Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: LEAF Manager - Android app til LEAF med klima-timerkontroll

Startet av petersv, fredag 24. mai 2013, klokken 10:20

« forrige - neste »

tonl

Sitat fra: Kim Kim på torsdag 24. mars 2016, klokken 14:06
Hei

Jeg får vannstriper/merker når jeg vasker bilen innvendig med forskjellige type cockpit cleaners. Jeg har oppgradert interiør med skinn i dører.

Hva bruker dere for å få det pent?

Jeg bruker denne http://www.exint.no/scholl-concepts-spam-5l på interiør bortsett på skinn. Jeg sprayer på mikrofiber kluten og ikke direkte på der jeg skal gjøre rent. Slipper eventuelt rennemerker.

Kongsvik

Sitat fra: o.b.lix på onsdag 14. oktober 2015, klokken 22:03
Det vil si at Ceramic Pro har ny importør i Norge - dette er still going strong.

Har nettopp bestilt full pakke til min - nå har de tilbud i Bergen.

Ditec har nylig kommet med en keramisk glasscoating, som er en 2 lags behandling som gjøres på 30t, og det gis 9 års garanti. Noen som har kjennskap/erfaring med dette? Kokstad Bilpleie i Bergen som gjør jobben. Prismessig ligger de litt over Ceramic Pro Gold som jeg har fått 25% rabatt på hos Brilliant Bilpleie. Denne tar 3 dager og de legger enda flere lag og inkluderer felger/plast/glass,etc. Hva var din erfaring med Ceramic Pro, o.b.lix?

o.b.lix

Sitat fra: Kongsvik på tirsdag 29. mars 2016, klokken 21:07
Hva var din erfaring med Ceramic Pro, o.b.lix?

Skuffet.

Bilen har rullet 30.000 siden jeg la det på, og den ser IKKE fin ut lenger. Faktisk tapte den seg svært kjapt. Enten har de slurvet på Brilliant eller så er Ceramic Pro elendig.

Om jeg skal legge på slikt vil jeg i alle fall skygge unna Brilliant. Ikke fikk jeg kvittering på jobben heller.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Kongsvik

Sitat fra: o.b.lix på tirsdag 29. mars 2016, klokken 22:40
Skuffet.

Bilen har rullet 30.000 siden jeg la det på, og den ser IKKE fin ut lenger. Faktisk tapte den seg svært kjapt. Enten har de slurvet på Brilliant eller så er Ceramic Pro elendig.
Interessant. Ser flere andre er fornøyde med CeramicPro... Har du tatt dette opp med de?

Her er forøvrig info om Ditec coatingen (fant ikke noe på de norske sidene enda):
http://www.ditec-malmo.se/ditec-ceramic-ultra

o.b.lix

Sitat fra: Kongsvik på onsdag 30. mars 2016, klokken 07:27
Har du tatt dette opp med de?

Kortterminalen "virket ikke" så jeg måtte betale kontant. Fikk ikke kvittering på jobben heller. Klassisk svartjobb i så fall.

Forøvrig satte jeg bilen i valet mode før jeg leverte den inn, og det var bra, for loggen viser at den var ute på kjøretur mens de hadde den ja...

Jeg vil ikke ha mere med disse klovnene å gjøre.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

satheesh.net

Sitat fra: o.b.lix på tirsdag 29. mars 2016, klokken 22:40
Sitat fra: Kongsvik på tirsdag 29. mars 2016, klokken 21:07
Hva var din erfaring med Ceramic Pro, o.b.lix?

Skuffet.

Bilen har rullet 30.000 siden jeg la det på, og den ser IKKE fin ut lenger. Faktisk tapte den seg svært kjapt. Enten har de slurvet på Brilliant eller så er Ceramic Pro elendig.

Om jeg skal legge på slikt vil jeg i alle fall skygge unna Brilliant. Ikke fikk jeg kvittering på jobben heller.

Dette virker useriøst og/eller så er ikke jobben utført godt nok. Jeg har tatt kontakt med distributør av Ceramic Pro i Norge og fikk nettopp bekreftelse fra dem at de skulle ta kontakt med Brilliant.


Forøvrig kan jeg definitivt anbefale Ceramic Pro og jeg skal ha dette på min Model X også!
Her er en liten video jeg tok i fjor sommer etter ca. 60.000 km. Fortsatt like god! :)


o.b.lix

Sitat fra: satheesh.net på onsdag 30. mars 2016, klokken 11:14
Dette virker useriøst

Helt enig. Derfor kan jeg ikke anbefale Brilliant.

Men det var nettopp på din anbefaling jeg valgte Ceramic Pro, så det er mulig at det er utførelsen og ikke middelet som er dårlig. Men i Bergen er man altså stuck med Brilliant.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Joachim@sancon.no

Sitat fra: krister461 på søndag 20. mars 2016, klokken 21:12
I tillegg bør du ta en runde med Prickbort for å fjerne asfaltflekker og Surfex HD for øvrig skit. :-)

Ble forøvrig tipset i dag om at Rusta har prickbort til 29kr literen på spruteflaske.

Ha meg en tur og handle noen flasker tror jeg.

Kongsvik

Sitat fra: satheesh.net på onsdag 30. mars 2016, klokken 11:14
Dette virker useriøst og/eller så er ikke jobben utført godt nok. Jeg har tatt kontakt med distributør av Ceramic Pro i Norge og fikk nettopp bekreftelse fra dem at de skulle ta kontakt med Brilliant.

Bra! Da får vi se om importøren rydder opp. Får uansett litt ekstra tid nå, siden bilen min ved overlevering hadde mye lakkskader som må utbedres før jeg kan lakkforsegle den. Samt at Tesla hadde valgt å sende den til polering selv om det motsatte var avtalt :( Ikke videre imponert...

Kongsvik

Sitat fra: satheesh.net på onsdag 30. mars 2016, klokken 11:14
Her er en liten video jeg tok i fjor sommer etter ca. 60.000 km. Fortsatt like god! :)

Det der så forøvrig utrolig bra ut etter 60k! Var dette gull/platinum? Ikke gjort noe annen oppfølging/etterbehandling enn vanlig vask i perioden?

satheesh.net

Sitat fra: Kongsvik på torsdag 31. mars 2016, klokken 08:08
Sitat fra: satheesh.net på onsdag 30. mars 2016, klokken 11:14
Her er en liten video jeg tok i fjor sommer etter ca. 60.000 km. Fortsatt like god! :)

Det der så forøvrig utrolig bra ut etter 60k! Var dette gull/platinum? Ikke gjort noe annen oppfølging/etterbehandling enn vanlig vask i perioden?

Ingen verdens etterbehandling nei. Men frontruten er etterbehandlet et par ganger (typisk en gang i året, koster 500,-). Ellers er det viktig å ta vare på bilen, altså vaske den slik at den får maksimal effekt. Det beste er selvsagt at det nå er lettere å holde den ren og pen. ;)

Klykken

Hvilken såpe vasker du med? Og hvordan er rutinene ellers?
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Muffinman

#1437
Ferdig med vårpuss på den eldste bilen. Lakken er ikke perfekt lenger, men resultatet ble veldig bra likevel. Prosedyre:

1. Vask. Bøtte+gritguard+bilshampo og mikrofiberhanske fra Biltema. 2x vask og skyll.
2. Avfetting. 2 fulle omganger + en ekstra på noen punkter. Biltema kaldavfetting. Gjør jobben, men finnes bedre.
3. Vask for å fjerne rester av avfetting.
4. En runde med Gtechnic iron & fallout remover.
5. Clayet utsatte steder langs sidene + punkter hvor det kunne føles nupper.
6. Behandlet med Swisswax cleanerfluid standard.
7. 2 lag med Swisswax Shield.
8. Fusso Coat på felgene og halve panseret (2 lag)
9. En eller annen slags Biltema gummi/vinylfarge til dekksidene. Pusset av med mikrofiber.
10. Buffet for hånd med mikrofiber
11. Buffet med stor eksentrisk maskin.

Brukte nærmere 6 timer.

Delte panseret i to på midten og la henholdsvis 2 lag med Swisswax og Fusso på hver sin side. Blir interessant å se holdbarheten, dette blir jo en direkte sammenligning. Kunne ikke se forskjell i glansen (Fusso er ihvertfall ikke noe dårligere), men Fusso gir en glattere overflate. Stryker man fra Swisswax siden over på Fusso kjenner man det er veldig liten friksjon som blir enda mindre i overgangen. Går man andre veien kjennes Swisswax``en nesten seig ut.

Fusso lukter forresten white spirit eller lignende så det holder, mens Swisswax dufter av Herbal Essences (eller noe i den dur).




lunitiks

#1438
Fin oppskrift, men er det ok å begynne med bøtta og kluten/svampen? Bør den ikke skylles med forvask først?

Hva bruker du/dere evnt. til det sorte plastfeltet under dørene? Vasket i dag, blir hvitt/grått og stygt etterpå ...  :-[


EDIT: Med plastfeltet mener jeg det utvendige, nederst under lakken mot asfalten (vet ikke hva det heter)
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

#1439
Var ikke veldig skitten. Har vasket så ofte i vår at forrige vask nesten teller som forvask. Men skal man holde bilen fri for vaskeriper har du nok et poeng. Jeg har ingen mulighet for å praktisere dette til enhver tid da vinteren gjerne avstedkommer 20-25000km, og vasking helst må gå fort. Prøver å gjøre det så skånsomt som mulig, men forvask - nope. Ikke tid til å holde på slik.

Plasten gjorde jeg ikke noe med i denne omgangen. Jeg hadde planer om det, men grå plast matcher faktisk delfingrå lakk bedre enn sort plast  8)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA