Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tidspunkt for reservering Vs reservasjons nummer

Startet av Leaffen, torsdag 02. mai 2013, klokken 14:13

« forrige - neste »

AreLib

godt det finnes fornuftige mennesker :) da rykker jeg frem i køen hehe. uansett å basere seg på en bils kvalitet gjennom forum er for dumt, de som er fornøyd med sitt produkt kjører ivei og oppsøker sjelden et forum for å rose bilen opp i skyene, men får de feil tar det ikke lange tiden før det blir skrevet en lang tale på et eller annent forum. hvor mange har egentlig vært inne på et Audi, bmw, Mercedes forum å lest før bilhandel? er jo nett de samme tilstandene der som her alt er jo FEILFEILFEIL dog vil kvaliteten på tesla bedre seg men tilstandene på forumet vil være som før der folk klager over feil og mangler så det er bedre å vente til listen med biler som har flest/minst feil kommer ut :)
Bestilt blå TM3Lr RWD
Kjører Blå TMX75D
Svart TMS85(solgt)
Hvit MB B ED(solgt)

Kires

Tror det er bra å nyansere debatten litt med slike innlegg.

Veldig mange her inne mener alle biler som ikke er Tesla er utdaterte og gamle. Det mange må innse er at det fortsatt er veldig få som kunne tenke seg å ha en Tesla som eneste bil. Til det blir det for mye styr med ladding og planlegging på langtur. Ja det går men i 2013 er det litt for dumt å måtte planlegge lengre turer nøye.

Tesla er for de fleste for dyr til bil nr 2. Jeg drømmer om Tesla selv men hadde ikke vært aktuelt som bil nr 1 og da blir den for dyr.

Så bilen er fantastisk(har prøvd P85) men den er ikke helt moden for alle enda og det bør de ivrigste her inne ha i bakhodet.

Får vel fort så hatten passer nå her inne men det får gå ;)
Bmw i3 120ah
E-tron 50

toppi

Min bil har hatt et problem. Det var dårlig DAB, som Tesla Support løste greit med en liten oppdatering.

Ellers er den feilfri  :)

Hvor mange alvorlige feil er egentlig meldt inn?
Av snart 1000 eiere så er det kanskje et par håndfull med 12 V problemer? Som det og jobbes på spreng med å løse. Skyldes ofte jordingsfeil fikk jeg høre av support.

Kjører en splitter ny A6 på jobben innimellom, Gud så kjedelig..
Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

RunarBT

#198
Sitat fra: Kires på fredag 04. oktober 2013, klokken 10:24
Tror det er bra å nyansere debatten litt med slike innlegg.

... Det mange må innse er at det fortsatt er veldig få som kunne tenke seg å ha en Tesla som eneste bil. Til det blir det for mye styr med ladding og planlegging på langtur. Ja det går men i 2013 er det litt for dumt å måtte planlegge lengre turer nøye.

Tesla er for de fleste for dyr til bil nr 2. Jeg drømmer om Tesla selv men hadde ikke vært aktuelt som bil nr 1 og da blir den for dyr.
...

Dette var påstander som virker ganske så gammeldags og trollete (du er ikkje seriøs no?). :-)

Utfordring: Finn ein eller to Tesla eier som skal ha den som bil nr.2, dette for å støtte opp om påstanden din.

Siden det nok er utlevert 1000+ teslaer i Norge no, så bør jo det være ein enkel sak?
Eg ser for meg at du vil slite ganske så hardt med det, om det da ikkje vil bli tilnærmet umulig.

Kvifor skal ein ikkje kunne ha Teslaen som eineste bil?
Og har du ein bil med hengerfeste for slik bruk, så kjører du den kun når du må..

Vår Avensis skulle flyttes på i går, og da var det flatt batteri. :-P Eg skal selge den, men har steinsprut som må fikses først, og no eit batteri som må lades/byttes(?)..


i_expect

Sitat fra: Kires på fredag 04. oktober 2013, klokken 10:24
Tror det er bra å nyansere debatten litt med slike innlegg.

Veldig mange her inne mener alle biler som ikke er Tesla er utdaterte og gamle. Det mange må innse er at det fortsatt er veldig få som kunne tenke seg å ha en Tesla som eneste bil. Til det blir det for mye styr med ladding og planlegging på langtur. Ja det går men i 2013 er det litt for dumt å måtte planlegge lengre turer nøye.

Tesla er for de fleste for dyr til bil nr 2. Jeg drømmer om Tesla selv men hadde ikke vært aktuelt som bil nr 1 og da blir den for dyr.

Så bilen er fantastisk(har prøvd P85) men den er ikke helt moden for alle enda og det bør de ivrigste her inne ha i bakhodet.

Får vel fort så hatten passer nå her inne men det får gå ;)

Nå var vel bakgrunnen til trådstarter at bilen hadde for mye feil i følge han, ikke at han ikke var "moden" for Tesla (han kjører jo Leaf...)

Skulle egentlig ikke si noe mer men... med model s er planleggingen minimal for min del. Stikkontakt finnes utrolig mange steder faktisk de få gangene jeg ikke har nok til å komme hjem igjen... og så lever jeg jo på sørlandet hvor det er superladere i to retninger ;-)
Tesla model X (kjøpt 2016) og Leaf (kjøpt 2011) i familien. Ingen med forbrenningsmotor lenger... bortsett fra i traktoren og  i sjekta!

Bent

Hvis du skal langt nordover i landet, eller hvis du skal langt inn i Sverige, eller har en litt uvanlig og lang reiserute til/fra/innen f.eks. Vestlandet, så kan det være at en Model S blir litt kronglete lademessig. Med de superladerne som er bygd pr i dag så dekker Tesla en veldig stor del av reisebehovet til det norske folk, men det finnes nok fremdeles de som ikke er like godt tjent med dem foreløpig.

Når dét er sagt så mistenker jeg at det er svært mange som tror at Model S ikke kan dekke deres egne reisevaner men tar feil: Det er en tendens til at man overvurderer eget reisebehov og undervurderer langdistanse-egenskapene til en elbil.
Tesla Roadster, 25Mm

petersv

Alle som en har jo gått på limpinnen her ;) Er du uenig er nok det beste å holde det for deg selv. Følelser egner seg svært dårlig til offentlig debatt på internet.

Hadde ingen sagt han imot hadde tråden vært langt utenfor 1. sida og glemt, på godt og vondt.

PS. Jeg har ingen mening, hverken for- eller imot.

Kristian

Det er jo et tankekors, og litt leit, at trådstarter er positiv, leser forumet og avbestiller. Hadde han ikke lest forumet, så hadde han fått bilen og med 99% sjanse blitt superfornøyd. Han har rett og slett blitt villedet til å ta en feil beslutning fra dette forumet. Og det meste av all opphaussing av drittprat er foretatt av folk som selv ikke har Tesla, hva slags innspill er egentlig det?

Nå er muligens trådstarter en av de som selv av bidratt med mye negativitet og han er jo missfornøyd med sin Leaf (som jeg elsker), og kanskje tilhører den ene prosenten som ender opp missfornøyd. Men det er nok også endel der ute som blir missledet av forumet og vi aldri hører noe mer fra.

Jeg synes det er leit  :(
Sort Tesla S Performance+ 2013, Nissan Leaf 2011 og Peugeot 106 El.

sindrej

Men tenk om de svidde avgårde 600-700k og ikke ble fornøyd da .. TS skriver jo at han er glad han ikke kjøpte.  En TMS mindre på veien og en fornøyd person.  Bare velstand synes nå jeg.  Hvorfor må vi på død og liv at alle skal kjøpe TMS?  Personlig synes jeg det er stas å ha en bil som folk ikke kjenner til.

Brede

Jeg er også glad du kansellerte, da rykket jeg ett steg frem i leveringskøen!  ;D

GRS

@ Kristian: Trådstarter fikk kalde føtter, avbestilte, og har etter å ha lest forumet I ETTERTID vurdert det slik at han gjorde rett. Har jeg tolket feil? Både jeg og flere har fått på pukkelen for å ikke ha belegg for påstander i diverse tråder om Tesla. Men det er bare hvis man stiller kritiske spørsmål. Det slenges ut påstander i hytt og pine som at "kun negative kommentarer kommer på forum/sosiale medier", om han hadde kjøpt bilen er det "99% sjanse for å bli superfornøyd" osv. "Alle som kjøper Tesla må vite hva de gjør, og være forberedt på barnesykdommer." (Tror det var noe i den retning) Hvor er belegget for dette? Hvor i feks. kjøpsloven står det at om man kjøper innovative produkter så må man godta mye feil og eventuelt ustabilitet? Er Tesla S et ferdig produkt, eller er det fortsatt til testing? (For kundenes regning)

At endel, meg inkludert, stusser over både antall tråder og bredden på feil skulle bare mangle. Skal denne infoen dysses ned? Skal det ikke kommer frem om det finnes utfordringer og hvordan disse løses? Hvis folk blir misledet, så må isåfall feilene ikke eksistere....Er veldig spent på hvordan tallene faktisk er når statistikkene kommer. Slik jeg oppfatter diskusjonen så går den i retning av at alle som stiller kritiske spørsmål er med på en stor "anti-Tesla-konspirasjon", istedet for at de oppfattes som skeptiske, men potensielle kunder.

Mulig mange synes den type kunder ikke er velkommen i Tesla-klanen, om Tesla har samme oppfatning tviler jeg på. De vil nok helst være en leverandør av et solid og driftsikkert produkt. Det første de burde gjøre for å gi kundene trygghet var å presentere markedets BESTE garantiordninger, ikke en av de dårligste.
TM3P sort/sort

OddB

Vi er rare vi mennesker..
Når vi har tatt en avgjørelse søker vi etter bekreftelse på at vi har tatt den rette avgjørelsen. Det gjelder også i dette tilfellet...for begge sider....
Nå har jeg lest omtrent hvert eneste innlegg i dette forumet de siste 4-5 mnd. Det har medført at jeg endte opp med å bestille bilen. Man må lese et slikt forum på samme måte som man leser en avis. Hadde verden vært slik VG og Dagbladet framstiller den hadde det vært et trasig sted å bo.. Nyheter er som regel negativt vinklet.
Slik også i slike forum som dette, forskjellen er at her er faktisk balansen mellom positivt og negativt jevnere fordelt enn i pressen !
Jeg leser og bidrar her for å skaffe meg mest mulig bakgrunnsinformasjon om bilen før jeg får den.
Det vi skal huske på er at de som skriver her er langt fra "den jevne forbruker" Hele elbilforumet har ca 5500 medlemmer, dvs under halvparten av de som har elbil.
Av disse  har halvparten aldri skrevet et innlegg. Av de gjenværende 2500 medlemmene er det en tiendedel som skriver innlegg aktivt, og det gjelder hele forumet, ikke bare Tesladelen. Så av de 2-3000 som har kjøpt eller bestilt en model S er det bare et par prosent som er aktive på dette forumet.
Vi er forskjellige og takhøyden må være stor. Om noen har lyst til å lufte sine frustrasjoner, bekymringer og skuffelser er det helt greit. Like mye som det er greit å lese sprudlende gledesutbrudd  :)
Jeg har valgt å ta sjansen på å bli med på dette eventyret som Tesla ser ut til å bli. Det hadde sikkert vært tryggere å beholde min trofaste Avensis, men på langt nær så morsomt !
Jeg velger å ikke konsentrere meg så mye om felgtyper, lakkbeskyttelse og andre bagateller. Denne bilen er en revolusjon, og den er fortsatt som en prototyp å regne. Både dere som har fått bilen og vi som får den det neste året må bare finne oss i å være litt forsøkskaniner. Ikke er bilen tilpasset alle norske/europeiske forhold og ikke er ladeinfrastrukturen fullt utbygd. Ved å være med på starten har vi faktisk en liten mulighet til å påvirke den videre utviklingen...
Jeg ser ingen store "showstoppers" når det gjelder denne bilen. Selv denne brannen viser hvor godt grunnarbeid det er lagt i bilen, så vil nok 12V-problemet løse seg.

Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

jkirkebo

Sitat fra: Kires på fredag 04. oktober 2013, klokken 10:24
Det mange må innse er at det fortsatt er veldig få som kunne tenke seg å ha en Tesla som eneste bil. Til det blir det for mye styr med ladding og planlegging på langtur. Ja det går men i 2013 er det litt for dumt å måtte planlegge lengre turer nøye.

Hmm, alle de jeg kjenner som har bestilt har en ting til felles, og det er at Model S blir deres eneste bil. Det er kun vi som har en bil til, men det er jo en Leaf ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Kristian

#208
Sitat fra: OddB på fredag 04. oktober 2013, klokken 13:29
.....
Vi er forskjellige og takhøyden må være stor. Om noen har lyst til å lufte sine frustrasjoner, bekymringer og skuffelser er det helt greit. Like mye som det er greit å lese sprudlende gledesutbrudd  :)
....

Jeg liker innlegget ditt, godt skrevet og jeg er helt enig. Men jeg er litt irritert på at gode tråder med nyttig informasjon til stadig forurenset av diverse innlegg som skjeller ut Tesla og krever at dette må løses umiddelbart. Dette er ikke særlig fruktbart, det er OT og gjør trådene uryddige. De blir unødig lange og det blir vanskeligere å finne nyttig informasjon. Alle her er enige i at alle feil må rettes opp så snart som mulig av Tesla, det er ikke nødvendig å skrive dette om og om igjen. Jeg kan forstå at en Teslaeier som ikke for liv i sin parkerte bil føler behov for å lire av seg litt frustrasjon, men alle andre som ikke engang har bilen må innse at de ikke har noe nyttig å bidra med. Hvis de på død og liv må skjelle ut Tesla, foreslår jeg at de sender en mail til Tesla. Her i forumet trenger vi ikke det hele tiden.
Sort Tesla S Performance+ 2013, Nissan Leaf 2011 og Peugeot 106 El.

Kristian

#209
Sitat fra: GRS på fredag 04. oktober 2013, klokken 13:22
....
At endel, meg inkludert, stusser over både antall tråder og bredden på feil skulle bare mangle. Skal denne infoen dysses ned? Skal det ikke kommer frem om det finnes utfordringer og hvordan disse løses? Hvis folk blir misledet, så må isåfall feilene ikke eksistere....Er veldig spent på hvordan tallene faktisk er når statistikkene kommer. Slik jeg oppfatter diskusjonen så går den i retning av at alle som stiller kritiske spørsmål er med på en stor "anti-Tesla-konspirasjon", istedet for at de oppfattes som skeptiske, men potensielle kunder.
....

Feil skal ikke dysses ned, de skal frem. Deretter er det VELDIG nyttig med forslag til hvordan feil kan unngås og fikses. Utskjelling er ikke nyttig!
Sort Tesla S Performance+ 2013, Nissan Leaf 2011 og Peugeot 106 El.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA