Hovedmeny

Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

krister461

Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 24. oktober 2015, klokken 08:01
Publisert den 24. okt. 2015, kl. 06:10
http://www.dagbladet.no/2015/10/24/tema/bil/motor/tesla/elbil/41652812/
Ser ut som om den er skrevet i halvsøvne. Den får det til å se ut som om Consumer Reports ikke kan anbefale Model S fordi den ikke yter 700 hk...

Heinz

#4471

dosmont

Sitat fra: Heinz på lørdag 24. oktober 2015, klokken 23:41
Krever slutt på gratis ferge. http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Krever-slutt-pa-gratis-ferge-for-elbiler-3465633.html
Noen som kom med et regnestykke på denne saken med 50% pris på bilen:)
Når du betaler for bilen trenger du ikke å betale for skåføren, så da med verdikort så får du bare i rundt 5% på passasjer men 50% på bilen, så da blir det faktisk billigere med den nye avtalen :D
Hvis da ikke fergeselskapet forskjellsbehandler elbiler i forhold til vanlige biler med å ikke gi de samme rabatt.
Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

Havebigfun

#4473
http://www.dinside.no/934947/tesla-model-s-p85d-moter-bmws-barskeste-med-tommy-rustad-bak-rattet
P85D har en 8 sek lengre rundetid på Rudskogen enn en ferdig pimped X6M.
Sålangt ingen kommentarer- Bruktbilselgeren har ikke våknet enda.

MeTesla

Sitat fra: Havebigfun på søndag 25. oktober 2015, klokken 07:57
http://www.dinside.no/934947/tesla-model-s-p85d-moter-bmws-barskeste-med-tommy-rustad-bak-rattet
P85D har en 8 sek lengre rundetid på Rudskogen enn en ferdig pimped X6M.
Sålangt ingen kommentarer- Bruktbilselgeren har ikke våknet enda.

Det blir spennende å se hva Tommy Rustad sier om P90DL og hvordan den klarer seg på bane når den tid kommer...

Teslanewbie

#4475
Dagbladet :
Slik er teslas autopilot, for guds skyld hold hendene på ratten

  http://www.dagbladet.no/2015/10/27/nyheter/bil/tesla/test/41688464/


Det er en surrealistisk følelse, sier rådgiver i NAF, Andreas Handeland.
Det viser seg at autopilotfunksjonen på ingen måte lar deg slappe av, og man ser Handeland gripe raskt til rattet for å gjenopprette kontrollen.

- Ja, det skjedde flere ganger at bilen rykket til. Når man ligger på motorveien skal det holde å sette på blinklyset til den retningen man ønsker, så skifter bilen kjørebane selv, men vi gjorde det i en sving på E6. Da kastet kjøretøyet seg og vagget litt fram og tilbake, forteller Handeland.
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Cookie Monster

De har jo ikke forstått mye. Står jo klart å tydelig i release notes og manual at man må holde en hånd på ratte under filskifte. Gjør man ikke det så skifter den ikke fil eller avbryter.

Dette fungerer utmerket når det blir brukt riktig. Har selv på autostyring ca 80% av veien tur/retur jobb og er kjempe fornøyd.

Virker de fleste som er negative har bil uten autopilot hw :p
2023 Model S Plaid
2024 Model 3 LR

Tuxedo

#4477
Rådmann får kritikk for å filme mens han bruker AP:

http://www.tv2.no/2015/10/28/broom/facebook/tesla/mobilbruk/7560842

(Edit:  Presiserer hva han fikk kritikk for)

mogu

Nei, han får kritikk for å ha filmet mens han kjører, at/om han ikke hadde hendene på rattet nevnes ikke med et ord.
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

hookmaker

En sak er at man gjør ganske stupide saker bak ratten med sin 7.0, en endda mer stupid sak er at man legger ut filmen sin.  :o

P85D

MODEL 3 DUAL MOTOR
MODEL S P85DL

Griffel

Sitat fra: P85D på onsdag 04. november 2015, klokken 08:09
Dinside opplyser om at Tesla har fjernet effekt informasjonen fra bestillings sidene:
http://www.dinside.no/935088/tesla-har-fjernet-informasjonen-om-antall-hestekrefter-paa-alle-modeller
Men det er jo ikke helt sant, de står klarere og tydeligere enn på lenge i et hjert fall når jeg tar en titt på den Norske hjemmesiden.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

P85D

Sitat fra: Griffel på onsdag 04. november 2015, klokken 08:16
Sitat fra: P85D på onsdag 04. november 2015, klokken 08:09
Dinside opplyser om at Tesla har fjernet effekt informasjonen fra bestillings sidene:
http://www.dinside.no/935088/tesla-har-fjernet-informasjonen-om-antall-hestekrefter-paa-alle-modeller
Men det er jo ikke helt sant, de står klarere og tydeligere enn på lenge i et hjert fall når jeg tar en titt på den Norske hjemmesiden.
Tjo? Informasjonen er fjernet fra bestillings-siden / konfiguratoren. Det betyr at 700hk ikke lengre er beskrevet noe sted på sidene til Tesla, kun det nye 469hk på informasjonssidene (ikke bestillings-siden).
MODEL 3 DUAL MOTOR
MODEL S P85DL

Griffel

#4483
Skjermbilde dump 20 minutter gammelt.

En annen ting er den tåplige betegnelsen motorkraft hk (ps) er ikke en kraft men en foreldet enhet for effekt.
Som i dette tilfelle er kun hva motoren tåler en kort stund av gangen.
Nesten like dumt som når profesjonelle kaller en AC ladestasjon for lader (vegglader, hjemmelader, reiselader etc.)

Hadde de kalt dreimoment for motorkraft ville de vært en faktor nærmere riktig med denne betegnelsen.

Dreimoment (Nm) = kraft (N) x arm (m), Effekt (J eller Ws) = kraft (N)  x arm (m) x hastighet (radianer/s)



Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Fraberg1

70D levert 4.12.15 - bekreftet 20.8.15

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA