Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

frosken

Så vidt jeg vet leverer Pachuca i Drammen hver søndag kveld.

Husk at det kan ta litt tid fra båten ankommer Drammen havn til Tesla får registrert inn bilen som ankommet i sine systemer. I mitt tilfelle kom båten på søndag og status endret seg i MyTesla i dag, tirsdag. I tillegg vet man at status på MyTesla ikke alltid er synkronisert med virkeligheten. :)

Adduc

Sitat fra: Ompalomp på tirsdag 25. februar 2014, klokken 12:25
Du blir kontaktet av DS før du får faktura. Du må velge vinterdekk osv. før sluttfaktura kan sendes ut.

Bare et tips til dere som venter på kontakt fra DS:  Det kan være kjekt å sjekke søppelposten sin på mail.  Plutselig kan det vise seg at noe har vært sendt for leeenge siden, uten at du fikk det med deg... ::) 
Aner ikke hvorfor jeg sitter på den infoen...!
________
Adduc

Meringdal

Sitat fra: Kristian O på tirsdag 25. februar 2014, klokken 12:18
Sitat fra: Meringdal på tirsdag 25. februar 2014, klokken 12:03
Jeg krysser fingrene for at bilen kommer til Norge neste søndag.. :) Faktura sier 18 mars. In transit 27.01. Noen som har vært heldigere enn andre ser jeg her .. :=)

Når fekk du faktura? Vår bil vart in transit på fredag, men eg venter fortsatt på faktura.




Ca. 3-4 dager etter in transit :)

rene

Min har vært in transit i to uker nå, og jeg har ikke hørt noe verken på telefon eller mail. Veldig forskjellig, altså. Regner med min er på en båt nå ihvertfall, men ikke nødvendigvis i nærheten av Holland. Tipper APL Tourmaline eller APL Shanghai, i beste fall APL Indonesia.

orjan

Min bil fikk status in-transit 7.februar og allerede 11.februar fikk jeg mail fra Tesla om at bilen var på vei og at jeg nå måtte ordne detaljene rundt forsikring, finansiering samt bestemme meg for vinterhjul, servicepakke etc. Har også fått to relativt kjappe svar fra DS i etterkant av denne første mailen.
Molde
2014 Model S P85 - Solgt
2016 Model S 90D
2019 Model ≡ LR AWD

BMW850

#5090
"In production" i dag...jiiiihaaaa ;)

Og for dere som har mottatt, det passer vel godt med levering i siste halvdel av april?!
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Adam

Hvor lang tid tar det fra status endrer seg til "bilen din gjøres klar til levering" og til bilen faktisk blir levert? Mytesla oppdaterte seg i dag og jeg skal hente i Drammen:)

pej

Fikk telefon idag:) Bilen skal hentes den 27.Mars i Drammen.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

Kristian O

Der kom mailen ja  :)
Levering 31. mars, som eg er strålende fornøgd med.
Estimert levering ved bestilling var tidlig mai. I tillegg endra eg bestilling i romjula (la til dobbellader). Fikk da beskjed om at bestillinga kunne bli utsatt pga dette.
Einaste negative er at pga framskynda levering så er det mulig eg må ha vinterdekk 7 mnd tidligere enn eg hadde tenkt  ;)
Da er det vel rett og rimelig at Tesla dekker dette for meg  :o
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

janmb

Sitat fra: Kristian O på tirsdag 25. februar 2014, klokken 18:57
Einaste negative er at pga framskynda levering så er det mulig eg må ha vinterdekk 7 mnd tidligere enn eg hadde tenkt  ;)

Er i litt samme båt selv, men er uaktuelt å kjøpe vinterhjul til den nå uansett - jeg har heldigvis en situasjon der jeg kan la bilen stå noen dager dersom det skulle komme et snøfall - ellers går det jo normalt helt fint uten vinterhjul i april her på østlandet - men noen hederlige unntak.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Dice

Fikk e-post i dag om levering 28. mars. Bestilte i oktober, og ba om levering i april.

Tai

Litt rart å lese om flere som får bilen tidligere enn de har bedt om, for at det sitter folk som skulle hatt bilen sin for 2 måneder siden og får stadige utsettelser.

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

frosken

Kan det være en ny runde hvor de forsøker å pushe ut flest mulig biler før kvartalet er omme?

Oyvindjr

Sitat fra: Meringdal på søndag 23. februar 2014, klokken 23:42
Jeg fulgte med på Marinetraffic når den la til.. Ser du var litt før meg å oppdatere her :)


Hvordan vet man hvilken båt man er med på? Ren spekulasjon?

tk421

Jepp jepp jepp. E-post fra leveringsspesialist og estimert leveranse slutten av mars. Farlig å utfordre skjebnen med å si at jeg tror jeg er med i klubben av leveranser som går på skinner!
...og med i klubben av de som må kjøpe vinterdekk før etter sommeren.
Dæven så morro
Mørk Grå metallic S85
Techpakke, Panotak, Parkassist, Ultra HiFi m/DAB, Luftfjæring, Vinterpakke, MiniMe-seter, Hattehylle

Bestilt: 02.12.13 | Bekreftet:07.12.13 | Tesla-fabrikken bygger din Model S: 19.02.14 | Ferdig bygget: 22.02.14| Leveranse 11.04.14

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA