Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Rykter om avgift i bom fra 2014

Startet av cdabel, lørdag 04. mai 2013, klokken 14:50

« forrige - neste »

Gambo Turbo

Sitat fra: Gambo Turbo link=topic=7698.msg99766#msg99766
Det ryktes også at den samme bilen nylig er observert utstilt/parkert i Fjøsangerveien (enden av Frydenbøgården?) Har dog ikke sett dette selv...

/Turbo
P14xx

Sånn, da har jeg sett den med egne øyne. Det ligger en tom bruktbilbutikk i samme bygget som Volvo Frydenbø, bare motsatt ende. Kan ikke skjønne annet enn at lokalene er en god kandidat for et Tesla service senter i Bergen.  Ikke mye arbeid som skal til der før de kan åpne... :)

Desdi

Litt off-topic. Men det går ikke an for trådstarter eller Admin å endre overskriften slik at det står Tesla istedet for "Telsa"?
Min OCD jobber på høytrykk hver gang jeg ser det..  :P

Harlex

Når det gjelder Tesla i Bergen kan jeg si følgende: Det ruller en bil (hvit us-modell)i Bergen/ Vestlandet med en nyansatt Teslamedarbeider. Hyggelig fyr. Han tar imot prøvekjøringsbestillinger fortløpende. Jeg hadde en times tid bak rattet hin dagen ;D ;D Tesla Bergen åpner i aug. Hvor var hemmelig så jeg vet ikke om de har funnet et annet sted enn lokalet på danmarksplass. Jeg spurte om litt forskjellig... Forsinkelser... Uklart svar men antydet at det nok ble litt forsinkelser... Jeg måtte nok belage meg på okt. hvis jeg hadde blitt lovet sept/okt. Lineassist/adaptivcruisekontroll. Uklart svar om det kom men antok at dette ville bli ekstrautstyr som måtte bekostes utenom. Ellers så ble jeg oppfordret til å forholde meg til offisiell informasjon fra Tesla. Det er mye synsing/ønsking/håping og til tider feil i ulike forum. Men det er jo forsåvidt greit ettersom jeg er klar over det og at jeg til en viss grad både synser og håper selv....Gleder meg noe sinnsykt gjør jeg også....
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Lynxpolaris

Er det noen som har ny info om Tesla i Bergen? Er det flyttet til Frydenbøgården eller der omkring?
Kjører Buddy, runder 45000km
Bestilt i mars.
P3112
Vin21315
07.10: Vi bygger din bil.
17.10: Ferdig og klar for transport.
20.10: I transit.
18.11: Klargjort for henting eller levering.

Bonefish

Fått opplyst at de åpner i slutten av august, men ikke hvor. Dette var hemmelig enda...
Bergen:

P85 Svart  #2922 Vin: 18479
Levert Bergen 2/12/13

Morten Sandvik

Det blir i Frydenbøgården . Den hvite Teslaen står der på lading .
Bergen

2891 .... Svart/ svart Performance Plus

5YJSA2DP1DFP19452

OleT

Fikk telefon på mandag og prøvekjørte i går (30/7).

Siden alle andre har prøvet aksellerasjonen, fant jeg en passelig kronglete bakvei, det er mye mer relevant for meg enn hvor mange sekunder det tar før jeg mister lappen.

For å oppsummere, er jeg imponert over kjøreegenskapene på en kjerrevei fra 1880-tallet (Skagevegen). Det var kona også. :D
Rød Model S, 85kWh, "Red Dwarf"
Blå e-UP, "Blue Giant"

Microknut

Jeg var heldig og fikk en time i den hvite Teslaen. Turen gikk over Fanafjell.Det ble en fantastisk tur. Litt våt asfalt,  så all tvil om antispinn klarer jobben ble ryddet av vei. Og konemor hadde et par gode Teslahyl.
VIN14403  #1230 Levert 16.10 i Bergen

Strålende fornøyd med hele bilen

mikal

Som Morten Sandvik sier ser det ut som at lokalene til Tesla blir i Frydenbøgården. Var der i går og så at i de tomme lokalene i nordenden av bygget (vegg i vegg med Frydenbø på gateplan i Fjøsangerveien) lå det en rekke pakker som ikke var åpnet. I en av kan man se at det stikker ut noen røde "fabrikk" deler. Etter å ha studert pakken fant jeg fort en merkelapp med Tesla påskrevet  :)

noto

Det er dessuten to veggmonterte ladere med Teslalogo på parkeringen utenfor (60/72 A, 240V).

kyrreso

Plasseringen på danmarksplass gjør også at man kan kjøre inn under motorveien og inspisere bilen, og ta bilder uten at det regner. Håper å kunne komme der og se en av de første sine biler, og om jeg er heldig kanskje sitte på noen minutter ;)
Stor fan av elbiler, og driver med politikk i Bergen.

Bonefish

Kjørte forbi i dag, endelig aktivitet der. Snekkere i full gang med avdeling.
Bergen:

P85 Svart  #2922 Vin: 18479
Levert Bergen 2/12/13

Havebigfun

Sitat fra: kyrreso på lørdag 10. august 2013, klokken 23:35
Plasseringen på danmarksplass gjør også at man kan kjøre inn under motorveien og inspisere bilen, og ta bilder uten at det regner. Håper å kunne komme der og se en av de første sine biler, og om jeg er heldig kanskje sitte på noen minutter ;)
Velkommen Kyrreso  :)
Det er ingen problem å sitte i en Tesla -du får tom. prøvekjøre- det er bare å ta kontakt med de- så får du en tid og et sted- muligens allerede før butikken er operativ 8)

kjølholdt

kjørte forbi lokalene i frydenbø gården. De har begynnt å dele av med rom, endelig skjer det noe......................
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

noto

Observert en rekke nye Model S ved Frydenbøgården i dag. Var vel i hvert fall 3 sig-røde og 2 svarte.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA