Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Rykter om avgift i bom fra 2014

Startet av cdabel, lørdag 04. mai 2013, klokken 14:50

« forrige - neste »

cdabel

FYI  Det står Tesla telt utenfor SAS hotell Bryggen med den svart perf. utstilt. Tesla rep kunne fortelle at de har funnet lokalet i Bergen, men han ikke hadde lov å si hvor, men at det blir "sentralt". De tar i mot bestillinger for prøvekjøring senere.  Jeg fortalte at jeg vurdere å droppe Sound Studio, men han sa at det burde jeg ikke gjør, fordi lydpakken inkluderer DAB.
P85, rød, svart interiør, CF dekor, 21", spoiler, minus dobbeltlader og sikkerhetpakke

OleJA

Sitat fra: cdabel på mandag 22. april 2013, klokken 12:03
FYI  Det står Tesla telt utenfor SAS hotell Bryggen med den svart perf. utstilt. Tesla rep kunne fortelle at de har funnet lokalet i Bergen, men han ikke hadde lov å si hvor, men at det blir "sentralt". De tar i mot bestillinger for prøvekjøring senere.  Jeg fortalte at jeg vurdere å droppe Sound Studio, men han sa at det burde jeg ikke gjør, fordi lydpakken inkluderer DAB.
DAB eller DAB+? I likhet med FM nettet så vil en ikke ha mye glede av vanlig DAB heller om et par år.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

cdabel

Jeg spurte ikke om det, sorry.
P85, rød, svart interiør, CF dekor, 21", spoiler, minus dobbeltlader og sikkerhetpakke

Øyvind.h

Sitat fra: OleJA på mandag 22. april 2013, klokken 12:19
DAB eller DAB+? I likhet med FM nettet så vil en ikke ha mye glede av vanlig DAB heller om et par år.
FM-slukkingen skjer tidligst i 2017, og mtp. det vedvarende salget av FM-mottakere ser vi fort 2019 før nettet slukkes. Dvs. det blir antakelig ikke tyst før om ca 6 år for de som fortsatt hører på radio via FM :)

Vet du når man eventuelt stopper sendinger på DAB og går helt over til DAB+? Sammenfaller det med slukkingen av FM-nettet?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Lacaixxa

Takk for info - Jeg kaster meg snart i bilen for å se den i sort og i Bergen:)
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d
2016 e-golf
2019 Model 3 bestilt

OleJA

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 22. april 2013, klokken 12:48
Sitat fra: OleJA på mandag 22. april 2013, klokken 12:19
FM-slukkingen skjer tidligst i 2017, og mtp. det vedvarende salget av FM-mottakere ser vi fort 2019 før nettet slukkes. Dvs. det blir antakelig ikke tyst før om ca 6 år for de som fortsatt hører på radio via FM :)

Vet du når man eventuelt stopper sendinger på DAB og går helt over til DAB+? Sammenfaller det med slukkingen av FM-nettet?

Vet vel i grunnen ikke, det står endel info på:
http://www.medietilsynet.no/no/110520-Digitalradio/Sporsmal-og-svar/#HVa%20er%20digitalradio
http://www.medietilsynet.no/no/110520-Digitalradio/110520-DAB/110520-Kanaloversikt/

Så det er endel kanaler som allerede kun sendes på DAB+ uten at jeg kommer til å savne akkurat dem så mye. Tror det er slik at det ikke er noe vedtak om slukking av DAB, men en må nok regne med at ny digitalisering og oppgradering skjer med kun DAB+ teknologi.
Reservert 2 x Model Y

cdabel

Jeg føler nesten ut som en spion, men gikk bort og snakket med de igjen. De kunne fortelle at det blir to Superchargere mellom Bergen - Oslo blir langs E16, én på Gol og én i nærheten av Voss. Han la til (for ryggdekning følte jeg) at dette var ikke helt bekreftet, og "subject to change".  Nevnte også at jeg hadde reservasjonsnummer 2518, og han sa "ahh, da blir det bil for deg i oktober". 

Cato76

Sitat fra: cdabel på mandag 22. april 2013, klokken 13:40
De kunne fortelle at det blir to Superchargere mellom Bergen - Oslo blir langs E16, én på Gol og én i nærheten av Voss. 

YES!!! Perfekt for meg! Jeg bor i Telemark, har hytte på Golsfjellet og familie i Bergen! Slipper å kjøre "økonomisk" og kan kjøre uten bekymringer hele veien!  8) Håper inderlig at dette stemmer! Legg en ladestasjon på vei til Stavanger også, da er jeg fornøyd  ;)
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Harlex

Sitat fra: cdabel på mandag 22. april 2013, klokken 12:03

What??????!???

Hvor lenge står de der....????? Jeg vurderer å gå tidlig fra jobb!
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

petersv

Jeg føler nesten ut som en spion, men gikk bort og snakket med de igjen. De kunne fortelle at det blir to Superchargere mellom Bergen - Oslo blir langs E16, én på Gol og én i nærheten av Voss. Han la til (for ryggdekning følte jeg) at dette var ikke helt bekreftet, og "subject to change".  Nevnte også at jeg hadde reservasjonsnummer 2518, og han sa "ahh, da blir det bil for deg i oktober".

Bra etterretningsarbeid! Hvis du skal bort og spionere mer, kan du spørre når man kan forvente bilen sin med res# ca 170? :D

cdabel

De er der i forbindelse med dette seminaret, så kanskje i dag og i morgen?

http://fornybarkonferansen.no/

Spør om res #170?  Da blir jeg sjalu.  :)

Foleson

Jobber rett ved siden av, så jeg stakk bortom for å sitte i en Model S for første gang... Stor bil.

De blir der i dag og i morgen.

Spurte naturlig nok om når tesla kommer til Bergen. Alt er visstnok klart fra Tesla sin side, men det er tydeligvis noen formaliteter i forhold til godkjenning/tillatelser? Svaret var uansett at Tesla åpner i Bergen "veldig snart". Så vi får håpe at det er snakk om ikke senere enn mai?

Forøvrig så kunne de ikke si noe om hvordan abonnementet for oppkobling av bilen for karttjenester/streaming endelig blir, bortsett fra at de snakker med forskjellige teleleverandører og at det blir en fast kostnad knyttet til det.

Model S 85, MC Rød/Svart/Matt Abachi minus Barneseter :-)

Epleskreller

Sitat fra: cdabel på mandag 22. april 2013, klokken 13:40De kunne fortelle at det blir to Superchargere mellom Bergen - Oslo blir langs E16, én på Gol og én i nærheten av Voss. Han la til (for ryggdekning følte jeg) at dette var ikke helt bekreftet, og "subject to change".

Gol er helt toppers for meg, men det er ikke langs E16  ;D

Nå ble jeg glad! Håper bare å få bekreftet dette med DAB+ før jeg skal bestille, liker å høre radio når jeg kjører bil..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

fredag

Bra info.

Håper de setter opp en Roadster-lader på Gol også.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

OleJA

Sitat fra: Epleskreller på mandag 22. april 2013, klokken 14:50
.... Håper bare å få bekreftet dette med DAB+ før jeg skal bestille, liker å høre radio når jeg kjører bil..

Har sendt ett spørsmål til Tesla ang. støtte for DAB+ på norsk biler.
Så får vi håpe de har tid til å svare etter at de har funner ut av dette med 3fase TN / IT nett 8)
Reservert 2 x Model Y

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA