Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: LEAF Manager - Android app til LEAF med klima-timerkontroll

Startet av petersv, fredag 24. mai 2013, klokken 10:20

« forrige - neste »

BMW850

Opticoat Pro som jeg valgte. Behandlet bilen før første vask og er meget fornøyd. Ellers finnes det vel tilsvarende som Ceramic Pro.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

alda

Sitat fra: Aitzaz waheed chaudhry på søndag 30. oktober 2016, klokken 03:37
Her er resultatene på mine første vask. Skal polere og ha nano lakk behandling neste helg. Gleder meg til å se hvordan det kommer til å bli
Blev bra det där, har du bara vasket och tørket bilen? Jag hämtade ut min bil 20. september (har reg.nummer bak deg  ;D), har bara handtvättat den en gång i veckan så långt, tänkte vaxa den själv med Autoglym HD Wax...

Min bil har hållt sig bra, verkar som klargöringsfolket i Drammen har gjort ett bra jobb...
Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå"   - solgt 03/20
Tesla Model S60D 2016 (20.09) - "Big Blue"
-Reservert Tesla Model 3 03/18 - kansellerad
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"

Aitzaz waheed chaudhry


Muffinman

Tips til avfetting som er gummilakksikker? Må kunne skaffes raskt på BilXtra, Biltema eller annen butikk lokalt beliggende i ballbyområdet :)

Klykken

Surfex hd i 1:10 blanding eller mildere bør ikke tære på gummilakken nevneverdig. Men du får ikke fjerner asfalt, tjære osv like bra med det. Ellers har du petroleumsbaserte avfettinger som prickbort som tar asfalt o.l. men, det tærer på produkter som pastidip sies det.. Forhør deg på detailersclub.no, da det helt sikkert er flere som har erfaring på området. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Muffinman

For sent, brukte noe petroleumsbasert rævgift jeg hadde stående og prøvde å få minst mulig på gummilakken. Fungerte veldig fint :)

Har tatt inn begge bilene og lagt nytt lag med Fusso Coat denne uka.  Den bilen jeg brukte Swisswax Shield på i sommer, men byttet til Fusso før vinteren var nesten voksfri nå og ble helt strippet med avfetting og vask. Mens den som aldri hadde sett Shield, kun Fusso, hadde en holdbar vokshinne selv etter avfettingen. Masse vannskrekk!  Ser nesten ut som jeg har "ødelagt" lakken på ene bilen med lurium premium voksen i og med at andre typer ikke får full holdbarhet senere :(    Siste gangen jeg kjøper noe fra Swisswax, det er ihvertfall bra sikkert.

Noen som vil ha resten av krukka? Mesteparten igjen :)

Thor2014

Fusso Coat eller Polish Angel Master Sealant?
Jeg har begge og skal polere å legge på nå. Hvem er best mtp holdbarhet?

Klykken

Polish Angel er nok enklest å legge, og du kan legge i flere lag. Alt etter hvordan forarbeid er utført og lakktype så skal begge ha tilsvarende holdbarhet.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

krister461

Sitat fra: Thor2014 på torsdag 16. februar 2017, klokken 18:12
Fusso Coat eller Polish Angel Master Sealant?
Jeg har begge og skal polere å legge på nå. Hvem er best mtp holdbarhet?
Legg de på halve bilen hver og fortell oss om 6 måneder hvilken som holder best. :-)

Thor2014

Da ble det Angel så får vi se hvordan det holder. Hadde Fusso på bilen fra før så får håpe denne er like bra.
Like lett å legge begge synes jeg.

mogu

Jeg har hvertfall hatt veldig gode erfaringer med master sealant. Var fortsatt merkbart god effekt etter 6mnd og 20.000 km
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

alda

För enkel lackbehandling vintertid funkar Gyeon Wetcoat otroligt bra, kan verkligen rekommendera den!

Brukte två timmar igår på grundig tvätt, påføring av coat och torka bilen med microfiberhanduk. Resultat blev extremt bra, och det ska hålla en stund oxå (intill 3 månader).

http://bilnerden.no/gyeon-q2m-wetcoat
Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå"   - solgt 03/20
Tesla Model S60D 2016 (20.09) - "Big Blue"
-Reservert Tesla Model 3 03/18 - kansellerad
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"

Klykken

Wetcoat skal sprayes på våt bil og spyles av igjen, husk. Ikke benytt som en sprayvoks på tørr bil og tørk av.
Et genialt produkt! Tre måneder på nordisk vinter er nok i overkant optimistisk, men.. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Øggen

@klykken: Erfaringsmessig, ka e best av Gyeon Wetcoat og Hydro O2O ??
Veldig god erfaring med sistnevnte, men.....
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

Siggen

Sitat fra: Øggen på mandag 13. mars 2017, klokken 15:57
@klykken: Erfaringsmessig, ka e best av Gyeon Wetcoat og Hydro O2O ??
Veldig god erfaring med sistnevnte, men.....


Jeg synes CarPro. Men GYEON er billigere og ofte på skikkelig tilbud som gjør den en del billigere i bruk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA