Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: LEAF Manager - Android app til LEAF med klima-timerkontroll

Startet av petersv, fredag 24. mai 2013, klokken 10:20

« forrige - neste »

minim

Sitat fra: krister461 på søndag 16. oktober 2016, klokken 18:55
Sitat fra: minim på søndag 16. oktober 2016, klokken 18:50
Sitat fra: krister461 på søndag 16. oktober 2016, klokken 18:19

Sitat fra: minim på søndag 16. oktober 2016, klokken 13:45
Er det forresten noen som Har foam å anbefale?
Er mye bra skum å velge i. Godt fornøyd med denne selv: http://bilnerden.no/autobrite-magifoam-1004

Er det som er [emoji14] Da prøver jeg den. Hvor dryg er den i bruk? Sånn ca hvor mange vask får du på 1liters flasken?
Den er passe dryg, avhengig av hvor tykt skum man lager (ingen vits å lage det så veldig tykt). Aner ikke hvor mange vask. :-)

Ok. Får helgardere med en 5liter da så jeg slipper å bestille mer i løpet av vinteren. Tar den forresten voks eller det du har etterbehandlet med?
-TMS 85D
-03 VW Polo

krister461

Sitat fra: minim på søndag 16. oktober 2016, klokken 19:00
Sitat fra: krister461 på søndag 16. oktober 2016, klokken 18:55
Sitat fra: minim på søndag 16. oktober 2016, klokken 18:50
Sitat fra: krister461 på søndag 16. oktober 2016, klokken 18:19

Sitat fra: minim på søndag 16. oktober 2016, klokken 13:45
Er det forresten noen som Har foam å anbefale?
Er mye bra skum å velge i. Godt fornøyd med denne selv: http://bilnerden.no/autobrite-magifoam-1004

Er det som er [emoji14] Da prøver jeg den. Hvor dryg er den i bruk? Sånn ca hvor mange vask får du på 1liters flasken?
Den er passe dryg, avhengig av hvor tykt skum man lager (ingen vits å lage det så veldig tykt). Aner ikke hvor mange vask. :-)

Ok. Får helgardere med en 5liter da så jeg slipper å bestille mer i løpet av vinteren. Tar den forresten voks eller det du har etterbehandlet med?
Nei, virker å være snill med voks. :-)

minim

Sitat fra: petersv på søndag 16. oktober 2016, klokken 18:17
Med den lave prisen på fusso så er det nesten ingen grunn til å la være å prøve.

Helt sant :) Jeg antar at blåfargen på bilen min (Se vedlegg) gjør at jeg må velge "dark"?

-TMS 85D
-03 VW Polo

Muffinman

Både mørk og lys fungerer godt uansett farge, men greit å velge "rett" uansett. Delfingrå er visstnok lys og stålgrå/midnight silver er mørk. I så fall er den blåfargen "mørk".

MrBacardi

Sitat fra: minim på søndag 16. oktober 2016, klokken 19:57
Helt sant :) Jeg antar at blåfargen på bilen min (Se vedlegg) gjør at jeg må velge "dark"?

Jeg har brukt fusso dark på min blå, det fungerer i alle fall veldig bra
Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

minim

Sitat fra: MrBacardi på søndag 16. oktober 2016, klokken 21:51
Sitat fra: minim på søndag 16. oktober 2016, klokken 19:57

Jeg har brukt fusso dark på min blå, det fungerer i alle fall veldig bra

Ble litt bekymret etter å ha lest denne tråden på DCN, men jeg har bestilt fusso og 5 liter Autobrite MagiFoam så får vi se om det fungerer. Alltid gøy med nye produkter så får jeg se hvordan den tåler en norsk vinter med konstant saltlake.

Om jeg behandler bilen med dette på undersiden (batteriet) blir jeg da stemplet som gal? :D Ser for meg at saltlaken ikke henger like godt da og man kan vel ikke skade noe med å bruke denne.

http://www.detailersclub.no/forums/topic/25899-fusso-coat-skjolder-krise-hjelp/
-TMS 85D
-03 VW Polo

Klykken

Legg TYNT og panel for panel så går det bra. Evt holos forsvinner uansett etter et par vask. ;)

Undersiden er helt greit å behandle, og galskapen rr bare sunnhet for bilen ;D
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

petersv

Den for lyse biler, på lys bil er veldig grei å legge å buffe. Kanskje det er litt gammel fusso noen har fått av leverandører også? Jeg bestilte fersk rett fra Kazakhstan på ebay.

rovervest

Tenkte å tipse folket om gs bildeler i Bergen.  Jeg var på jakt etter swissvax produkter og fant det hos dem til billigere pris en på nett.  De har godt utvalg av andre bilpleie kvalitets produkt også.  Kjekt å ha en fysisk butikk å gå til når en trenger ett produkt fort og gale. 

Aitzaz waheed chaudhry

Her er resultatene på mine første vask. Skal polere og ha nano lakk behandling neste helg. Gleder meg til å se hvordan det kommer til å bli

Hassan

Hei er det noen som har erfaring med Ditec pro ? lurer på om den har noe effekt på sensorene på bilen og om garantien hos tesla vil gjelde om man har fått den behandlet med Ditec ?
Tesla model S 85 Eier siden mars 2014

Klykken

Sitat fra: Hassan på søndag 30. oktober 2016, klokken 06:39
Hei er det noen som har erfaring med Ditec pro ? lurer på om den har noe effekt på sensorene på bilen og om garantien hos tesla vil gjelde om man har fått den behandlet med Ditec ?
Hei, nei det vil ikke gha noen effekt på garanti på bil. Men ditec er forøvrig humbug. Få lagt en skikkelig forsegling i stedet, hos profesjonelle. Sjekk ut detailersclub.no og forumdel "jobb ønskes utført"  så vil du finne personer og bedrifter som brenner for faget, til tilsvarende pris som ditec med sine rebehandlinger.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Helelektrisk bilpark <3

Lynet

Hvorfor sier du ditec er humbug? Jeg fikk lagt ditec keramisk av profesjonelle. Bilen er blank og vannet preller av.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Klykken

Ditec-sjappene jobber for å ha flest mulig innom daglig, og det er bingo om det er utført en god jobb på bilen. Du hadde flaks da, sikkert.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Helelektrisk bilpark <3

zairup

Hva anbefales isteden for Ditec?

Sent from my iPhone using Tapatalk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA