Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Japan Leaf bestilt

Startet av Oreo, fredag 17. mai 2013, klokken 08:56

« forrige - neste »

Philippo10

Tesla Model S Performance 85 Brun - Alt utenom barneseter og Nappaskin.
16/06-2014 - Bestilt - 01/12 Levert
VIN: 465XX - Trondheim

Cobos

Jeg skjønner fortsatt ikke hva Korsvoll sier for noe. Jeg kom fra en meget moderat motorisert bil til en S60. Og jeg har kjørt en vinter på Pirelli dekkene. På tross av at de ikke er egnet for ordentlig norsk vinter i det hele tatt, var det helt tydelig at bilen er meget lett å kontrollere selv gjennom vinteren. Ja skrur man av TC går det nok dårlig, men man gjør jo ikke det på vinteren (med unntak for å spinne seg ut av en fastlåst situasjon). Tesla gir jo tilogmed advarsel om at dette ikke er lurt når du prøver.
Jeg har sendt mail til NAF og klaget over Korsvoll sin vendetta mot Model S, men får se hva de svarer.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

Øyvind.h

Lurer på hva agendaen til journalisten er? Han begynner å få en pen portefølje med artikler med negativ undertone.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

VigdisA

Kristine Koht på "Lindmo" på NRK : I am so successful that I can buy a Tesla.. :)
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

Kallagtunet

Elbil siden 2011. Model S Perf + siden november i fjor. Reservasjon av model X inne :-)

MR Tesla

Sitat fra: Kallagtunet på lørdag 04. oktober 2014, klokken 23:10
Elbil siden 2011. Model S Perf + siden november i fjor. Reservasjon av model X inne :-)
wow, da må jeg ha tatt helt feil for da er du vel fornøyd med dine valg ?

Epleskreller

Det var vel Kallagtunet som "drev" tråden(e) om reklamasjoner og produksjonsfeil tidligere.. Han har vært her lenge og hans bidrag blir oppfattet ulikt... ;-)

Men han har helt klart bidratt, ikke alle liker at det negative løftes frem, men jeg syns vi bør tåle det..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Kallagtunet

Sitat fra: MR Tesla på lørdag 04. oktober 2014, klokken 23:13

Rimelig greit fornøyd. Hadde nok ikke valgt + igjen hvis jeg hadde bestillt i dag pga støy og komfort. Det jeg irriterer meg grenseløst over (i tillegg til Fanboys (å ha Tesla i nicket sitt er et dårlig tegn... :-) ) er at Tesla har så mye kvalitetsproblemer selv på biler som produseres nå snart to og ett halvt år etter at Model S ble sluppet. Det irriterer meg også denne ensidige hypen av mr Musk. Han skal nå snart lansere verdens første "nesten helt autonome" bil mens datamaskinen og programwaren i den bilen han har i produksjon er så buggy at den henger og må resettes jevnlig. Dvs jeg synes tesla bør konsenterere seg om basis produktkvalite før de lager mer hype innhold.

Når det gjelder model X reservasjonen så er den der fordi det ikke er noen alternativer, hadde en etablert produsent som BMW eller MB hatt noe tilvarende helelektrisk hadde jeg heller kjøpt det, nå håper jeg Tesla ser at garanti kostadene på Model S er så høy at de ikke lanserer model X før den er ferdig utviklet og testet. I så måte er det at den er forsinket ett godt tegn.

MR Tesla

Sitat fra: Kallagtunet på lørdag 04. oktober 2014, klokken 23:46
Sitat fra: MR Tesla på lørdag 04. oktober 2014, klokken 23:13

Rimelig greit fornøyd. Hadde nok ikke valgt + igjen hvis jeg hadde bestillt i dag pga støy og komfort. Det jeg irriterer meg grenseløst over (i tillegg til Fanboys (å ha Tesla i nicket sitt er et dårlig tegn... :-) ) er at Tesla har så mye kvalitetsproblemer selv på biler som produseres nå snart to og ett halvt år etter at Model S ble sluppet. Det irriterer meg også denne ensidige hypen av mr Musk. Han skal nå snart lansere verdens første "nesten helt autonome" bil mens datamaskinen og programwaren i den bilen han har i produksjon er så buggy at den henger og må resettes jevnlig. Dvs jeg synes tesla bør konsenterere seg om basis produktkvalite før de lager mer hype innhold.

Når det gjelder model X reservasjonen så er den der fordi det ikke er noen alternativer, hadde en etablert produsent som BMW eller MB hatt noe tilvarende helelektrisk hadde jeg heller kjøpt det, nå håper jeg Tesla ser at garanti kostadene på Model S er så høy at de ikke lanserer model X før den er ferdig utviklet og testet. I så måte er det at den er forsinket ett godt tegn.

Enig med deg at 21 felgene på sommerføre støyer for mye. Ut over det klarte jeg ikke å irritere meg over noe småfeil på min P+ så lenge jeg hadde den men solgte den etter et halvt år da jeg fikk min BMW i3.  BMW er heller ikke perfekt: Aircondition har ikke virket så lenge jeg har hatt den, service hos BMW er elendig iforhold til det jeg opplevde hos Tesla men morsom bil like vel til bybruk.

Muffinman

VG:
SitatDet er 5. oktober og 21 grader i Nordland:
Nå er det sommervarme i nord!
... og Nord-Norge blir værvinner også kommende uke

Kommentarfeltet:
SitatRoald Orkelbog ·  Toppkommentator · Eier. Innkjøper. Selger. Bilvasker. Alt. hos Orkelbog Bil
Takk Tesla-kjøperne. 6 ganger høyere co2-utslipp under produksjonen av en Tesla Model S, enn en VW Golf TDI Blue Motion. Sånt blir det godt vær av. Skal man få like høye utslipp med Golfen må man kjøre 15.000km i 20 år. Totalt 300.000km. Med Tesla får du varmere vær med det samme. Takk til vidsynte norske politikere som gir oss høye co2-utslipp/fint vær.

VigdisA

Sitat fra: Muffinman på søndag 05. oktober 2014, klokken 17:55
VG:
Det er 5. oktober og 21 grader i Nordland:
Nå er det sommervarme i nord!
... og Nord-Norge blir værvinner også kommende uke

Kommentarfeltet:
Roald Orkelbog ·  Toppkommentator · Eier. Innkjøper. Selger. Bilvasker. Alt. hos Orkelbog Bil
Takk Tesla-kjøperne. 6 ganger høyere co2-utslipp under produksjonen av en Tesla Model S, enn en VW Golf TDI Blue Motion. Sånt blir det godt vær av. Skal man få like høye utslipp med Golfen må man kjøre 15.000km i 20 år. Totalt 300.000km. Med Tesla får du varmere vær med det samme. Takk til vidsynte norske politikere som gir oss høye co2-utslipp/fint vær.

Fantastisk lur han er da! Den kommentaren er jo så spesiell at de fleste burde forstå hvor mye rart han skriver som ikke er riktig.
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

Muffinman

Den er nok spesiell for oss som vanker på elbilforum, men mange går nok på limpinnen. Forhåpentligvis får det noen til å tenke selv.

EDIT: Og gutten fortsetter med den sedvanlige messingen om at Tesla lades på kullkraft. Det faktum at raffinering av fossilt drivstoff ofte drives med elektrisitet fra kullkraftverk velger han å ikke nevne.

Regner med at han selger lite bruktimporterte biler siden han har så mye ledig tid til å dumme seg ut i kommentarfeltene.

Brede

Ser han lever av tysk bruktimport ja, desperate tider fører tydeligvis folk til kommentarfeltene..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA