Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Consumer Reports Tester Model S, diskusjon rundt resultatet.

Startet av Celter, fredag 10. mai 2013, klokken 13:28

« forrige - neste »

Harlex

Sitat fra: toppi på tirsdag 30. april 2013, klokken 01:01
Sitat fra: F1 på mandag 29. april 2013, klokken 23:23
Endringer jeg kunne tenke meg er å bytte ut stolene foran av to grunner.
1. De trenger mer støtte både sitteputen og ryggestøtten.
2. Ser ikke hvordan jeg skal kunne få montert DVD for ungene i nakkestøtten.

2.Har sett den samme utfordringen, kanskje denne kan gå?
http://www.iutstyr.no/index.php?main_page=product_info&cPath=727_3056_3057&products_id=3414
Grei den der... Finnes rimelig på Ebay også den. Når det gjelder seter kommer jeg nok ikke til å skifte seter selv om jeg var litt forundret over sidestøtten på dem.
Når det gjelder underholdning til ungene så ble de integrerte DVD-spillerne i hodestøttene i min tidligere Lexus RX ikke brukt etter IPad kom i handel....
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Sisyfos

Her er det bilder av en fyr som river opp bagasjerommet for å få inn mer lydisolasjon:
http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/15171-Tore-up-the-cargo-area

Moderator på nedenstående side skryter for øvrig av lydisoleringen i sin Tesla:
http://teslatap.com/questions/improved-noise-insulation-from-the-wheel-wells-front-and-rear/#answer-3642

"For me the MS seems similar to the Lexus LS460 at speed, one of the quietest cars made.  Most of the noise heard is wind (on both cars).  Wind noise might be reduced with double-pane glass (used on a few expensive cars). This would adds considerable weight and expense.   I've also talked to many other MS owners, and haven't heard a single complaint about the noise level - usually the opposite - they can't believe how quiet the MS is.

That said, it may be the one user referenced above had the Tesla sound insulation installed incorrectly, custom noisy tires, or some other issue unique to that car.

I'm sure it's possible to further reduce the noise levels, but Tesla has done an outstanding job at making it a very quiet car."
Trondheim, stolt eier av en blå S85 siden november 2013

Øyvind.h

Sitat fra: Sisyfos på tirsdag 30. april 2013, klokken 20:57
Her er det bilder av en fyr som river opp bagasjerommet for å få inn mer lydisolasjon:
http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/15171-Tore-up-the-cargo-area

Fantastisk. Det var den tråden jeg tenkte på. Jeg har prøvekjørt bilen tre ganger, og opplever den som svært stillegående. Det eneste jeg har merket meg er støy fra hjulhusene i bagasjerommet(primært noe man merker som passasjer i baksetet!). Ellers veldig godt lydisolert!
En time med fjerning av teppe, montering av litt lydisolasjon og remontering av teppet bør være grei skuring og fjerner den eneste lydkilden jeg har merket meg så langt. Har ikke hørt knirk, skrangling eller sus fra noe annet sted.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Paul

Tror mine modifikasjoner blir:

1. Sorte vinduer bak.
2. lydisolasjon. Bare lurer på hvilken "foam" er mest lydabsorberende, tenker å gjøre lignende som han på www.teslamotors.com beskriver - ekstra skum både i bagasje og i alle dører.
3. Lakkerte alle (6!) bremsekalipere. Har aldri gjort dette før, så lurer jeg på om dette er enkelt DIY sak, eller det er mye presis arbeid, og det bør gjøres av et verksted?. Noen anbefalinger?
4. (Kanskje) beskyttelses film på fronten av bilen.
Model S P85D - CPO (2015), kjøpt Juni.2019
Model X 75D - bestilt Aug2017, levert Des.2017
KIA Soul EV - (solgt)
Model S P85 bestilt: Jan.2013,  levert Nov.2013 (Solgt)

Jimpec

Mine planer om mods:

1. Solfilm fra B-stolpe og bak (kanskje en liten runde med lysere film foran også..  ;))
2. Foliering av diverse både foran og bak (dette skal være unikt, så jeg vil ikke røpe tankene før det er gjort)
3. Vurdere mulighet for å senke førersetet et par cm
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Celter

Sitat fra: Jimpec på onsdag 01. mai 2013, klokken 14:24
Mine planer om mods:

1. (kanskje en liten runde med lysere film foran også..  ;))

Har du peiling på hvor lys den må være for at ikke du risikerer at onkel politi stopper deg? Gjør forresten de som driver med foliering dette, i og med at det ikke er lovlig, eller må man eventuelt gjøre det selv?
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

laumb

Alle som driver med solfilm gjør dette uten å tenke seg om.

Jeg har hatt 35% (dvs 65% mørk, 35% lys) på alle mine tidligere biler og har enda til gode og få pålegg om å ta det av. Har hatt 50% på selve frontruten også ved en anledning.

Min erfaring er at det går bra på litt nyere biler og så lenge de ser "litt inn" (50-35%). Eldre/slitne/rånebiler med 20% og mørkere får oftest pes.

De eneste som krever å få den fjernet er som oftest de som tar EU-kontroll. Da bør man kjenne noen som fikser det for deg. ;)

jkirkebo

Sitat fra: laumb på onsdag 01. mai 2013, klokken 16:38
Alle som driver med solfilm gjør dette uten å tenke seg om.

Jeg har hatt 35% (dvs 65% mørk, 35% lys) på alle mine tidligere biler og har enda til gode og få pålegg om å ta det av. Har hatt 50% på selve frontruten også ved en anledning.

Morsomt. Investere i xenon for å få bedre lys og så sote frontruten 50% ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

laumb

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 01. mai 2013, klokken 16:52
Sitat fra: laumb på onsdag 01. mai 2013, klokken 16:38
Alle som driver med solfilm gjør dette uten å tenke seg om.

Jeg har hatt 35% (dvs 65% mørk, 35% lys) på alle mine tidligere biler og har enda til gode og få pålegg om å ta det av. Har hatt 50% på selve frontruten også ved en anledning.

Morsomt. Investere i xenon for å få bedre lys og så sote frontruten 50% ;)

Sant.
Det var i forbindelse med en bilutstilling.
Var på i en ukes tid før det ble satt inn rute uten.
Derimot overraskende lite skjenerende å kjøre med, selv i tunell eller kveldstid.

koop

Jeg har ingen direkte mods som skal gjøres, men en kammerat har 2 greie tips:
1. Understellsbehandling (Når jeg var innom Tesla i Oslo, nevnte de at de jobbet med en slik avtale - Hva dette er eller blir vet jeg ikke).
2. Lakkbehandlinge. Jeg er blitt anbefalt Ditec (http://ditec.no/), Det beskytter lakken godt, samt at den er mye lettere og vaske og polering er ikke nødvendig.
Kristiansand:
Tesla Model S #2966, Vin 18513
7.3.2013 - Reservert
13.5.2013 - Bekreftet bestilling
14.5.2013 - Papirene signert
27.9.2013 - In Production
8.10.2013 - Production Complete
21.11.2013 kl. 11:00 - Avtalt utlevering
Subaru Forrester utgår

Amper


her er litt snacks for de som sliter med vaske ofte... mulig den gir en litt matt hinne eller glans om du vil..  i så fall kunne den passe godt på folie...   :o

P85D :o)

Cirion

Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Cirion

Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Jimpec

Takk for videoer.

Utrolig hvor enkelt det ser ut når proffene gjør det. Strøken jobb det der.
Lurer på å kjøre ut av landet for å få tatt mine. 6-8000 kroner for 3 ruter (+2 mini) er litt drøyt synes jeg.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

laumb

Hør med Remy på RT-Bilglass(.no) og hils fra meg hvis du skal sjekke pris på solfilm.
Pleier å ha god pris!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA