Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Consumer Reports Tester Model S, diskusjon rundt resultatet.

Startet av Celter, fredag 10. mai 2013, klokken 13:28

« forrige - neste »

Cirion

Sitat fra: Balrog på mandag 05. august 2013, klokken 11:03
Sitat fra: Cirion på mandag 05. august 2013, klokken 10:19
Så på det teslamotorsclub noen som har satt en ny subwoofer bak venstre hjulbrønn, den som følger større annlegget ligger på høyre side.

Har du tampen brenner på den? (link)
Slik...

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/14877-Dr-Taras-Model-S-gets-customized!/page8
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Høgis

P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

Celter

Etterhvert regner jeg med at det kommer mange "aftermarket" produkter til Model S. Her er et firma allerede i gang. Stive priser, men mye coolt....

https://www.tsportline.com/
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

Yagi

Jeg skulle helst sett at vi slapp å ha skiltet midt i fronten. For da hadde jeg gjort slik med to enkle krom-lister:

Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

Balrog

Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

valvolainen

Men, vi trenger vel ikke skiltet foran? Utløser ikke noe bompengegreier uansett, og det er hekken vår alle ser:=)
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

shb

Hadde vert fint å slippe skilt fremme med alle disse fotoboksene som kan dukke opp når en minst venter det :). PS har ingen prikker så jeg har kjørt pent så langt.
Tesla Model S Signatur P85 og Leaf Tekna 2014, blir byttet i en e-Golf med VP.

RunarBT

http://www.wirelessdoorbellstore.com/custom-chime-doorbell.html

Ein slik bak noseconen, spele inn passende lyd og få fotgjengere til å flytte på seg.:-D bærtbært elle plystreplystre

TS

ELEKTRISK LUKKER TIL FRUNKEN
Det er mange diskusjoner på Tesla forum fordi man forsiktig må bruke begge hendene for å ikke bulke det tynne alu panseret.
http://www.teslamotors.com/no_NO/forum/forums/better-way-close-frunk
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Stellar

Ønsker å gjøre følgende:
Mørke vinduer fra B stolpe og bak.
Foliere nesen hvit
plastidip på felgene, matt sort.
P85 Hvit, Panorama, Tech, Carbon, Lyd, Lys, Park, Hylle, Barneseter. RN3404**,VIN2018* Bestilt 2. August, In production 1.november, in transit 6. november.

TS

Gardin eller deksel til Panoramtaket

Flere biler med panotak har dette, på noen følger det med når man åpner.

Jeg bestillte Pano utelukkende for å få fester til takstativ og ser ellers ulemper som lys ovenfra på touch skjerm og unger, mer varme fra solen, mer vindstøy, høyere risiko for skader og feil.

En enkel løsning vil være tynne trefiberplater trukket i stoff hvilende oppe på kantene.(Må se på det når jeg får bilen)
De vil redusere noe av ulempene.
Ellers hadde det beste vært en type rullegardin med skjult rulle.
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Spinner

Sitat fra: TS på søndag 01. september 2013, klokken 00:08
Gardin eller deksel til Panoramtaket

Flere biler med panotak har dette, på noen følger det med når man åpner.

Jeg bestillte Pano utelukkende for å få fester til takstativ og ser ellers ulemper som lys ovenfra på touch skjerm og unger, mer varme fra solen, mer vindstøy, høyere risiko for skader og feil.

En enkel løsning vil være tynne trefiberplater trukket i stoff hvilende oppe på kantene.(Må se på det når jeg får bilen)
De vil redusere noe av ulempene.
Ellers hadde det beste vært en type rullegardin med skjult rulle.
Jeg har pano på min Audi A4, og har aldri hatt problemer med varme, støy eller plagsomt lys ovenifra. De eneste gangene jeg har lukket "gardinen" er for å teste at den faktisk fortsatt funker ??? Og den eneste forskjellen er at kupeen føles mindre.

Hvis TMS har ca samme grad av toning på panotaket, tror jeg ikke du vil ha noen problemer :)

JohanH

Jeg syns ikke gammeldags glødpærer har noe å gjøre noe sted på en Model S. Men det er to av dem, over nummerskiltet bak. Idag skiftet jeg disse til LED. Veldig enkelt og pent resultat.

Her er et bilde hvor en er skiftet og en er original:



Det er bare å skru løs plastdekslet/pæreholdern, skifte pæren, og skru på plass.

Jeg brukte disse pærene fra Ebay (kost $1.49 stykket og gratis frakt)
http://www.ebay.com/itm/180857733868?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649

laumb

Herlig!
Har 4 stk liggende klare i hylla på kjøkkenet (i tilfelle de feiler i løpet av vinteren - mye dritt på eBay!).

Takk for bilde. :)

teslaz

Sitat fra: JohanH på torsdag 05. september 2013, klokken 23:22
Jeg syns ikke gammeldags glødpærer har noe å gjøre noe sted på en Model S. Men det er to av dem, over nummerskiltet bak. Idag skiftet jeg disse til LED. Veldig enkelt og pent resultat.

Her er et bilde hvor en er skiftet og en er original:



Det er bare å skru løs plastdekslet/pæreholdern, skifte pæren, og skru på plass.

Jeg brukte disse pærene fra Ebay (kost $1.49 stykket og gratis frakt)
http://www.ebay.com/itm/180857733868?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649
Hei, hvor fikk du tak i disse..
P85, Lys Blå, meget fornøyd....
ELiza levert 28/11/13
Model X 13?5

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA