Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: LEAF Manager - Android app til LEAF med klima-timerkontroll

Startet av petersv, fredag 24. mai 2013, klokken 10:20

« forrige - neste »

RedJaro

Jeg har bestilt Cosmic hos Ren Bil Trondheim. Blir utført før jeg får bilen fra Tesla.
Har sett noen positive omtaler, men usikker på om det er verd pengene.
Ønsker en lettstelt bil, som jeg kan vaske hjemme og på selvvask i Stjørdal.
Husk og be om pris på vaskebøtta før du betaler.
Den er fin og praktisk, men jævlig dyr.  ;D
17. dager til utlevering.
Tesla Model S85D - Rød - NextGen - Autopilot - Interiør og lys

19. nov   Bestilling
29. des   Under produksjon
12. jan   I transit fra fabrikken
29. mar     Utlevering

Klykken

#1396
Sitat fra: Diravi på lørdag 12. mars 2016, klokken 14:23
Er det noen som har erfaring med følgende produkter på Model S?

Cosmic

Drop Off glass coat

Wax Guard fra Cartec

De to første er tilbudt oss av firma som klargjør bil for Tesla i Trondheim; den siste er det vårt lokale bilpleiefirma anbefaler oss (og som vi har på nåværende bil).

Dette er en blå Model S som vi ønsker å gjøre minst mulig med i hverdagen utover vanlig vask. Svært variabel veistandard (men lite grus).
Produktene er sikkert gode, men er forarbeidet dårlig så vil ikke produktene spille noen rolle heller.
Send inn forespørsel på "jobb ønskes utført-delen" på detailersclub.no også, med ønske om coating/forsegling. Er mange gode folk som kan hjelpe deg der, og det skader ikke å be om et uforpliktende tilbud. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Diravi

Takk for svar.

Her er det nok uansett kun aktuelt å bruke firma, og jeg tviler ikke på kompetansen verken til min lokale bilpleier eller firmaet som klargjør for Tesla i Trondheim. Var mer på jakt etter om midlene skiller seg vesentlig fra hverandre i effekt. Hvis de ikke gjør det, så står jeg altså i valg mellom årlig rebehandling 20 mil unna og 5 km unna.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

Muffinman

#1398
Etter at Tesla har polert den ene bilen min ser det ut som jeg må legge ny voks da de for alle praktiske formål har fjernet den jeg la i romjula uten å legge ny(se bilde). Den andre ble vokset (edit: av meg) samtidig og har fortsatt vannskrekken i god behold. Tenkte å bruke en kvalitetsvoks, og sikter meg inn på Swisswax.

Første kriterie er holdbarhet, og glans på andreplass. Hvilken av disse velger jeg (heller mot Shield):
http://swissvax.no/webshop/voks.html?alias=Voks

satheesh.net

Siden folk nå begynner å bli litt våryre, så vil jeg bare nevne at man får rabatt hos bl.a Swisswax som medlem i TOCN. Ikke glem dem! :)

tonl

Sitat fra: Muffinman på søndag 20. mars 2016, klokken 08:53
Etter at Tesla har polert den ene bilen min ser det ut som jeg må legge ny voks da de for alle praktiske formål har fjernet den jeg la i romjula uten å legge ny(se bilde). Den andre ble vokset samtidig og har fortsatt vannskrekken i god behold. Tenkte å bruke en kvalitetsvoks, og sikter meg inn på Swisswax.

Første kriterie er holdbarhet, og glans på andreplass. Hvilken av disse velger jeg:
http://swissvax.no/webshop/voks.html?alias=Voks

Jeg vil absolutt anbefale Shield. Men shield har gått kraftig i pris de siste årene. Mirage kan også brukes, men jeg har mest erfarign med Shield. For arbeid er viktig (ren lakk) for at voksen skal vare lenger.

Muffinman

#1401
Sitat fra: satheesh.net på søndag 20. mars 2016, klokken 09:03
Siden folk nå begynner å bli litt våryre, så vil jeg bare nevne at man får rabatt hos bl.a Swisswax som medlem i TOCN. Ikke glem dem! :)
Ser ikke ut til å virke?

Ega84

Sitat fra: Muffinman på søndag 20. mars 2016, klokken 08:53
Etter at Tesla har polert den ene bilen min ser det ut som jeg må legge ny voks da de for alle praktiske formål har fjernet den jeg la i romjula uten å legge ny(se bilde). Den andre ble vokset samtidig og har fortsatt vannskrekken i god behold. Tenkte å bruke en kvalitetsvoks, og sikter meg inn på Swisswax.

Første kriterie er holdbarhet, og glans på andreplass. Hvilken av disse velger jeg (heller mot Shield):
http://swissvax.no/webshop/voks.html?alias=Voks

Om du er ute etter god holdbarhet vil jeg anbefale deg å ta en titt på Fusso Coat 12 months.
http://bilnerden.no/fusso-coat-12-months-dark-200g

Billig og kåret til årets produkt i 2015 på Detailersclub.

Ikke prøvd den selv, men de som har testet den er meget fornøyd!
2015 85D - Solgt
TMX 90D. Bekreftet 22.09. VIN 223XX. I prod 08.11. Transitt 16.11

satheesh.net

Sitat fra: Muffinman på søndag 20. mars 2016, klokken 09:27
Sitat fra: satheesh.net på søndag 20. mars 2016, klokken 09:03
Siden folk nå begynner å bli litt våryre, så vil jeg bare nevne at man får rabatt hos bl.a Swisswax som medlem i TOCN. Ikke glem dem! :)
Ser ikke ut til å virke?

Fikset nå! :)

Muffinman

Da ble det Swisswax Shield pluss en burk Fusso. Ligger nok an til å legge halve av hver på panseret på en av bilene for å se holdbarheten over tid. Rasket med en flaske Swisswax Cleanerfluid i samme slengen.

Disse produktene blir brukt om en måneds tid eller når temperaturene stiger tilstrekkelig. Som "nødhjelp" for bilen som nå er avkledd blir det resteparty mtp voks i morgen. Vask ute og tørk/voksing inne.

SunSeeker

#1405
Sitat fra: Ega84 på søndag 20. mars 2016, klokken 09:39
Sitat fra: Muffinman på søndag 20. mars 2016, klokken 08:53
Etter at Tesla har polert den ene bilen min ser det ut som jeg må legge ny voks da de for alle praktiske formål har fjernet den jeg la i romjula uten å legge ny(se bilde). Den andre ble vokset samtidig og har fortsatt vannskrekken i god behold. Tenkte å bruke en kvalitetsvoks, og sikter meg inn på Swisswax.

Første kriterie er holdbarhet, og glans på andreplass. Hvilken av disse velger jeg (heller mot Shield):
http://swissvax.no/webshop/voks.html?alias=Voks

Om du er ute etter god holdbarhet vil jeg anbefale deg å ta en titt på Fusso Coat 12 months.
http://bilnerden.no/fusso-coat-12-months-dark-200g

Billig og kåret til årets produkt i 2015 på Detailersclub.

Ikke prøvd den selv, men de som har testet den er meget fornøyd!

Denne kan jeg absolutt anbefale. Den er vanvittig drøy, og lett å jobbe med, og en boks holder til utallige biler.

Lynet

Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Muffinman

Det er nok lurt å gjøre forarbeidet før man legger voksen ;)

Lynet

Helt enig i det, men har opplevd å finne flekker som er ganske gjenstridig med både avfetting og såpe, men enkelte poleringsmidler har både rensende og rubbende effekt mens andre kun er voks.
Men uansett ser jeg frem til mai og få renset gliset, lagt på polish og sommerdekk  ;D
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Muffinman

Blir vel vask/avfetting, clay hvor det trengs og deretter cleanerfluid før voksen legges til slutt når våren har innfunnet seg her. Har det noe for seg å legge flere lag voks? Eller bruke polish før voksen?  Har lagt flere runder voks tidligere, men det er mest for å sikre at alt dekkes.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA