Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: LEAF Manager - Android app til LEAF med klima-timerkontroll

Startet av petersv, fredag 24. mai 2013, klokken 10:20

« forrige - neste »

o.b.lix

Sitat fra: Muffinman på søndag 03. april 2016, klokken 19:13
men forvask - nope. Ikke tid til å holde på slik.

Med tanke på at du brukte 6 timer på denne vasken...  ;D
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Muffinman

#1441
Mener om vinteren, da må det vaskes ofte siden det blir ekstremt fort møkkete pga den høye kjørelengden. Da blir det ikke tid til å drive autospa.  Uansett, de 6 timene jeg brukte i går inkluderte mye mer enn vask, og er for vårpussen å regne.

Men, sjekk forskjellen i vannskrekk mellom Swisswax Shield og Fusso. Fusso vinner stort på pris, glatt overflate og har minst like god glans/dybde som den dyrere konkurrenten.


krister461

Har man ambisjoner om å holde lakken fin bør man nok alltid kjøre avfetting,  evt skumlegging og avspyling før berøringsvask. Har man dårlig tid dropper man sistnevnte.

Klykken

Å skure bilen med svamp på skitten overflate er aldri en god idé. Alltid bruk forvask med kjemi som løstner asfalt og drit før svamp/hanske rører lakken.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

petersv

Sitat fra: Muffinman på mandag 04. april 2016, klokken 08:19
Mener om vinteren, da må det vaskes ofte siden det blir ekstremt fort møkkete pga den høye kjørelengden. Da blir det ikke tid til å drive autospa.  Uansett, de 6 timene jeg brukte i går inkluderte mye mer enn vask, og er for vårpussen å regne.

Men, sjekk forskjellen i vannskrekk mellom Swisswax Shield og Fusso. Fusso vinner stort på pris, glatt overflate og har minst like god glans/dybde som den dyrere konkurrenten.

Du skriver ikke hva som er på hvilken side, ei heller hvem som har mest/best "vannskrekk"?

Muffinman

#1445
Beklager, det var implisitt i at Fusso har glattere overflate.  Fusso til venstre på bildet, Swisswax Shield til høyre. Man ser at regnvannet i mye større grad har rent av flaten til venstre. På Swisswax``en ligger det igjen mer vann. Dråpene som ligger igjen er større på Swisswax``en.

Med andre ord, glattere overflate og mye mer vannskrekk på delen hvor det ligger Fusso. Spent på holdbarheten over tid. Jeg tipper at den er like god og kanskje bedre enn Swisswax, men det gjenstår å se. Tror nok Swisswax priser produktene sine høyt til dels på grunn av sterkt merkenavn.

EDIT: Skillet mellom de to produktene vises tydelig når det ligger tung dugg på panseret (bilde). Ble vask i dag tidlig og filmet en liten snutt. Forskjellen er uventet stor.


djlarsen

Sitat fra: Muffinman på søndag 03. april 2016, klokken 14:36
....
8. Fusso Coat på felgene og halve panseret (2 lag)
....

Har du dolpin gray lakk på din? Er lakken ansett for å være mørk eller lys?
Hva er best av Dark eller Light Fusso Coat?

Muffinman

#1447
Denne er dolphin gray, ja. Brukte Fusso for mørke biler. Har også en Steel Grey, den må ihvertfall være å anse for mørk.

Hva som er best av mørk og lys vet jeg ikke. Hvis jeg skal tippe er det kanskje ikke så veldig viktig. Lest om flere som har brukt lys på mørk bil og omvendt og fått godt resultat.

BMW850

#1448
Sitat fra: djlarsen på onsdag 06. april 2016, klokken 13:21
Sitat fra: Muffinman på søndag 03. april 2016, klokken 14:36
....
8. Fusso Coat på felgene og halve panseret (2 lag)
....

Har du dolpin gray lakk på din? Er lakken ansett for å være mørk eller lys?
Hva er best av Dark eller Light Fusso Coat?

Jeg har bestillt Fusso Coat Light til min Delfingrå. Men det er ikke av stor betydning. Går greit med begge sies det :)
Bestillte herfra (med sporing). Bilnerden er utsolgt og du sparer 100,- + frakt

http://www.ebay.com/itm/222075726917?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

petersv


DaTwister

Jeg opplevde stadig at jeg fikk "rester" av fusso voksen. Når det ble dugg på bilen f.eks. så så jeg spor etter hvordan voksen var lagt på. Det hjalp å legge super tynt på, men synes den var vanskelig å få helt 100%, men den holder veldig godt, og har den beste vannskrekken

Muffinman

Har lagt Fusso Dark på det meste av den stålgrå bilen, men ser ikke noen av dette. Bruker du mørk eller lys, og på mørk eller lys bil?

Sandvika

Jeg la på mørk Fusso på min stålgrå i oktober/november.
Min erfaring så langt....
-La ikke merke til at mørk ga noen fargeforskjell, leste på en annen nettside at farge omtrent ikke betyr noe så lys fungerer nok det og.
-Ekstremt hydrofobisk, et par mnd, men ikke noe 12mnd som det reklameres for på boksen (kanskje naivt å tro)
-Legg supertynt, å legge på mye gjør det bare verre å få av.
-Jeg slurvet litt å fikk på plastdeler, det er vanskelig å få av.. 

DaTwister

Jeg har en mørk bil. Husker ikke om jeg har for mørk eller lys, men det har nok ikke noe med problemet å gjøre.
Jeg fant en løsning som fungerte noe bedre, og det var å buffe av etter hvert panel jeg tok. Noen anbefalte også å legge på med fuktet applicator, men det har jeg ikke prøvd.

Stig O

Da var bilen grundig vasket, og fått en runde med clay. Venter på morgendagen med Scholl 40 polering og Fusso Light voksing. Nye Work sommerhjul ble det også.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA