Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Japan Leaf bestilt

Startet av Oreo, fredag 17. mai 2013, klokken 08:56

« forrige - neste »

Teslanewbie

#4455
Sitat fra: Teslamats på torsdag 22. oktober 2015, klokken 10:43
Baksiden av Finansavisen i dag:

Skremmende å se at en finansavis er totalt blottet for prinsipper som ligger til grunn for kjøp og salg. Og som synes det er ok at en produsent oppgir uriktige opplysninger som kunder senere legger til grunn for  sitt kjøp.


Nesten slik at en mistenker at dette er et bestillingsverk eller en vennetjeneste ?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Muffinman

Stereotyping og latterliggjøring av vanlige mennesker dette. Ville ikke reagert om jeg fant det i kommentarfeltet under en Tesla-relatert artikkel på Broom. Litt spesielt om det er en journalist som står bak. Det er ihvertfall ikke ment som humor.

Utrivelig.

moso

Nå er jo sistesiden i Finansavisen en side dedikert til mer eller mindre vellykket humor - de traff kanskje ikke så godt på denne blant oss, men det er nok dessverre mange andre som nikker og smiler til den.
Asker
35000 km i Saxo - solgt
50000 km i Mitsubishi i-Miev - solgt
80000 km i Tesla S85D - byttet inn
Nå Tesla S75D

krister461


Muffinman

Sitat fra: krister461 på torsdag 22. oktober 2015, klokken 11:37
Sitat fra: Muffinman på torsdag 22. oktober 2015, klokken 11:26
Utrivelig.
Selvironi skal i alle fall ingen beskylde oss for å ha...
Ser ingen grunn til å bruke av den her. De skriver jo egentlig ikke om meg eller andre Tesla-eiere, men lager et fortegnet bilde  jfr nevnte stereotypi.

kos

Den måtte jo bare komme - og jeg spådde at dette ble utfallet i denne saken som burde vært kjørt alle andre steder enn i offentlige rom - og noen er mer merket enn andre - og de selv er nok klar over det - og vil antagelig også få kjenne det om de ikke strekker til med sine klager - ryddighet i prosesser sier mye om utfallet, og vil også si noe om hvordan man blir behandlet etterpå.

At noen føler seg truffet - er jo lett å sjekke - Jeg føler meg ikke truffet, men har advart mot å sutre å snakke ned min egen bil. Noen av de som eier tesla som har reklamert for uendelige lister med feil på bilen sin er i den situasjonen, at de også må levere de samme listene til neste kjøper - om ikke så er de garantert å få en bommerang sak. - for ikke å snakke om hva bilen deres etter hvert er mulig å selge for uten et vesentlig prisavslag.

kjellan

Misunnelse er ein av dødssyndene.. i tillegg prøver denne bladfyken å stigmatisete Teslaeiere.

:o
Tesla Model S P85 Mars 2014 (Solgt)

Tesla Model S P85D  Mars 2015

hstad

la oss leke Spot the Tesla owner!!

Dei blir forbanna når folk harselerer med Tesla og Tesla eiere, mens de selv klager over bilene sine :)

Baksiden av Finansavisen er ment for humor, intet annet. hvor godt den treffer kan man diskutere, men eg synes den var bra! ;)
Hvit VW E-UP!, ny 19.06.2015
Teknikkpakke og "panorama" soltak

SurSnasen

Sitat fra: kos på torsdag 22. oktober 2015, klokken 12:52
At noen føler seg truffet - er jo lett å sjekke - Jeg føler meg ikke truffet, men har advart mot å sutre å snakke ned min egen bil. Noen av de som eier tesla som har reklamert for uendelige lister med feil på bilen sin er i den situasjonen, at de også må levere de samme listene til neste kjøper - om ikke så er de garantert å få en bommerang sak. - for ikke å snakke om hva bilen deres etter hvert er mulig å selge for uten et vesentlig prisavslag.

Forstår jeg deg rett når jeg leser dette som om du holder kjeft om problemer med en bil når du skal selge? Når du selger bilen så er du faktisk pliktig til å oppgi feil og mangler ved den. Holder du kjeft om disse feilene og manglene, både i det du skriver her og også det du oppgir til en kjøper?

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

jazzwheel

Poenget var vel ikke at noen klaget til forbrukerombudet, men at man gikk til riksdekkende media for å få oppmerksomhet. Er ikke noen bombe at en del oppfatter det som syting.

Muffinman

Tja, er det syting når man har forsøkt å komme i dialog i seks måneder og kun blitt møtt med stillhet?  Uansett mye negativitet rundt Tesla i media for tiden, og jeg klarer ikke la være å tenke at Tesla selv har forspilt veldig mange sjanser til å unngå det. Kanskje til og med uten å gi ved dørene.

getor

Og til dagens krigstyper i Dagledet:

Tesla i hardt vær
Sterke anbefalinger trekkes tilbake, kundene raser, og Forbrukerrådet er på saken. I tillegg truer Forbrukerombudet med bøter, og nevnte jeg at aksjen faller som en stein?
FRED MAGNE SKILLEBÆK
fred.magne@dinside.no

Ikke mulig å få svar selvsagt men gad vite hvor mange "kunder det er som raser" bortsett fra de som bedriver hestekraftekrangel, som er legetim nok for all del. Men hvordan har det seg at vi har gått fra himmel til helvete på minutter? For egen del så er min bil med de få lyter som har vært (og som har blitt ordnet på uten knussel), en fantastisk bil som langt overgår noe jeg noen sinne har hatt. Jeg håper jo inderlig at det ikke bare er meg, for da vil jeg måtte synes inderlig synd på Tesla-eiere jeg treffer på min vei. Spesielt D-eiere.

dosmont

Overskrifter i Dagbladet og vg  er for det oftes ekstremt oppblåst, for å trekke lesere, men så viser det seg at artikkelen inneholder bare luft og mange faktafeil.
Ikke overrasket om det stemmer i dette tilfelle heller.
Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

Havebigfun

Vi får håpe det kommer noe godt ut av det- ved at hvermannsen synes synd på oss- på lik linje med holdninger til eiere av think, buddy ol...men så langt kommer det vel ikke... ;)

Tesla har rotet det til selv- hadde de vært litt mere smidige i forhold til berettigede klager hadde det ikke blitt slike overskrifter. De fleste av oss er romslige nok til å akseptere at ikke alt går på skinner for en ny produsent som må ha voksesmerter- men man forventer lavmælt oppriktig kommunikasjon, ellers forsvinner tålmodigheten- desverre.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA