Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Japan Leaf bestilt

Startet av Oreo, fredag 17. mai 2013, klokken 08:56

« forrige - neste »

kos

Det er noe merkelig med noen av de som kjører elbil - alt skal liksom gå i elbilens favør - lading skal være gratis , bomstasjoner skal være gratis og så skal man ikke forholde seg til ordninger som faktisk gjør at det er gratis - har vært en del som hevder at man ikke trenger brikke her på forumet - og for å si det enkelt - jeg biter ikke på disse tulle greiene som enkelte legger ut. Kjøpte bil og brikke - registrerte meg der jeg skal og har bare hatt goder av det. En riktig bra dom - og måtte flere som tenker slik bli bløtlagt. Ødelegger fullstendig for alle andre. Like så er de som alltid skal ha parkeringsplass og ladestasjon gratis - og helst i sin egen hage. Det er de samme som ødeleggergodene for el bilistene. Det samme er det med ferger - i bunn og grunn er det ikke så mye å hente på disse fergene - differansen mellom verdikort og elbilen + passasjer er egentlig mindre enn en kopp kaffe. Klarer man å rote det samme her også. Lading hjemme - misunnelsen er så stor at her må det effekt inn som avgift - samtidig så hyler de samme på gratis parkering med gratis lading i en allerede overfylt gate så verker søppelbiler eller brann og ambulanser kommer frem. Elbil folket er blitt sin egen fiende.

Sjøhyene

Sitat fra: kos på tirsdag 08. desember 2015, klokken 13:59
Det er noe merkelig med noen av de som kjører elbil - alt skal liksom gå i elbilens favør - lading skal være gratis , bomstasjoner skal være gratis og så skal man ikke forholde seg til ordninger som faktisk gjør at det er gratis - har vært en del som hevder at man ikke trenger brikke her på forumet - og for å si det enkelt - jeg biter ikke på disse tulle greiene som enkelte legger ut. Kjøpte bil og brikke - registrerte meg der jeg skal og har bare hatt goder av det. En riktig bra dom - og måtte flere som tenker slik bli bløtlagt. Ødelegger fullstendig for alle andre. Like så er de som alltid skal ha parkeringsplass og ladestasjon gratis - og helst i sin egen hage. Det er de samme som ødeleggergodene for el bilistene. Det samme er det med ferger - i bunn og grunn er det ikke så mye å hente på disse fergene - differansen mellom verdikort og elbilen + passasjer er egentlig mindre enn en kopp kaffe. Klarer man å rote det samme her også. Lading hjemme - misunnelsen er så stor at her må det effekt inn som avgift - samtidig så hyler de samme på gratis parkering med gratis lading i en allerede overfylt gate så verker søppelbiler eller brann og ambulanser kommer frem. Elbil folket er blitt sin egen fiende.

Vær snill å ikke vær så dum at du drar alle over kam nå da. Tror elbil eiere er sånn ca akkurat like forskjellige som folk flest. Mennesker som de du snakker om er det flust av i samfunnet, og tilfeldigvis må noen av de være elbil eier også.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

kos

Sitat fra: Sjøhyene på tirsdag 08. desember 2015, klokken 14:10
Sitat fra: kos på tirsdag 08. desember 2015, klokken 13:59
Det er noe merkelig med noen av de som kjører elbil - alt skal liksom gå i elbilens favør - lading skal være gratis , bomstasjoner skal være gratis og så skal man ikke forholde seg til ordninger som faktisk gjør at det er gratis - har vært en del som hevder at man ikke trenger brikke her på forumet - og for å si det enkelt - jeg biter ikke på disse tulle greiene som enkelte legger ut. Kjøpte bil og brikke - registrerte meg der jeg skal og har bare hatt goder av det. En riktig bra dom - og måtte flere som tenker slik bli bløtlagt. Ødelegger fullstendig for alle andre. Like så er de som alltid skal ha parkeringsplass og ladestasjon gratis - og helst i sin egen hage. Det er de samme som ødeleggergodene for el bilistene. Det samme er det med ferger - i bunn og grunn er det ikke så mye å hente på disse fergene - differansen mellom verdikort og elbilen + passasjer er egentlig mindre enn en kopp kaffe. Klarer man å rote det samme her også. Lading hjemme - misunnelsen er så stor at her må det effekt inn som avgift - samtidig så hyler de samme på gratis parkering med gratis lading i en allerede overfylt gate så verker søppelbiler eller brann og ambulanser kommer frem. Elbil folket er blitt sin egen fiende.

Vær snill å ikke vær så dum at du drar alle over kam nå da. Tror elbil eiere er sånn ca akkurat like forskjellige som folk flest. Mennesker som de du snakker om er det flust av i samfunnet, og tilfeldigvis må noen av de være elbil eier også.
Unnskyld - jeg mener selvsagt at det er et mindretall som ødelegger. De fleste el bilister er faktisk opplyste mennesker som følger skikk og bruk. Men disse få provoserer da de ødelegger totalt for flertallet. Og mener rett og slett at vi bør gi klar beskjed om hva man mener om slik oppførsel..

vnm

Sitat fra: kos på tirsdag 08. desember 2015, klokken 13:59
Det er noe merkelig med noen av de som kjører elbil - alt skal liksom gå i elbilens favør - lading skal være gratis , bomstasjoner skal være gratis og så skal man ikke forholde seg til ordninger som faktisk gjør at det er gratis ......
Det som har skjedd her er naturligvis at mannen har blitt provosert over at han måtte betale avgift grunnet en simpel "teknikalitet".

Jeg har opplevd den samme problemstillingen. Jeg visste ikke at man måtte ha bombrikke. Da jeg kjørte Buddy i Oslo-området for noen år siden var ikke det et tema. Da jeg nylig overraskende fikk en regning fra Fjellinjen ringte jeg dem og hadde en høflig og hyggelig tone med en kundebehandler. I løpet av 30 sekunder var regningen slettet og bombrikke på vei i posten. Jeg forstår godt at Stavengermannen hadde problemer med å akseptere Jæren bompengeselskap sin praksis. Noen ganger er det forskjell på å heve et regelverk til punkt å prikke og det å utøve sunn fornuft.
2017 P100D med alt utenom FSD, Midnight Silver, 21" grå, sort/sort/karbonfiber.

For salg: 2016 P90DL med alt, Titatium, 21" grå, sort tak, sort NG og karbonfiber.
Solgt: S90D (okt 2015)

BMW850

Wow! Tesla har gått fra 899 ansatte i 2010 til over 14000 idag. Tesla har tapt 16,5 milliarder siden 2007 :o (Ifølge Bloomberg). Tesla regner med å gå med overskudd fra 2016 og selger mye og vokser raskt. Går utifra tapet de snakker om inkluderer investeringene Tesla har gjort, altså utgifter til inntekts ervervelse ;) Dette kommer til å gå bra. Om man virkelig vil oppnå noe gjelder det å satse!

http://www.tu.no/karriere/2015/12/16/lyst-til-a-jobbe-for-denne-mannen-na-lyser-tesla-ut-60-stillinger-i-norge
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Wabi-Sabi

Wabi-Sabi - the art of finding beauty in imperfection and profundity in nature, of accepting the natural cycle of growth, decay, and death

hgs

Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

Cato76

:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

VigdisA

#4583
De viktigste bilnyhetene i året som kommer - masse Model X omtale i Aftenposten :-)

http://www.aftenposten.no/bil/De-viktigste-bilnyhetene-i-2016-662044_1.snd
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway


Kavorka

Kan ikke kjøre rundt med et halvspist eple i grillen vel..

o.b.lix

Sitat fra: Havebigfun på tirsdag 29. desember 2015, klokken 09:55
http://e24.no/digital/apple/nhh-forsker-apple-kan-bli-teslas-predator/23584620

Dersom denne forskeren er sitert rett, så er han lite egnet til å forske på økonomi:

"Tesla går med underskudd. De øker produksjonen raskt, men taper mer enn 171.000 kroner for hver eneste elektriske bil de selger."
Her blander han drift og og investeringer - driften til Tesla går i pluss - de tjener mer penger enn de bruker pr bil - man samtidig investerer de kraftig - spesielt på Gigafactory og Modell X til nå.
Da taper de ikke penger, selv om de har negativ cashflow. Bare blåruss som tenker veldig kortsiktig klarer å definere dette som tap.

"Det dominerende selskapet med kontantoverskudd kan prise seg ekstremt lavt."
Apple har val aldri noensinne priset seg ekstremt lavt???

"De må redusere kostnadene og for eksempel kutte utbetaling av utbytte til aksjonærene"
De skal jo kutte kostnader ved å masseprodusere. Utbetaling til aksjonærer har enda ikke forekommet, og skal tidligst vurderes i 2020.

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Muffinman


Elmo

Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

o.b.lix

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 29. desember 2015, klokken 10:40
Definer blåruss.
BI-utdannede ledere.

Når jeg leser denne artikkelen fristes jeg til å inkludere NHH-utdannede også.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA