Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tidspunkt for reservering Vs reservasjons nummer

Startet av Leaffen, torsdag 02. mai 2013, klokken 14:13

« forrige - neste »

teslamsp

Jeg har blitt tilbudt 60 000 mer for bilen enn hva jeg gav for den hos Tesla. Så om ikke annet kunne du tjent litt penger.

Mc_Herreington

Har selv hatt bilen siden slutten august ( 4000 km ). Ikke noen problemer verken med batteri eller noe annet.
Det er den eneste bilen jeg har hatt som har vært helt feilfri når jeg fikk den :)

Med alle tilbakemeldinger på Model S siden den ble sluppet i fjor mener jeg dette må være en av de mer vellykkede introduskjoner av en bil noensinne. De som forventer at de ska få feilfrie produkter hver gang de kjøper noe, kommer til å bli skuffet nå og i framtiden. Jo bedre og mer teknologisk produkter er, jo mer kan gå galt. For de som vil redusere risikoen så mye som mulig, kjøp en gammel og vellprøvd bil ( biler som har vært lenge i produksjon med vellprøvde drivverk 2.0 liter diesel fra VW f.eks ).
Aug 2013 P85, Solgt
Okt 2015 BMW i3, Solgt
April 2016 S90D Solgt
Sep 2017 X100D
Nov 2018 I pace Solgt
Jan 2019 Model 3P Solgt
Aug 2018 BMW i3S

Kallagtunet

Sitat fra: prophan på fredag 04. oktober 2013, klokken 08:36
Tesla aksjen har gått 4-5 ganger og var på all-time high for ikke så lenge siden.
Virker som det er noen som har shortet Tesla aksjen, og sprer litt negativitet her.

Hvor mange tusen biler har Tesla levert nå (på verdensbasis)? Kjedelig for de som har opplevd feil med bilen, men listen med feil er ikke lang sett mot antall leverte biler. I tillegg viser feillisten som om alle bilene hadde disse feilene, men noen feil er det jo bare 1 bil som har hatt.

Dere som spekulerer i Tesla aksjen, short eller lang posisjoner - hold dere unna trådene som ikke omhandler aksjen. Så kan vi andre heller kose oss med tråder som omhandler bilen.

Hvorfor er (i alle fall deler) tesla entusiaster aka menigheten så konpiratoriske (ser tendenser her men i stor grad på US forum)? Hvis noe er feil med bilene så er så raske med å spekulere er det shortere, ice bilforhandler, eller big oil som står bak. Skjønner ikke helt denne mekanismen...

i_expect

Vi er alle forskjellige og noen er fornøyd uansett, mens andre må ha alt perfekt før de er fornøyde :) Jeg er helt enig med prioriteringen din: vil du være 100% sikker på å få en bil uten problemer, så vent...lenge...

Jeg har bare en kommentar: jeg er tydeligvis (om man skal tolke alt skriveriet om problemer her på forumet dit hen at så og si alle bilene har problemet) en av de få som ikke har hatt noe problem med bilen. Ikke ladetrøbbel, ikke noen problemer ved levering (bortsett fra at det begynte å regne under overlevering og jeg måtte kjøre splitter ny bil i øsende regn  >:( ) og ingen problemer under kjøring. Snodig det der i en bil som tydeligvis er helt jalla  :-\

Men jeg har gjort en ting som noen kanskje ikke har gjort: lest den lille boka som følger med bilen som forteller om hvordan du lader, hvordan ting fungerer osv. Jeg tror de kaller den en bruksanvisning eller instruksjonsbok eller noe sånt. Ingen som sa at jeg måtte det, men har gjort det av egen fri vilje. Står mye interessant der.

Ps. sorry, kunne ikke dy meg etter all svartmaling  :) Jeg har for eksempel stor forståelse for han som ble stående på Gardermoen med deep sleep. Det skal ikke skje.
Tesla model X (kjøpt 2016) og Leaf (kjøpt 2011) i familien. Ingen med forbrenningsmotor lenger... bortsett fra i traktoren og  i sjekta!

daggad

At noe som skrives her skal ha påvirking på Tesla aksjen er noe drygt synes jeg... ;)
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

OW

Jeg er veldig glad for at forumet har en blanding av skepsis, glede, hyllest, frustrasjon, lettelse, entusiasme og sinne. Det er viktig for alle å få mulighet til å uttrykke sine meninger, og det gir potensielle kjøpere av TMS, og de som allerede har kjøpt mulighet til å oppleve en form for balanse rundt produktet, som er viktig. Jeg opplever at mange er entusiastiske og til dels hyller både TMS og Elon Musk, men er det så rart? Selv med de feilene som er, så representerer dette noe nytt, noe spennende, og kanskje en revolusjon i manges store lidenskap - bilen. Produktet evner å spille på utrolig mange strenger, og jeg er enig med laumb som skriver at han ikke kan se noe annet produkt som vekker så mye følelser.

Jeg undrer meg likevel over innlegg som dette. Jeg går ut ifra at når man på et tidspunkt har bestilt bilen, så har man hatt den følelsen og de forhåpningene som mange her har. Underveis i prosessen så har det blitt tydelig at det å bestille denne bilen også medfører noen ulemper. Tidlige brukere blir på en måte beta-testere, og organisasjonen Tesla vil ha voksesmerter. At noen da har valgt å kansellere har jeg god forståelse for, det er ikke for alle å være med på denne prosessen, men når kanselleringen først er gjort så tenker jeg at man har gått noen runder med seg selv og er fornøyd med beslutningen.

Hva er da behovet for dette innlegget? For meg er det opplagt at dette handler om enten usikkerhet rundt egen beslutning, eller behovet for å rakke ned på noe som på et tidspunkt har skuffet så mye at man ikke er ferdig med produktet. Det er søken etter en form for kollektiv bekreftelse på at man egentlig hadde rett i å avbestille - på et forum der de fleste er glade for bilene de har fått - og generelt optimistiske til et produkt som skaper mange følelser. Jeg tror ikke dette er riktig sted å få den følelsen. Alternativt er det for å lage kvalme, og da bidrar det overhodet ikke til noen form for balanse. Just my 2 cents.
Model S P85 perlehvit, 19", sort og CF interiør, CF spoiler, panorama, tech-pakke, parkeringssensor, lydstudio, sikkerhetspakke, lyspakke og pakkehylle.

RuneW

Sitat fra: i_expect på fredag 04. oktober 2013, klokken 08:54Men jeg har gjort en ting som noen kanskje ikke har gjort: lest den lille boka som følger med bilen som forteller om hvordan du lader, hvordan ting fungerer osv. Jeg tror de kaller den en bruksanvisning eller instruksjonsbok eller noe sånt.

Antyder du at de fleste av disse ladeproblemene ikke ville ha skjedd om folk hadde lest "boka"?


TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

teslaslaven

GLAD DU KANSELLERTE JEG OGSÅ! :-)

Håper også andre sutrere kansellerer.

i_expect

#188
Sitat fra: RuneW på fredag 04. oktober 2013, klokken 09:05
Sitat fra: i_expect på fredag 04. oktober 2013, klokken 08:54Men jeg har gjort en ting som noen kanskje ikke har gjort: lest den lille boka som følger med bilen som forteller om hvordan du lader, hvordan ting fungerer osv. Jeg tror de kaller den en bruksanvisning eller instruksjonsbok eller noe sånt.

Antyder du at de fleste av disse ladeproblemene ikke ville ha skjedd om folk hadde lest "boka"?

Nei, ikke de som ha 12-v problemer. Det er noe Tesla må fikse, ferdig med det. Men jeg har opplevd at bilen ikke har tatt lading med en gang, men det har vært brukerfeil hver gang. Men fordi jeg har elbil fra før og vet at du må se at bilen lader før du går (noen her på forumet sier at de med leaf aldri har hatt noe problem med lading, det klarer jeg ikke å tro på for det har jeg opplevd flere ganger).

Edit: nå tyder vel også noen av 12-v problemene på at bilen i følge eierne har begynt å lade, men så har det kommet feilmelding som tapper det lille batteriet. Så det kan vel være litt brukerfeil også, men jeg har fått feilmelding med en gang (8-20 sek etterpå) og fikset det der og da og så er bilen fornøyd.
Tesla model X (kjøpt 2016) og Leaf (kjøpt 2011) i familien. Ingen med forbrenningsmotor lenger... bortsett fra i traktoren og  i sjekta!

Kallagtunet

#189
Sitat fra: teslaslaven på fredag 04. oktober 2013, klokken 09:12
GLAD DU KANSELLERTE JEG OGSÅ! :-)

Håper også andre sutrere kansellerer.

Min bil er nå ferdig produsert, dato og klokkeslett for utlevering er gitt!

Bummer for deg!!!

8)

teslaslaven

Sitat fra: Kallagtunet på fredag 04. oktober 2013, klokken 09:16
Min bil er nå ferdig produsert, dato og klokkeslett for utlevering er gitt!

Bummer for deg!!M

Satser på at du blir mer opptatt med å kjøre enn å trolle på forumet snart da :-)

Kallagtunet

Sitat fra: teslaslaven på fredag 04. oktober 2013, klokken 09:18
Sitat fra: Kallagtunet på fredag 04. oktober 2013, klokken 09:16
Min bil er nå ferdig produsert, dato og klokkeslett for utlevering er gitt!

Bummer for deg!!M

Satser på at du blir mer opptatt med å kjøre enn å trolle på forumet snart da :-)

Håper virkelig det, for det du kaller trolling vil være proposjonalt med antall feil på den leverte bilen  ;D

daggad

Seriøst, dette er elbilforum. Ikke Teslas evangeliske senter, en miks av ros og ris skal det være. Og at man er skeptisk til en svært avansert bil fra en helt ny fabrikant er bare sunt !

Jeg har ikke TMS, men vurderer og setter stor pris på begge deler. Og jeg synes totalt sett at andel positivt/negativt er klart til fordel av de positive.
Tenk tilbake et par år. når en ser på hva spekulasjonene på rekkevidde, ytelse, pris, lademuligheter, o.l på TMS var så har den jo knust absolutt alle forventningene !
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Øyvind.h

Er bare en ting jeg angrer på i bestillingsprosessen, og det er at jeg ikke beholdt begge bilene jeg bestilte. Bil nr 2 hadde vært levert nå i disse dager, og den kunne jeg glatt solgt for 50-100" mer enn innkjøpspris!

Og å selge min egen er helt uaktuelt. Klarer meg ikke uten min Model S, selv om jeg tidvis kan være irritert på bil og selskap. Må nok opp i 200K påslag for å lide meg gjennom 6 måneder uten denne bilen. Og hver dag ute på tur ser jeg BMW``er, Audier etc og tenker "Jaja, de vet ikke hva de går glipp av. Stuck in the past....."
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

cairnz

Dette er et forum, ja, og som i alle andre fora overskygger det negative det positive. Et problem får gjerne en tråd, flere tråder, mange sider, fordi flere har samme problem. Alle de andre som ikke har problemet har som oftest bare indikert dette på side x i en tråd, med utsagn som "kjørt 3500km uten ett problem" og så er det ingen som bryr seg nevneverdig med det.

For å sette det på spissen,
* hvis jeg skulle basert meg utelukkende på hva jeg leser på elbilforum får man inntrykket at halvparten av bilene har et problem.
* hvis jeg skulle basert meg utelukkende på de jeg møter "ute" med Model S får man inntrykket at ingen av bilene har et problem.

At en tråd med store bokstaver som er så subjekt får så stor oppmerksomhet er jo egentlig litt rart.. er det ikke regler mot slik "roping" ?
Elbilist

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA