Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Setetrekk

Startet av Nils H, tirsdag 21. mai 2013, klokken 15:25

« forrige - neste »

BE

Sitat fra: Starfox på torsdag 09. mai 2013, klokken 16:12
Sitat fra: ElRey på torsdag 09. mai 2013, klokken 12:29
Min har nå gått over 35000 km. Selv om jeg kjører i 130 på E6 klarer jeg ikke få rekkevidden under 12-13 mil med nåværende utetemp.

Husker at det tok litt tid før batteriet kjørte seg inn. Fikk økende rekkevidde i starten, de første 5000 km-

Er det flere som kan bekrefte at batteriet må kjøres inn?
Det stemmer ikke. Det er ingen innkjøring på batteriene. Det er nok heller en innkjøring av føreren...
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Starfox

Kommer LBW før eller etter de to siste strekene er brukt opp?

Kjørte hjem fra svigerfar isted og det er mye opp og ned 48km på våt vei med AC på og 17grader vindusvisker på automatisk og i bruk nesten konstant. Moderst vannmengde i veibanen. Brukte 6 streker på turen.
Farten varierte mellom 60-80 km/t og utetempratur 7 grader.

Høres dette normalt ut??

eivisa

Osterøy

Kjører nå Nissan Leaf rød levert 07.11.2011. Kjørelengde: 202000km 07.10.2019
Ford Focus Titanium 1,6TDCI 2011mod.
El-sykkel Emotion Neo Cross
Hymer 698B bobil m/fiat ducato 3,0 Automat 2013mod.
Solgt:Saxo 2001mod. Kjørt 166000km på originalbatterier. Totalt 175000km skiftet 1 batt.

flux

Sitat fra: Nils H på torsdag 09. mai 2013, klokken 15:48
Har kjørt mye med anlegget avslått, ellers bruker jeg klimaanlegget så lite som mulig for å spare på batteriene
Det må være noe galt med bilen, med den type kjøring som du beskriver burde du klare 10km pr strek. Har du riktige dekk/dekktrykk? For lite luft kan stjele mye, du sparer ved å fylle litt ekstra, feks 2,8 bar. Om en kjører mange korte turer blir forbruket høyere enn på en lengre, siden varmeapparatet bruker energi hver gang det er blitt kjølt ned for å nå driftstempereatur. Samme om en slår det av/på mye underveis, da det må "koke opp" vannet hver gang det blir nedkjølt. Ha det feks på trinn 1 med luft til vindu/ben og på 16,5 grader. AC bruker ikke mye strøm, så om det er fuktig luft er det greit å ha den på for å tørke luften. Jeg anbefaler å følge med på info skjermen under kjøring, for å se faktisk brukt effekt.

Sverre_E

Kjørte strekningen Tønsberg-Lier(-Oslo) i dag, og brukte mye mindre enn Carwings mener jeg vil bruke.
Carwings mener det vil gå med 8 streker. Se bilde.
I praksis vippet meteret til 3 gjenværende streker da jeg kjørte av motorveien på Kjellstad. Da var det ladet til 9 streker hos Gravdahl Auto i Tønsberg.  - 6 streker brukt, 11km pr. strek.
Brukte klima på 18 grader (10 garder ute), og cruise control på 100+, og kjørte forbi tre trailere og en bobil, så det var ikke forsiktig økonomisk kjøring. I tillegg brukte jeg kortere tid enn Carwings nå beregner i ettertid.

Brukte deretter tre streker fra Kjellstad til Majorstuen. Så strekningen Tønsberg til Oslo kunne gått veldig fint med 80% lading hvis jeg hadde tatt sjansen.
Blå Leaf. April 2012. Vår første elbil! Og eneste bil...

Starfox

Koblet til hurtiglader på 2 streker i bilen.. laderen sier jeg har 39% batteri på bilen. Hvor langt kommer man på de to siste strekene egentlig?

eivisa

#21
Sitat fra: Starfox på søndag 12. mai 2013, klokken 20:20
Koblet til hurtiglader på 2 streker i bilen.. laderen sier jeg har 39% batteri på bilen. Hvor langt kommer man på de to siste strekene egentlig?

Ca.40km ved pen kjøring. ;)
Osterøy

Kjører nå Nissan Leaf rød levert 07.11.2011. Kjørelengde: 202000km 07.10.2019
Ford Focus Titanium 1,6TDCI 2011mod.
El-sykkel Emotion Neo Cross
Hymer 698B bobil m/fiat ducato 3,0 Automat 2013mod.
Solgt:Saxo 2001mod. Kjørt 166000km på originalbatterier. Totalt 175000km skiftet 1 batt.

Starfox

Sitat fra: eivisa på søndag 12. mai 2013, klokken 20:56
Sitat fra: Starfox på søndag 12. mai 2013, klokken 20:20
Koblet til hurtiglader på 2 streker i bilen.. laderen sier jeg har 39% batteri på bilen. Hvor langt kommer man på de to siste strekene egentlig?

Ca.40km ved pen kjøring. ;)

Får rekkevidde angst på de to siste strekene. .

eivisa

#23

Har SOC meter jeg... ;)
Osterøy

Kjører nå Nissan Leaf rød levert 07.11.2011. Kjørelengde: 202000km 07.10.2019
Ford Focus Titanium 1,6TDCI 2011mod.
El-sykkel Emotion Neo Cross
Hymer 698B bobil m/fiat ducato 3,0 Automat 2013mod.
Solgt:Saxo 2001mod. Kjørt 166000km på originalbatterier. Totalt 175000km skiftet 1 batt.

Ronny

Er det lov å spørre hvor du kjøpte det og hva det kostet?
el-Clio -97
I-MIEV -11 Solgt
Leaf -12

erikf

Er også litt giret på en slik men det ryktes at det kommer noe enda bedre snart? (leafscan?)
Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

Bobbulf

Hvis man har Android-mobil er dette kanskje en løsning;
Euro-Leaf Tekna koksgrå "Metallic Slate" :) 08-2013
MB E350 CDI 4Matic AMG - 2010
Bergen

thoru

Sitat fra: erikf på søndag 12. mai 2013, klokken 23:08
Er også litt giret på en slik men det ryktes at det kommer noe enda bedre snart? (leafscan?)
jeg sikler heller på android applikasjonen til turbo på mynissanleaf. bluetooth adapter på bil-databussen

ah. der var jeg forseint med innlegget ser jeg :p

Starfox

Da var en ODB2 stikket bestilt kom på 120kr på ebay og appen lastet ned. Gleder meg til å kunne slippe å være uviten på hvor mye som er igjen..

sven erik

har samme batterier i i-miev  å der måtte de kjøres inn på 20 tusen fikk en lenger rekkevidde

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA