Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Undersøkelse-Hvilken farge velger du?

Startet av DonPedro, onsdag 17. april 2013, klokken 12:37

« forrige - neste »

lunitiks

@Epleskreller gjorde vel helfoliering av X'en sin? Tror dette er veien å gå om pri 1 er å hindre (st)riper i lakken
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Cronos

Hva er siste nytt på aktører/bedrifter i Oslo-området som utfører foliering på en bra måte?

Har hatt min folie i 3 år nå og må bytte ut...

Noe tips om flinke folk?










P85Sept 13
P85DMars 15Solgt
P85DMai 15Solgt
Model 331.03.16Reservert



sn0le

Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Espelectric

Heisann

Venter på ny model S og det står mellom foliering i matt grå eller å behandle originallakken som har farge Obsidian Black.

Det jeg ikke har funnet noe godt svar på ved å lese gjennom denne tråden er hvordan det er med vask av biler som er foliert? Kan de kun vaskes for hånd, kan de kjøres i maskin med børste eller bare uten børste? Hvor lett får man de rene kontra biler som for eksempel er Diteq behandlet?

Videre lurer jeg på om noen har erfaringer og/eller anbefalinger for firma i Stavanger området både når det gjelde r foliering og lakkbeskyttelse.

X75D (85kWh)

DrNox

Sitat fra: Espelectric på lørdag 09. september 2017, klokken 20:20
Heisann

Venter på ny model S og det står mellom foliering i matt grå eller å behandle originallakken som har farge Obsidian Black.

Det jeg ikke har funnet noe godt svar på ved å lese gjennom denne tråden er hvordan det er med vask av biler som er foliert? Kan de kun vaskes for hånd, kan de kjøres i maskin med børste eller bare uten børste? Hvor lett får man de rene kontra biler som for eksempel er Diteq behandlet?

Videre lurer jeg på om noen har erfaringer og/eller anbefalinger for firma i Stavanger området både når det gjelde r foliering og lakkbeskyttelse.
Vil også henge meg på disse spørsmålene. Hva koster det ca og helfoliere en bil og Ditec o.l.

rsomby

Sitat fra: Espelectric på lørdag 09. september 2017, klokken 20:20
Heisann

Venter på ny model S og det står mellom foliering i matt grå eller å behandle originallakken som har farge Obsidian Black.

Det jeg ikke har funnet noe godt svar på ved å lese gjennom denne tråden er hvordan det er med vask av biler som er foliert? Kan de kun vaskes for hånd, kan de kjøres i maskin med børste eller bare uten børste? Hvor lett får man de rene kontra biler som for eksempel er Diteq behandlet?

Videre lurer jeg på om noen har erfaringer og/eller anbefalinger for firma i Stavanger området både når det gjelde r foliering og lakkbeskyttelse.

Det blir nok ikke enklere å vaske enn etter en ditec (glass/keramisk) behandling. Men det fine med folien er at du kan bare drite i vaske så ofte. Og du kan vaske den i maskin. De tåler mye, og mer teknisk folie fikser seg selv ved bruk at varmt vann pga nano kvaliteter(xpel f.eks.).

Personlig er jeg ikke glad i folie, en har jo en flott lakk, den må vises. Men ta vare på den, og en glasskeramisk behandling er en gog måte å gjøre det på, men det koster. En kan også bare være flink å vaske skikkelig, det er rimelig, men krever litt arbeid. Jeg kjører på med fusso voks før og på vinteren og en med mer shine på sommeren, har ikke noe lakk forsegling på denne bilen, men den ser ganske pen ut.

alf00

Venter på utlevering av ny model S. Jeg har aldri eid ny bil før og er ikke bevandret i dette med lakkbeskyttelse. Til daglig pendler jeg på E18 og jeg synes det har blitt noe steinsprut på den gamle bilen min. Den har imidlertid vært gammel og jeg har ikke brydd meg. Har vasket den i børstevask og levd veeeldig godt med det. Er overhodet ikke interessert i, eller har tid til, å bruke masse tid på egenpleie av lakken. Derimot har jeg, noe motvillig, akseptert med meg selv at jeg fremover må belage meg på å vaske bilen for hånd. Jeg kommer aldri til å polere bilen selv. For sånne som meg som er litt late i bilstellet, hva vil dere erfarne teslaeiere anbefale av behandling og/eller foliering? Jeg har lest igjennom forumet her (riktignok ikke alle 30 sidene i denne tråden) men slik jeg oppfatter det har jeg fire valg:

1) Gjøre ingenting
2) Foliering (hel eller delvis)
3) Lakkbeskyttelse
4) Kombinasjon av foliering og lakkbeskyttelse

Så har jeg tenkt/forstått det slik?:
1) Å gjøre ingenting. Bruke pengene på en tur innom detailer (via detailersclub eller andre?) spredt over mange år i stedet.

2) Ved evnt. foliering ville jeg hatt blank folie. Lakken må jo synes. Har skjønt det sånn at det kan være tilstrekkelig å foliere den delen av bilen som er utsatt for steinsprut. Foliering beskytter 100% (?) mot steinsprut, men gjør ikke bilholdet enklere i seg selv. Tåler mer vask, men ettersom hele bilen neppe folieres så får jeg allikevel ikke lov å kjøre inn i vaskehallen. Det er mange ulike folier, alle hevder å være best. Alt er dyrt.

3) Lakkbeskyttelse gjør vaskingen enklere og bilen ser generelt penere ut for en som meg. Beskytter ikke mot steinsprut. Varer noen år, sikkert bare halvparten av det som loves. Noe etterbehandling må påregnes? Mange ulike typer behandling, virker ikke å være enighet om hva som er best. Alt er dyrt, men mye rimeligere enn folie. 

4) Kombinasjonen gir beskyttelse mot steinsprut og gjør renholdet enklere. Grand Auto tilby bla. delfoliering med Llumar og lakkbeskyttelse med Tribos som pakkepris til TOCN-medlemmer. Noen som har erfaring med dette? Selvsagt enda dyrere enn 2) og 3).   

Ut av forumet ser det ut som at folk har brukt bla. Autospa Asker, Grand Auto i Oslo, Scandiano i Drammen. Er det flere seriøse aktører i Stor-Oslo området som man bør høre med, som har erfaring med denne bilen, evnt. privatpersoner for eksempel på detailersclub.no?

Hva har dere andre gjort med ny bil?

Hodetelefoner

Bruk penger på folie.. E18 -E6 hver dag = skikkelig stygg bil etter "kort" tid

alda

Sitat fra: alf00 på torsdag 19. oktober 2017, klokken 18:24
Venter på utlevering av ny model S. Jeg har aldri eid ny bil før og er ikke bevandret i dette med lakkbeskyttelse. Til daglig pendler jeg på E18 og jeg synes det har blitt noe steinsprut på den gamle bilen min. Den har imidlertid vært gammel og jeg har ikke brydd meg. Har vasket den i børstevask og levd veeeldig godt med det. Er overhodet ikke interessert i, eller har tid til, å bruke masse tid på egenpleie av lakken. Derimot har jeg, noe motvillig, akseptert med meg selv at jeg fremover må belage meg på å vaske bilen for hånd. Jeg kommer aldri til å polere bilen selv. For sånne som meg som er litt late i bilstellet, hva vil dere erfarne teslaeiere anbefale av behandling og/eller foliering? Jeg har lest igjennom forumet her (riktignok ikke alle 30 sidene i denne tråden) men slik jeg oppfatter det har jeg fire valg:

1) Gjøre ingenting
2) Foliering (hel eller delvis)
3) Lakkbeskyttelse
4) Kombinasjon av foliering og lakkbeskyttelse

Så har jeg tenkt/forstått det slik?:
1) Å gjøre ingenting. Bruke pengene på en tur innom detailer (via detailersclub eller andre?) spredt over mange år i stedet.

2) Ved evnt. foliering ville jeg hatt blank folie. Lakken må jo synes. Har skjønt det sånn at det kan være tilstrekkelig å foliere den delen av bilen som er utsatt for steinsprut. Foliering beskytter 100% (?) mot steinsprut, men gjør ikke bilholdet enklere i seg selv. Tåler mer vask, men ettersom hele bilen neppe folieres så får jeg allikevel ikke lov å kjøre inn i vaskehallen. Det er mange ulike folier, alle hevder å være best. Alt er dyrt.

3) Lakkbeskyttelse gjør vaskingen enklere og bilen ser generelt penere ut for en som meg. Beskytter ikke mot steinsprut. Varer noen år, sikkert bare halvparten av det som loves. Noe etterbehandling må påregnes? Mange ulike typer behandling, virker ikke å være enighet om hva som er best. Alt er dyrt, men mye rimeligere enn folie. 

4) Kombinasjonen gir beskyttelse mot steinsprut og gjør renholdet enklere. Grand Auto tilby bla. delfoliering med Llumar og lakkbeskyttelse med Tribos som pakkepris til TOCN-medlemmer. Noen som har erfaring med dette? Selvsagt enda dyrere enn 2) og 3).   

Ut av forumet ser det ut som at folk har brukt bla. Autospa Asker, Grand Auto i Oslo, Scandiano i Drammen. Er det flere seriøse aktører i Stor-Oslo området som man bør høre med, som har erfaring med denne bilen, evnt. privatpersoner for eksempel på detailersclub.no?

Hva har dere andre gjort med ny bil?
Var i dialog med Car Spa på Konows gate i fjor etter anbefalningar här och på FB, valde till slut att går för den enklare lösningen med att göra allt själv. Dom skulle ha 5500 ink. moms för Nano lackförsegling den gången. Känner inte till denna produkten, men det skal vare proffe folk.
Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå"   - solgt 03/20
Tesla Model S60D 2016 (20.09) - "Big Blue"
-Reservert Tesla Model 3 03/18 - kansellerad
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"

Øggen

@ alf00

Beklager, men her e det kun foliering som nytta. Mange firma lova gull og grøne skoga med keramisk forsegling og alskens duppeditt egenskapa. Berre piss.
Ingen lakkbeskyttelse foruten steinsprutfolie, som tåle steinsprut.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

Kim Kim

Sitat fra: drFloyd på onsdag 03. april 2013, klokken 21:02
Har planer om helfoliering, men ikke funnet noe firma som vil foliere med transparent folie. "Fallhøyden" er for stor for de som "profesjonelle" folk, er tilbakemeldingen. Årsaken er visstnok at alle feil ved foliering ved bruk av transparent folie avsløres "nådeløst" - og slike firma kaller seg "proffe"? Noen som kjenner til firma som er villige til å benytte transparent folie?

Prismessig ser det ut til å ligge rundt 20 000 +/- noen tusen, men da for foliering med farget folie.

Vi gjør dette for deg. Men vi er lokalisert i Gøteborg. Kommer til å lansere et weekendtilbud snart hvir du leverer bilen på fredag og så er den klar til du skal hjem på søndag.

Vi er Skandinavias enete sertifiste installatør og har gjort titals transparente folier. Senest på på en McLaren P1 denne uken 

Transparent folie er dog mye dyrere så er nesten dobbel pris på det.
Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

HelectriC

Sitat fra: Kim Kim på tirsdag 24. oktober 2017, klokken 19:23
Sitat fra: drFloyd på onsdag 03. april 2013, klokken 21:02
Har planer om helfoliering, men ikke funnet noe firma som vil foliere med transparent folie. "Fallhøyden" er for stor for de som "profesjonelle" folk, er tilbakemeldingen. Årsaken er visstnok at alle feil ved foliering ved bruk av transparent folie avsløres "nådeløst" - og slike firma kaller seg "proffe"? Noen som kjenner til firma som er villige til å benytte transparent folie?

Prismessig ser det ut til å ligge rundt 20 000 +/- noen tusen, men da for foliering med farget folie.

Vi gjør dette for deg. Men vi er lokalisert i Gøteborg. Kommer til å lansere et weekendtilbud snart hvir du leverer bilen på fredag og så er den klar til du skal hjem på søndag.

Vi er Skandinavias enete sertifiste installatør og har gjort titals transparente folier. Senest på på en McLaren P1 denne uken 

Transparent folie er dog mye dyrere så er nesten dobbel pris på det.

Hva firma jobber du for? Nettside?
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

Kim Kim

Sitat fra: HelectriC på tirsdag 24. oktober 2017, klokken 19:50
Sitat fra: Kim Kim på tirsdag 24. oktober 2017, klokken 19:23
Sitat fra: drFloyd på onsdag 03. april 2013, klokken 21:02
Har planer om helfoliering, men ikke funnet noe firma som vil foliere med transparent folie. "Fallhøyden" er for stor for de som "profesjonelle" folk, er tilbakemeldingen. Årsaken er visstnok at alle feil ved foliering ved bruk av transparent folie avsløres "nådeløst" - og slike firma kaller seg "proffe"? Noen som kjenner til firma som er villige til å benytte transparent folie?

Prismessig ser det ut til å ligge rundt 20 000 +/- noen tusen, men da for foliering med farget folie.

Vi gjør dette for deg. Men vi er lokalisert i Gøteborg. Kommer til å lansere et weekendtilbud snart hvir du leverer bilen på fredag og så er den klar til du skal hjem på søndag.

Vi er Skandinavias enete sertifiste installatør og har gjort titals transparente folier. Senest på på en McLaren P1 denne uken 

Transparent folie er dog mye dyrere så er nesten dobbel pris på det.

Hva firma jobber du for? Nettside?
Kommer helt ny nettside om et par uker. Vi lanserer et norskt datterselskap hvor man gjør betalingen så man kan kjøre på grønt gjennom tollen på vei hjem.

Vi ønsker å gjøre alt etter boken så kundene ikke står med skjegget i postkassen

Kan oppdatere denne tråden
Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

Daniel80

Folierings experten i bergen kan helfoliere med transparent xpel på hele bilen, men folien er mye dyrere enn farget folie, så det koster oppmot 50K.
Da er det 10år garanti, mens vanlig folie kun har 3år garanti.
X100D April 2019 m/285/35-22 square

Tai

Vi har tenkt å foliere bilen vår når den kommer men har ikke funnet ut hvilken aktør i Bergensområdet som er seriøse og som gjør pent arbeid. Sitter nesten med følelsen at man må over til østlandet hvis man skal foliere bilen...

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA