Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Consumer Reports Tester Model S, diskusjon rundt resultatet.

Startet av Celter, fredag 10. mai 2013, klokken 13:28

« forrige - neste »

glaserud

P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Cirion

Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Wenche

Sitat fra: glaserud på lørdag 03. august 2013, klokken 21:15
Arctic Trucks. 'nuff said.  ;D
Var på Svalbard i Apri, kjørte maaange mil i nydelig natur, på bråke-skutere. tenkte; hvilen nytelse å kunne ta samme turer lydløst :)
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

daggen

Forsøke å få tak i Amerikansk utgave av nederste lyktepar. Slik bilen leveres hit til Norge ser den noe ribbet ut med et stort lyktehus hvor 3 av 4 lys er erstattet med plastbiter.
Model S 75D Levert 06.01.2017
Model S P85 Levert 20.11.2013

TS

AKUSTISK FOTGJENGERVARSEL

Ser stadig vekk at elbilister sliter med å bli oppdaget på vei inn i boligområder og parkeringsplasser pga nesten lydløs tilnærming .

Senest i går en Leaf som tutet for at noen skulle flytte seg fra en P plass.

Jeg kommer nok til å se etter et 12v akustisk varslingssystem som jeg kan aktivere selv ved behov.( Og velge lydtype og volum på selve enheten.
Høyttaler bak nesetippen.
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Balrog

Hva med lyden av knurrende og bjeffende Rottweiler for å varsle fotgjengere?
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

teslaz

Sitat fra: Balrog på søndag 04. august 2013, klokken 18:06
Hva med lyden av knurrende og bjeffende Rottweiler for å varsle fotgjengere?
Det hadde hvert bedre med TMS som hadde V8 lyd.
Da hadde de fleste flyttet på seg ;D ;D
P85, Lys Blå, meget fornøyd....
ELiza levert 28/11/13
Model X 13?5

Balrog

Jeg kan ta opp lyden av Harleyen min, men det krever ganske fete høyttalere for å lyde autentisk. Bikkjeglam er billigere å få til. For de som ikke lyder hunder kan man slippe inn lyden av overkjørt katt. Det vil også vekke oppmerksomhet. (Nei, jeg er ikke hundeelsker)
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

chal

Jeg kommer nok til å savne adaptive cruisecontrol altså en cruisecontrol som holder avstand til bilen foran. Men det bli vel vanskelig å få ettermontert (?).


Sent from my iPad using Tapatalk HD

kimlillebo


Sitat fra: chal på søndag 04. august 2013, klokken 19:42
Jeg kommer nok til å savne adaptive cruisecontrol altså en cruisecontrol som holder avstand til bilen foran. Men det bli vel vanskelig å få ettermontert (?).

Jeg tror ikke det blir vansklig å ettermontere dette. Tesla ansatt på Alna sa at dette kommer, og dersom du får bilen før så kan de ettermontere dette. Hva det vil koste er et annet spørsmål.
K.
Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

chal

Det var oppløftenede å høre. Satser på at det lar seg fikse i etterkant.
CH


Sent from my iPad using Tapatalk HD

Cirion

Sitat fra: Balrog på søndag 04. august 2013, klokken 18:06
Hva med lyden av knurrende og bjeffende Rottweiler for å varsle fotgjengere?
Tror du ikke disse duger til å varsle fotgjengere?
http://sickspeed.gostorego.com/exterior-accessories/horn.html
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Amper


Hva med en annen mulig mod.

Dvs. med oppgradering av Stereons lavere frekvenser som jeg synes det var lite punch i..

Det er klar lyd og volum var ok på den bilen jeg hørte på (med lydpakke) men den manglet litt punch i bunnen i forhold til det jeg er vant til i A8 Bose anlegg og det vil bli savnet tror jeg...

Er det noen som vet om det finnes en ekstra utgang slik at vi kan legge inn en Sub i feks. bagasjerommets dype brønn..  ::)
P85D :o)

Cirion

Sitat fra: Amper på mandag 05. august 2013, klokken 10:07
Er det noen som vet om det finnes en ekstra utgang slik at vi kan legge inn en Sub i feks. bagasjerommets dype brønn..  ::)
Så på det teslamotorsclub noen som har satt en ny subwoofer bak venstre hjulbrønn, den som følger større annlegget ligger på høyre side.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Balrog

Sitat fra: Cirion på mandag 05. august 2013, klokken 10:19
Så på det teslamotorsclub noen som har satt en ny subwoofer bak venstre hjulbrønn, den som følger større annlegget ligger på høyre side.

Har du tampen brenner på den? (link)
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA