Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Setetrekk

Startet av Nils H, tirsdag 21. mai 2013, klokken 15:25

« forrige - neste »

eivisa

Jeg har hatt samme rekkevidde fra bilen var ny, det ingen innkjøring av disse batteriene. Passert 43000km til no.
Osterøy

Kjører nå Nissan Leaf rød levert 07.11.2011. Kjørelengde: 202000km 07.10.2019
Ford Focus Titanium 1,6TDCI 2011mod.
El-sykkel Emotion Neo Cross
Hymer 698B bobil m/fiat ducato 3,0 Automat 2013mod.
Solgt:Saxo 2001mod. Kjørt 166000km på originalbatterier. Totalt 175000km skiftet 1 batt.

leafster

Rekkevidden er den "samme" etter 24000 hos meg. 12-13 mil i 130km/h er enten reint pisspreik eller så har vedkommende fått en "gullbil" som andre har nevnt. Selv kjørte jeg 13 mil på én lading i går. Hovedsaklig Østfold, Oslo og Akershus. Noen mil på E6, ingen varme eller AC, 6-9 grader C og regn/opphold. Maks 95km/h på speedo, 0,13km/kWh. Kom fram med low batt warning og 8km guestimert. Har 3 bar i dekkene.

Dette skjemaet er gull verdt for å beregne gjenværende rekkevidde underveis. Her ser man at ved 20C på FLATMARK går bilen eksakt 100km ved en fart på 121km/t. Konstant forbruk på 25kW eller 0,21kWh/km.
http://dl.dropboxusercontent.com/u/35284720/postfiles/leafcharts/LEAFrangeChartVersion7G100.pdf

Uansett så er trådstarters rekkevidde for lav. Ved 0,18km/kWh bør bilen ha en rekkevidde på rundt 12 mil ved gode forhold. Jeg hadde lånt en annen bil en dag eller to!

Øyvind.h

Min erfaring er 10-11 mil rekkevidde iflg GOM på E6 fra Oslo-Strømstad med cruise i snitt på ca 95km/t uten bruk av varme. Temp 8-9 grader ca. Sol og tørre forhold.

Skulle gjerne hatt 12-13 mil rekkevidde i 130km/t....
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Kryten

Sitat fra: Starfox på mandag 13. mai 2013, klokken 00:27
Da var en ODB2 stikket bestilt kom på 120kr på ebay og appen lastet ned. Gleder meg til å kunne slippe å være uviten på hvor mye som er igjen..

hva heter appen? Dette så jo ut som noen en bare "må" ha
Rød LEAF hentet 30.6.2012  - EL 17307

ELM327 med bryter for CAR-CAN til EV-CAN

Starfox

Appen må lastes ned fra den siden de viser på filmen som ligger over :)

Eller her :)
http://www.mynissanleaf.com/viewtopic.php?f=44&t=12098

Bobbulf

#35
Og her er OBD2 lesere fra Dealextreme billig og bra (fra 80kr inkludert frakt);
http://dx.com/s/obd2%2breader.html?sort=Price

Har bestilt mye fra Dealextreme, og frakten pleier å ta 2-4 uker  :)
Euro-Leaf Tekna koksgrå "Metallic Slate" :) 08-2013
MB E350 CDI 4Matic AMG - 2010
Bergen

keca

Kom til å tenke at om man bruker telefonen til å være koblet opp mot elm 327 via Bluetooth, kan man vel ikke samtidig være koblet til bilens bluetooth for telefonsamtaler og lydbøker.. regner med at telefoner ikke har noen multiple bluetooth teknologi, men at den kun kan være tilkoblet en enhet om gangen.. finnes vel noen programmer som fikser dette eller. For min del er det heller lydbok enn batteristatus, men en grei sak å ha da.

Noen som har en elm 237 bluetooth enhet og bruker dette programmet fra Turbo3 som kan gi noen brukererfaringer?
Nissan Leaf, hvit. Levert 24. januar 2012. 86 000km

BE

Jeg skal teste i kveld med alt oppkoblet samtidig. Jeg har ventet lenge på mulighet til å avlese SOC på egen bil, og dette var en utrolig spennende mulighet som har gått meg hus forbi, så takk til den som tipset om dette lengre oppe i tråden! Jeg har hatt en slik bluetooth enhet i over et år, men ikke sjekket mulighetene da jeg ikke trodde den fikk tak i noen av de interessante dataene.

Det skal ikke være noe problem å være tilkoblet flere bluetoothenheter på en gang med telefonen. Jeg har testet tidligere i Leaf, da med appen Torque, men fikk selvsagt ikke noe annet enn uinteressante date ut fra pluggen. Den gang kom jeg ikke på å teste om telefonen var koblet mot bilen samtidig.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

jkirkebo

Sitat fra: keca på mandag 13. mai 2013, klokken 15:10
Kom til å tenke at om man bruker telefonen til å være koblet opp mot elm 327 via Bluetooth, kan man vel ikke samtidig være koblet til bilens bluetooth for telefonsamtaler og lydbøker.. regner med at telefoner ikke har noen multiple bluetooth teknologi, men at den kun kan være tilkoblet en enhet om gangen.. finnes vel noen programmer som fikser dette eller. For min del er det heller lydbok enn batteristatus, men en grei sak å ha da.

En Android-telefon får man da uten abonnement til godt under tusenlappen så det kan kanskje være greit med en dedikert telefon til dette?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Starfox

På hvilken % verdi kommer de forskjellige advarslene?

leafster

Kanskje bestille seg en billig android på DX samtidig?

BE

Fantastisk! Dette fungerte som bare rakkern! (Og man er oppkoblet mot bilen samtidig og kan uten problem gjennomføre telefonsamtaler)

Dersom jeg leser det rett er gjenværende kapasitet 98.12 %. Bilen er en av de første levert i Rogaland, og har til tilbakelagt over 25000 km så langt. Kjempeapplikasjon :-)

Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Starfox

Sitat fra: BE på mandag 13. mai 2013, klokken 19:35
Fantastisk! Dette fungerte som bare rakkern! (Og man er oppkoblet mot bilen samtidig og kan uten problem gjennomføre telefonsamtaler)

Dersom jeg leser det rett er gjenværende kapasitet 98.12 %. Bilen er en av de første levert i Rogaland, og har til tilbakelagt over 25000 km så langt. Kjempeapplikasjon :-)

Fortell om hvodan du lader bilen.. lader du til 80 %? Hurtiglader du? Normal lader du til 100?

BE

#43
Jeg lader normalt bare til 80%, kjører kun opp til 100% rett før jeg vet at jeg trenger de ekstra kilometrene. Hurtiglading har jeg kanskje utført 15 ganger på halvannet år, og da har det heller ikke blitt til mer enn toppen 80%. Jeg har enda ikke kjørt batteriet så lavt at jeg har fått lav batterivarsel!

Nytt batteri ligger normalt en plass mellom 98 og 99% kapasitet, så vidt jeg har lest. Jeg aner selvsagt ikke hva mitt hadde når det er nytt, men nå er det altså fortsatt over 98% så det lover jo veldig bra for fremtiden. Dette var en helt aldeles strålende applikasjon, og totalkostnaden er jo en vits.

Jeg bestilte meg nettopp en ny kompakt Blutetooth ODB2 leser fra Ebay, og den kom på kr 45,- inkludert frakt. Den jeg har nå stikker litt langt ned under dashbordet, og den er lett å sparke borti denne dersom den står i, noe som kan være katastrofalt. Den kompakte regner jeg med kan stå i hele tiden. (Link til den jeg handlet i dag, jeg vet ikke om den funker, men det er verdt forsøket)
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Ladefabrikken

Dette er utrolig kult, har venta lenge på dette. Jeg har også bestilt den samme som BE har bestilt. Må dessverre få meg en sån iPhone kopi :P
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA