Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

Tai

Ifølge min DS var bilen min estimert inn til Norge 28 februar. Når man får medling om klargjøring til utlevering, er bilen da kommet til Norge?

Ellers er det godt mulig at bilen min er med samme båt som deg Stator. Når losser den båten i drammen? Regner ikke med at jeg får bilen 12 mars hvis vi er på samme båt.

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

KristianKBE

Sitat fra: Tai på tirsdag 04. mars 2014, klokken 18:12
Ifølge min DS var bilen min estimert inn til Norge 28 februar. Når man får medling om klargjøring til utlevering, er bilen da kommet til Norge?

Ellers er det godt mulig at bilen min er med samme båt som deg Stator. Når losser den båten i drammen? Regner ikke med at jeg får bilen 12 mars hvis vi er på samme båt.

Tai

Jeg har nå fått ny estimert levering til 23.mars.
Dette er senere en maaamge her på forumet, som har bestillt etter meg.
Har bestillt P, og det skulle liksom være prioritert?
P85. Ikke + og barneseter, ellers alt.
Mørk grå
21" Grå
Bestillt: 30.08.13
Finalized: 09.09.13
Ønsket levering: Januar 2014
VIN: P23873 Mottatt ca 20.09.13
Production: 04.01.14
Complete: 06.01.14
Delivered: 18.03.14

(Først estimert 19.feb, så 1.mars, så 13.mars, og nå sist 22.mars.... Endelig dato ble 18.mars))

krister461

Sitat fra: Tai på tirsdag 04. mars 2014, klokken 17:58
Hvor lenge skal Tesla få flyte på "ungt firma" unskyldningen?
Nå er de fleste konkurrentene deres over 100 år gamle, så de har litt tid enda. ;)
Sitat
Jeg synes det er helt greit at vi har oppdateringer på nett som kan si oss hvordan vi ligger an. Men de oppdateringene stemmer skjeldent. Bare ta min siste oppdatering, jeg blir klargjort for utlevering og jeg har fremdeles tilgode å høre fra Tesla.
Mitt inntrykk er at disse stemmer i de aller fleste tilfeller, selv om det kanskje ikke gjør det for deg. Men, du har vel fått en dato på faktura som er 6 dager frem i tid, da stemmer det jo godt at den er i gang med å bli klargjort.
Sitat
Og det er kanskje ikke en stor overraskelse med forsinkelser og slikt. Men er det virkelig et uavhengig forum som skal holde folk orientert om slikt? Hva med de som ikke leser forum? Og forsinkelsene gjelder jo ikke alle.
Nei, som vist i min forrige post så får man den meste informasjonen fra Tesla, forum er for spesielt interesserte. ;) Men, for å snu på flisen - når man bruker 600 000 på et produkt så bør man vel gjøre litt research selv også? Spesielt om man er av den utålmodige typen. ;)
Sitat
Nå tærer nok ventetiden vel mye på tålmodigheten min og jeg bruker altfor mye energi på det. I tillegg går jeg rundt og frykter at bilen min ikke får innfellbare speil slik som de fleste andre biler får nå for tiden. Tror det ville ødelagt overtagelsen av bilen og gjort meg til en ulykkelig mann.
Om du blir en ulykkelig mann om du ikke får noen elektrisk innfellbare speil som du ikke har betalt for så er du over middels kravstor vil jeg mene! :)

krister461

Sitat fra: Tai på tirsdag 04. mars 2014, klokken 18:10
Jeg er nok ikke enig Krister, hvordan i all verden kunne jeg vite at en leveringstid på 4-5 måneder var optimistisk da jeg bestilta bilen?
Når jeg bestilte så spurte jeg i butikken og fikk vite at februar var mer realistisk enn januar. Litt research da og underveis har gjort at jeg på ingen måte er overasket over å få i første halvdel av mars isteden.

Men, vi har nok hatt en litt forskjellig opplevelse og blir nok ikke enige. :) Håper du likevel blir strålende fornøyd med bilen - det forventer jeg å bli.

Tai

Nå er jeg nok ikke så sur på Tesla som jeg muligens gir uttrykk for, det er nok mer 6 måneders ventetid som gjør meg litt koko ;D. Det kombinbert med at fossilbilen holder på med tullet sitt hjelper lite. Det er som om gamlebilen har bestemt seg for å ikke bli forbigått i stillhet!!

Men at konkurrentene er over 100 år er greit, jeg blir ikke sint hvis bilen ikke er feilfri. Det å kontakte kunden er så enkelt, man trenger ikke 100 års fartstid for å skjønne det.

Det er flere enn meg som forteller om myteslas oppdateringer som er riv ruskende galt. Flott å høre at de har truffet på noe.

Jo takk, noe research gjorde jeg i september i fjor. Men det var ingenting da som tydet på større forsinkelser. Eneste var det famøse toguhellet i usa men det er litt spesielt. Det er ikke noe jeg dikter opp, flere enn meg har samme oppfatning. Og igjen, at det blir forsinkelser er greit nok. Men jeg etterlyser en telefon eller mail fra Tesla. Det koster dem ikke allverden og sikrer et godt kundeforhold.

Om innfellbare speil....Tja, kanskje jeg er litt kravstor. Men se det fra min side: De fleste som får bilene sine nå har innfellbare speil. Hvis min bil ikke har det har den blitt produsert før de endret produksjonslinjen. Og da burde bilen strengt tatt vært levert for en god stund siden.
Men vi snur på flisa igjen: Får jeg med speilene vil det mer enn gjøre opp for all ventetid og manglende tilbakemelding fra Tesla ;D

Edit: Leste posten min. Uff som jeg syter! Nå skal jeg slutte. Gleder meg bare så inni hampen.... :-X

Tai

Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Utlevert 10/11-17

"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

krister461

Sitat fra: Tai på tirsdag 04. mars 2014, klokken 18:42
Men vi snur på flisa igjen: Får jeg med speilene vil det mer enn gjøre opp for all ventetid og manglende tilbakemelding fra Tesla ;D
Da er det i alle fall stor sannsynlighet for at ditt bilkjøp får en lykkelig slutt. ;-)

rene

Tai, cjo som har bekreftet samme dato som deg (iflg regnearket) og har 10 nr lavere VIN fikk sin bil registrert i går kveld. Den skal også utleveres i Bergen. Du er nok ikke langt unna - kanskje reg i kveld eller i morgen! Da er det ikke mange dagene igjen..

Sjøhyene

Har fått leveringen min fremskyndet en uke! Skulle egentlig hente 15.mars, men fikk nå tilbud om å hente nå om et par dager. :) Måtte velge lørdagen da av praktiske årsaker.

Så alt i alt veldig fornøyd med hvor bra tesla har har holdt tidsskjemaet. Maks en uke +/- mer enn jeg hadde forestilt meg da jeg bestilte tilbake i september.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Tai

Sitat fra: rene på tirsdag 04. mars 2014, klokken 19:42
Tai, cjo som har bekreftet samme dato som deg (iflg regnearket) og har 10 nr lavere VIN fikk sin bil registrert i går kveld. Den skal også utleveres i Bergen. Du er nok ikke langt unna - kanskje reg i kveld eller i morgen! Da er det ikke mange dagene igjen..

Registrerer de biler om kveldene? Hvor dent er det vits i å sjekke? Spennende å se om jeg får et fint nummer ::).

Sjøhyene, når bekreftet du? Kunne ikke finne deg på regnearket. Veldig hyggelig å høre om dere som får fremskyndet levering. Gratulerer :)

Tai
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Solgt - 25/08-17

Bestilt 11/08-17
Utlevert 10/11-17

rene

Jeg sjekker vanligvis rundt kl 17-18, og går glipp av en bil eller to registrert samme dag når jeg kjører igjen neste dag.

Den siste registrerte i Bergen er EL31184, og den kom etter jeg sjekket i dag (17:40). Er du heldig treffer du og får EL31188. Evt EL31200. Jeg vet ikke hvor lang serie Bergen har, men neste EL som er registrert er hos Tesla Sandnes, EL31201. Da blir det jo naturlig at Bergen har frem til EL31200.

Drsbkk

Sitat fra: Sjøhyene på tirsdag 04. mars 2014, klokken 19:57
Har fått leveringen min fremskyndet en uke! Skulle egentlig hente 15.mars, men fikk nå tilbud om å hente nå om et par dager. :) Måtte velge lørdagen da av praktiske årsaker.

Så alt i alt veldig fornøyd med hvor bra tesla har har holdt tidsskjemaet. Maks en uke +/- mer enn jeg hadde forestilt meg da jeg bestilte tilbake i september.

Når bekreftet du? Er opprinnelig satt av til levering 15 mars, håpet på å få fremskyndet denne..har du fått endret status under mytesla siden også til klargjøring?
S85 svart, 21", lys, lyd, luft, skinn, pano, park, vinter. Hentet 10.03.14
Bil 2. Nissan Leaf, 2013 mod.

Sjøhyene

Bekreftet ca 22.sept, og ja det står nå at bilen gjøres klar til levering.
På min faktura har det hele tiden stått leveranse 10.mars, så tipper at min opprinnelige dato på 15. var veldig på den sikre siden.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Tai

Ble du oppringt eller fikk du mail?

Tai
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Solgt - 25/08-17

Bestilt 11/08-17
Utlevert 10/11-17

eadie

Jeg bekreftet 16.sept, har ubekreftet levering 14.mars, vet bilen kom til Drammen i går eller i dag. S85 med alt minus barneseter. Virker som leveringer går raskere på Østlandet. Naturlig dog, med nærheten til Drammen
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19.

Drsbkk

Sitat fra: Sjøhyene på tirsdag 04. mars 2014, klokken 20:59
Bekreftet ca 22.sept, og ja det står nå at bilen gjøres klar til levering.
På min faktura har det hele tiden stått leveranse 10.mars, så tipper at min opprinnelige dato på 15. var veldig på den sikre siden.

Har også 10 mars på faktura..føler meg urettferdig behandlet  :( merkelig at det skal være så store forskjeller på leveranser..
S85 svart, 21", lys, lyd, luft, skinn, pano, park, vinter. Hentet 10.03.14
Bil 2. Nissan Leaf, 2013 mod.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA