ser ut til å bli en travel måned.
Tipper at Mars, Juni, September og Desember vil være toppmånedene i Europa.  Pga kvartalstallene...

Kvartalstallene vil jo se helt like ut selv om de leverer bilene jevnt over hele kvartalet? Det er mye vanskeligere å gire organisasjonen til å levere i et begrenset tidsvindu enn å ha en jevn flyt.
Tesla Model S P85+ Pearl White  | 21" Sølv sommerdekk, 19" Nokian R2 (tror jeg) vinterdekk  |  Pianosvart dekor, Tan skinn interiør  |  Dobbeltlader, Techpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke, Lyspakke, Luftfjæring, mm. Alt unntatt hattehylla.

Tesla Owners Club Norway Signaturmedlem

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA