Hovedmeny

Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

Muffinman

Synes vi kanskje er litt hårsåre her, men ellers enig.

Elmo

Godt det ikke var Tesla-voldtekt og da :o
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med FW: 2024.38.6  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

Counterpointer

Enig med Muffinman her.
Journalisten prøvde nok å utrykke "mann 55 tiltalt for voldtekt og krasjet dyr og fin bil (=Tesla

o.b.lix

Er nok litt hårsåre, prøvde å bytte ut Tesla med Audi, og fikk jammen noen treff, noen eksempler:

Audi krasjet i kjøreskolebil og stakk av

Engelsk snookerstjerne i Audi-krasj
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Cato76

"Mannen er også tiltalt for tre tilfeller av båtfyll" -JA, MEN MED HVILKEN TYPE BÅT  ??? ??? ???

Det er jo utrolig viktig å få med hvilket merke disse båtene hadde, slik at vi kan unngå å treffe på andre alkoholiserte voldtektsmenn i samme typer båter!!!... (say no more)
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Havebigfun

Jeg synes vi skal ta det som utrykk for at Tesla har fått noe til- bilen er drømmeobjekt for mange og gir en del klikk når det nevnes- altså egentlig et tegn på suksess... da er det naturlig å ikke nevne eksosbiler som ikke er like attraktive. Vær glad når Tesla nevnes så mange ganger- selv med negative fortegn ellers ;)

SunSeeker

Nok en fremstilling fra Broom hvor de kan vise hvor mye de hater Tesla.
Men naturligvis ikke slik den skal brukes:

http://www.tv2.no/broom/8337704/

Lokführer

Sitat fra: SunSeeker på mandag 30. mai 2016, klokken 23:38
Men naturligvis ikke slik den skal brukes:

http://www.tv2.no/broom/8337704/
Er d'ikke godt å ha no'n å hate.....
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Muffinman

Sitat fra: SunSeeker på mandag 30. mai 2016, klokken 23:38
Skjønner ikke hvordan det går an å tolke det slik. Får da være måte på å være hårsår  ;)
Hvis du vil se hatere er det som regel bare å se i kommentarfeltet, der skjer det sikkert ting når trollene våkner.

Å hvile et håndledd inne i rattet vil gi såpass motstand på rattet at bilen oppfatter at det er ei hånd på det, og på forholdsvis rett vei vil det heller ikke være så store rattutslag at ei "dau" hånd gir så mye motsand at det kobler ut. Er nok det som har skjedd her.

Griffel

Papirbudstikka i dag 31/5-2016 skriver om Bærum Reggaeorkester som lager reggae om livet i Bærum. En av de to første singler «Teslamann» og er en «hylles til alle næringslivsledere og mellomledere i oljebransjen som kjøper seg Tesla fordi de plutselig er blitt veldig opptatt av miljøet etter at elbilen fikk tillatelse til å kjøre i kollektivfeltet, samt lade å parkere gratis på kommunale parkeringsplasser»....«Bob Marly skrev om folk som ikke hadde det så bra. Det er ganske stuslig de vi synge om,de bare vet det ikke selv.

(Singel nr 2 er om husmødre som med au pair, og mann som tjener mye ikke har annet å gjøre enn å gå på treningsstudio, og å drikke Chablis.)

Dette er ikke en musikk anmeldelse, Griffel har ikke hørt lyden, men den er tilgjenglig på strømmetjenestene for de som vil løpe å kjøpe.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Jejl

http://www.vgtv.no/#!/video/128321/her-gaar-det-galt-med-en-tesla

Et eksempel på at autopilot ikke alltid er til å stole på.
Har aldri prøvd autopilot, men det virker ikke helt overbevisende når den ikke klarte å vurdere denne hendelsen på en bedre måte.

Porsgrunn

Jeg er litt usikker på hva Tesla egentlig skal kritiseres for her?

Hadde det vært en selvkjørende bil så ja. Tesla er ikke det, har ikke hevdet å være det og kan med dagens sensorer aldri bli det. Det er et hjelpemiddel, og sjåføren skal alltid være oppmerksom og kunne overta.

Om bilen hadde gjort dramatiske valg for å unngå en liten bulk som å hive seg over i andre kjørebanen eller bråstoppe hadde det kanskje/kanskje ikke gått bra. Men ville det være riktig å programmere den til det? Helt klart nei er mitt svar.

Bilen sakker ned for å skadebegrense og varsler fører i mer enn god nok tid til å forhindre dulten, for meg er det helt riktig programmering. Førerfeil ved å ikke følge med i det helle tatt er det som er årsaken sånn jeg ser det. Sist jeg smalt stoppet bilene foran meg fort akkurat i de to sekundene jeg kikket etter noe i baksetet, jeg klandrer ikke Mazda for det.  ;)

Jejl

Selvsagt 100% førerens feil.
Jeg mener likevel at dette er et eksempel på at autopiloten kan forbedres.

Øyvind.h

Her ville jeg helt åpenbart grepet inn selv. En parkert bil som står slik plassert, med en autopilot låst i kø på bilen foran (i sakte trafikk leses ofte ikke stripene, det bør føreren ha kontroll på), er definitivt noe man bør reagere på. Det virker ganske tydelig hva bilen styrer etter og hva som kan skje her.

Istedenfor å gripe inn lar sjåføren bilen krasje. 100% førerens feil, og helt unødvenig å legge ut på nettet. I en ideell verden reagerer alle systemer perfekt. Men selv om Teslas autopilot er veldig god og stabil under forutsigbare forhold, er den langt unna perfekt. Å teste grenser på denne måten viser at vedkommende ikke bør kjøre med dagens autopilot.

Dette har for øvrig jeg og mange andre påpekt overfor han som kjørte bilen. Men han ble bare irritert når jeg påpekte det. Hans eneste fokus var at bilens systemer hadde feilet. Det at han lot bilen krasje var helt irrelevant for han.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

frankofobia

Er vel derfor den er i "beta". Det er jo ett ganske tydelig hint fra Tesla om at den ikke er 100% ferdig ennå ;)

Sitat fra: Jejl på tirsdag 31. mai 2016, klokken 21:38
Selvsagt 100% førerens feil.
Jeg mener likevel at dette er et eksempel på at autopiloten kan forbedres.
TMS P85+ 2013 - 2015
TM3P: Bekreftet levering 25/3 VIN:5YJ3E7EB0KF195829 tidligere registrert
TM3P: Ny bil levert 29/3. Så å si ingentingå bemerke :-)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA