Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Japan Leaf bestilt

Startet av Oreo, fredag 17. mai 2013, klokken 08:56

« forrige - neste »

Espen Hugaas Andersen

#4860
De 2,25 mrd USD i capex i 2016 ble forklart ved forrige kvartalsrapport i mai. Dette var som du sier noe som kom opp i forbindelse med fremskynding av produksjonsplanene.

(Om man skal si noe om capex i Q2, så var det kanskje litt lavt. På telefonkonferansen fikk jeg inntrykk av at Musk var litt i tvil om de ville klare å bruke så mye penger før året er omme. Det kan bety at produksjonen av Model 3 kan havne bak skjema, altså bør vi håpe på at de klarer det.)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Espen Hugaas Andersen

Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Cookie Monster

Du trykte på artikkelen og delte den her. Så noe nyhetsverdi må den da ha? ;D
2015 P85D

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Cookie Monster på tirsdag 09. august 2016, klokken 13:08
Du trykte på artikkelen og delte den her. Så noe nyhetsverdi må den da ha? ;D
Overskriften jeg trykket meg inn på var "Tesla og trailer i ublidt møte". Det kunne hatt nyhetsverdi.

Og jeg delte den her fordi jeg syns det at artikkelen ble i det hele tatt skrevet var litt utrolig. :)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

eha

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 09. august 2016, klokken 12:54
Ser ikke heelt at dette egentlig har nyhetsverdi.

http://www.dt.no/nyhet/trafikk/lier/tesla-vraket-av-ryggende-trailer/s/5-57-418696

Synes det er helt smakløst av Elon Musk at verken autopilot eller summon forhindret dette  ;D :o
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

Griffel

#4865
Lokalaviser trenger noe å skrive om. Noen ganger er ingen nyhet for liten.
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 09. august 2016, klokken 12:54
Ser ikke heelt at dette egentlig har nyhetsverdi.
http://www.dt.no/nyhet/trafikk/lier/tesla-vraket-av-ryggende-trailer/s/5-57-418696
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

satheesh.net

«Dette er bilen fra helvete» står det på Teslaen
http://www.agderposten.no/nyheter/dette-er-bilen-fra-helvete-star-det-pa-teslaen-1.1563280

"Krever godkjent bil
Svaret han fikk fra Tesla var at bilen var rødmerket og dermed registrert som vrak. Han har dermed et varmeapparat og en skjerm som ikke fungerer. Etter lange diskusjoner har Tesla sagt seg villig til å gi Kringlemoen tilgang til nettverket mot at et verksted i Drammen går over og godkjenner bilen."

eha

Sitat fra: satheesh.net på torsdag 11. august 2016, klokken 01:12
«Dette er bilen fra helvete» står det på Teslaen
http://www.agderposten.no/nyheter/dette-er-bilen-fra-helvete-star-det-pa-teslaen-1.1563280

"Krever godkjent bil
Svaret han fikk fra Tesla var at bilen var rødmerket og dermed registrert som vrak. Han har dermed et varmeapparat og en skjerm som ikke fungerer. Etter lange diskusjoner har Tesla sagt seg villig til å gi Kringlemoen tilgang til nettverket mot at et verksted i Drammen går over og godkjenner bilen."


Vel, etter å ha lest den artikkelen kan jeg ikke si at min tillit til Tesla (verken firmaet eller bilene) har sunket. Tvert imot føler jeg at Tesla her opptrer på en betryggende måte.
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

HKS

Sitat fra: eha på torsdag 11. august 2016, klokken 14:30
Vel, etter å ha lest den artikkelen kan jeg ikke si at min tillit til Tesla (verken firmaet eller bilene) har sunket. Tvert imot føler jeg at Tesla her opptrer på en betryggende måte.
Jeg er faktisk også helt enig med Tesla i den saken.

At han klistrer på "Ja til avgift på elbil" gjør også at det lille snevet av seriøsitet forsvinner.

Kanskje han burde endret teksten til "Jeg er kunden fra helvete"

Ser forresten at Tesla har kommet med et mer utdypende svar:
http://www.agderposten.no/nyheter/tesla-dette-handler-utelukkende-om-sikkerhet-1.1563394
Tesla Model S 90D

Cookie Monster

Jeg er helt enig med Tesla om garanti osv. Men uenig i at de kan sperre bilen. Altså stenge skjermen osv i bilen hvis det stemmer er gjort som det står i artikkelen.

For er han som eier bilen og Tesla kan ikke bare sperre bilen fra å bli brukt. Den er jo også godkjent av statens vegvesen noe alle kondemnerte biler må igjennom for å få skilter igjen.
2015 P85D

Muffinman

Tror nok denne bilen snart  får klipt navlestrengen og kommer på veien :)

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Cookie Monster på torsdag 11. august 2016, klokken 14:58
Jeg er helt enig med Tesla om garanti osv. Men uenig i at de kan sperre bilen. Altså stenge skjermen osv i bilen hvis det stemmer er gjort som det står i artikkelen.

For er han som eier bilen og Tesla kan ikke bare sperre bilen fra å bli brukt. Den er jo også godkjent av statens vegvesen noe alle kondemnerte biler må igjennom for å få skilter igjen.
Jeg skjønner det slik at skjermen er ikke sperret - tilgang til Teslas servere er sperret. Dette betyr at ingen telefonfunksjoner fungerer, ingen oppdateringer vil bli installert, kart og autopilot vil ikke fungere, osv. Det står nok noe sted i en avtale at dette har Tesla lov til å gjøre når bilen blir kondemnert.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

eha

Kjøper burde ev. klage til selger av bilen som ikke har opplyst om at bilen var å anse som kondemnert, og han burde samtidig satt seg inn i hva dette vil si fra Teslas ståsted. Det står garantert nevnt i noen vilkår ett eller annet sted.
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

Cookie Monster

#4873
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på torsdag 11. august 2016, klokken 15:03
Sitat fra: Cookie Monster på torsdag 11. august 2016, klokken 14:58
Jeg er helt enig med Tesla om garanti osv. Men uenig i at de kan sperre bilen. Altså stenge skjermen osv i bilen hvis det stemmer er gjort som det står i artikkelen.

For er han som eier bilen og Tesla kan ikke bare sperre bilen fra å bli brukt. Den er jo også godkjent av statens vegvesen noe alle kondemnerte biler må igjennom for å få skilter igjen.
Jeg skjønner det slik at skjermen er ikke sperret - tilgang til Teslas servere er sperret. Dette betyr at ingen telefonfunksjoner fungerer, ingen oppdateringer vil bli installert, kart og autopilot vil ikke fungere, osv. Det står nok noe sted i en avtale at dette har Tesla lov til å gjøre når bilen blir kondemnert.

Det er forsåvidt også greit at tjenester som Tesla leverer som bare er en ekstra tjeneste. Bilen er fult mulig å bruke uten og sånn sett produktet man har kjøpt og eier.

Bare ser den ene artikkelen skriver at skjerm ikke fungerer og han får derfor ikke brukt varmeapparatet osv. Mulig det er en egen feil. Men han sier det kom etter en reset.

Men som Muffinman skriver så blir nok denne bilen koblet fra Tesla Mothership og er nok på veien igjen på andre måter ;)
Er flere kondemnerte biler på veien i USA som er på sitt egent nett og er åpnet igjen via root tilgang.
2015 P85D

Cookie Monster

Sitat fra: eha på torsdag 11. august 2016, klokken 15:07
Kjøper burde ev. klage til selger av bilen som ikke har opplyst om at bilen var å anse som kondemnert, og han burde samtidig satt seg inn i hva dette vil si fra Teslas ståsted. Det står garantert nevnt i noen vilkår ett eller annet sted.

Han er nok veldig klar over det :) Han er bilmekanikerer og har kjøpt den som et vrak for å fikse opp. Noe man har lov til å gjøre så lenge man er godkjent verksted. Bilen må inn på kontroll hos Statens Vegvesen etter reparasjon er utført for å bli godkjent før man får skiltene tilbake igjen. 
2015 P85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA