Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Consumer Reports Tester Model S, diskusjon rundt resultatet.

Startet av Celter, fredag 10. mai 2013, klokken 13:28

« forrige - neste »

glaserud

Laumb, noen forslag til hvem i mrådet her som kan foliere?
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Epleskreller

Har lyst på beskyttende transparent folie på bakfangeren slik at jeg ikke trenger å være så stressa når barna skal inn og ut..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

laumb

Sitat fra: glaserud på søndag 28. april 2013, klokken 19:28
Laumb, noen forslag til hvem i mrådet her som kan foliere?

Jeg folierer sjæl, har gjort det en del i fortiden.
Forøvrig kjenner jeg meget godt til Bård hos Hauger skilt og bilreklame. Han er rimelig og flink (bilreklame.com). Han er min gamle nabo og jeg har lært mye av han. :)

DinDekor pleide å legge solfilm for meg, men han har bytta bransje, så han ordner jeg privat med - siden vi ble kompiser over tiden. :)


trygvelo

Understellsbehandle med olje, skal ikke ha noen rustne bolter eller alu som begynner å oksidere selv om bilen visstnok skal ha grei beskyttelse fra fabrikk
Blir nye felger og dekk i 20" med 245 foran og 275 bak.
Foliere hele bilen, i karbon kanskje, er fremdeles litt usikker på fargevalg (eller evt. gjennomsiktig)
Gummimatter

Bedre understell på sikt:
Nye øvre bærearmer bak for enkel justering av camber + fastere understell og mindre "bind" (norsk ord?) Har ikke lyst til å slite ut bakdekkene for fort pga. høy camber ved kjøring på vei.
Nye bærearmsforinger i delrin/del-a-lum, evt nylon.
Nye dobbelt justerbare dempere.

Muffinman

Laumb; foliering av nesa høres ut som en god ide. Jeg har gått bort fra hvit til grå, og er svanger med ideen om å få grillen i bilens farge. Må prøve å "shoppe" litt for å se hvordan det blir.

Tenker denne hjul/fargecomboen:


Nuvolari

Sitat fra: Muffinman på mandag 29. april 2013, klokken 09:49
Laumb; foliering av nesa høres ut som en god ide. Jeg har gått bort fra hvit til grå, og er svanger med ideen om å få grillen i bilens farge. Må prøve å "shoppe" litt for å se hvordan det blir.

Tenker denne hjul/fargecomboen:



Ser meget kult ut! Vurderer det selv.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Cato76

Sitat fra: Muffinman på mandag 29. april 2013, klokken 09:49
Laumb; foliering av nesa høres ut som en god ide. Jeg har gått bort fra hvit til grå, og er svanger med ideen om å få grillen i bilens farge. Må prøve å "shoppe" litt for å se hvordan det blir.

Tenker denne hjul/fargecomboen:



Nettopp dette bildet avgjorde mitt valg! Har lenge vært frem og tilbake om jeg skal velge sort eller grå. Har hele tiden hellet for den grå! Nå er bestillingen fullført. Det ble grå metallic, Performance, 21" mørke felger, sort interiør, fiber carbon, pakkehylle, soltak, tech-, park-, vinter-, lyd-, lys- og sikkerhets -pakken  8) Totalpris 669 700,- (etter fratrekk på  12 500,-)
Har venner som ønsker å bruke bilen som bryllupsbil i slutten av august, så har et lite håp om at leveransene kommer tidligere enn angitt  :)
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Cato76

Det jeg egentlig skulle skrive, er at jeg liker grillen som den er. Kommer ikke til å lakkere i samme farge som bilen. Er fint når man har mørke felger, mørkt tak og fronten som er fremhevet. Kunne heller tenkt meg å endret alt krom til sort. Da hadde bilen vært 110% perfekt!  8)

Muligens at jeg kjøper 3M carbonfiber film og trekker over hardplasten i frontlippen og defuseren bak.
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

glaserud

Det var en på tesla-forumet som hadde fått laget diffuser + leppe i karbon, men jeg klarer ikke å finne igjen posten nå. Tror det var noen få tusen (usd) for det.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Desdi

Sitat fra: trygvelo på søndag 28. april 2013, klokken 23:21
Bedre understell på sikt:
Nye øvre bærearmer bak for enkel justering av camber + fastere understell og mindre "bind" (norsk ord?) Har ikke lyst til å slite ut bakdekkene for fort pga. høy camber ved kjøring på vei.
Nye bærearmsforinger i delrin/del-a-lum, evt nylon.
Nye dobbelt justerbare dempere.

Det må jeg si var ambisiøst. Skjønner at du ikke skal ha luftfjæring da?

Nuvolari

Ingen form for modifisering her. Bruker heller de pengene på plus pakken.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Cato76

Her er noen som tar steget helt ut  :o
Litt overkill på noen modifikasjoner, men også noe "fornuftige"  ;D

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/14877-Al-amp-Ed-s-Dr-Taras-Model-S-gets-customized!
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

ohh

Sitat fra: Nuvolari på mandag 29. april 2013, klokken 13:31
Ingen form for modifisering her. Bruker heller de pengene på plus pakken.
+1 i forhold til den type modifiseringer.

Jeg lurer på følgende:
- Folie på bakrute (og evt sideruter) etter meldinger om at det blir varmt å sitte i bakerste rad (barnesetene).
- Foliering av bakfanger grunnet inn/ut av barn til barnesetene.
- Foliering av hele frempart av bilen grunnet steinsprut.
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

trygvelo

Sitat fra: ohh på mandag 29. april 2013, klokken 13:42
Jeg lurer på følgende:
- Folie på bakrute (og evt sideruter) etter meldinger om at det blir varmt å sitte i bakerste rad (barnesetene).
- Foliering av bakfanger grunnet inn/ut av barn til barnesetene.
- Foliering av hele frempart av bilen grunnet steinsprut.

Høres fornuftig ut. Så også tråden om varmen i baksetet på US forumet, så det må jeg ha selv også.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA