Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Undersøkelse-Hvilken farge velger du?

Startet av DonPedro, onsdag 17. april 2013, klokken 12:37

« forrige - neste »

model3citizen

Råtips fra meg er å kjøpe en bil med spenstig farge, og dekke med klar Rubberspray. Dette gjør at spillet i lakken under vises, og det ser ikke så helt for jævlig plastikk ut som mange matte folierte og dippede biler gjør.

Rubberspray blir skjoldete etterhvert, vises best på mørkt underlag, men kan rengjøres slik at dette blir bra igjen.

Etter 20000km på E6 begynner min å bli slitt, men det ser ikke så halvgærnt ut likevel, gjort jobben med å beskytte lakken under.
'15 i3, '16 i3, '19 T3P

Bli med i Rekkeviddeangstforeningen

Muffinman

20.000 km, så jeg ville altså måtte legge nytt 2-3 ganger i året... Nå er jeg fornøyd om det jeg legger på krom``en holder seg pent ut sommeren, men det skal bli spennende å se hvordan det ser ut neste vår. Det blir folie ved første tegn til falming.

model3citizen

Sitat fra: Muffinman på torsdag 09. juni 2016, klokken 22:57
20.000 km, så jeg ville altså måtte legge nytt 2-3 ganger i året... Nå er jeg fornøyd om det jeg legger på krom``en holder seg pent ut sommeren, men det skal bli spennende å se hvordan det ser ut neste vår. Det blir folie ved første tegn til falming.

Når jeg sier slitt, så er det kun enkelte steder, som det svarte området under dørene, og nederst på fangeren framme. Jeg har det på, for at det skal bli slitt, i stedet for lakken under. Ingen bryr seg hvordan en bil ser ut i detalj på E6 ;)
'15 i3, '16 i3, '19 T3P

Bli med i Rekkeviddeangstforeningen

Muffinman

Sitat fra: DaTwister på torsdag 19. mai 2016, klokken 20:53
Jeg dippet chromen på min. Det gikk helt strålende, men hadde ikke fått listene helt tørre etter jeg vasket bilen
Hvor lenge er det lurt å vente med vask?

Øggen

Nokken som veit om det finns en folie som e heilt, eller tilnærma lik Tesla sin Titanium farge?
Vil det sjå dumt ut om krommen bli foliert i samme som bilfargen?
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

Tllp

Vet noen dyktige som kan foliere listene i Oslo området?

Muffinman

Sitat fra: Øggen på søndag 03. juli 2016, klokken 16:10
Vil det sjå dumt ut om krommen bli foliert i samme som bilfargen?
Når det er sort, absolutt ikke. Andre farger, usikker. 85D``en i signaturen er mørk grå metallic og jeg valgte å teste fargen med gunmetal gummilakk nå i sommer. Ble blink det, så det blir folie neste sommer.

Tror ihvertfall ikke det blir særlig fint med mørkfarget trim på lys bil, ihvertfall ikke hvis forskjellen blir veldig stor.

Øggen

Sitat fra: Muffinman på søndag 03. juli 2016, klokken 20:13
Sitat fra: Øggen på søndag 03. juli 2016, klokken 16:10
Vil det sjå dumt ut om krommen bli foliert i samme som bilfargen?
Når det er sort, absolutt ikke. Andre farger, usikker. 85D``en i signaturen er mørk grå metallic og jeg valgte å teste fargen med gunmetal gummilakk nå i sommer. Ble blink det, så det blir folie neste sommer.

Tror ihvertfall ikke det blir særlig fint med mørkfarget trim på lys bil, ihvertfall ikke hvis forskjellen blir veldig stor.

Nettopp derfor ej e skeptisk til å ta den svart, men leika med tanken på å gjere den i bilfargen. Vil prøve nokke "annerledes" men he ikkje lyst at det skal bli drit stygt. He ikkje fotoshop kunnskaper heller, så greie ikkje å teste det slik.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

turfsurf

Mange med hvit og sortfolierte detaljer da.


Sent from my iPad using Tapatalk
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Muffinman

#429
Kanskje samme farge som bilen, bare en liten tone mørkere? Min ble slik etter gummilakkeringen, kun stripa nede på terskelen som ikke er drept:


lunitiks

Ikke verst!

PS: Du bør muligens revurdere den urskiva. Stjal oppmerksomheten i bildet. De finnes kanskje i sort? Selv kjøpte jeg en Park Mini og klistra så langt ned som overhodet mulig. Er nesten helt usynlig mot den sorte plasten i dash, og så er det superlettvint idet jeg aldri trenger å røre den
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

Hehe, urskiva blir småtterier i forhold til hvordan lyktene skriker nå. Fælt :)  Nye felger i bestilling :)

Øggen

#432
Sitat fra: Øggen på søndag 03. juli 2016, klokken 20:22
Sitat fra: Muffinman på søndag 03. juli 2016, klokken 20:13
Sitat fra: Øggen på søndag 03. juli 2016, klokken 16:10
Vil det sjå dumt ut om krommen bli foliert i samme som bilfargen?
Når det er sort, absolutt ikke. Andre farger, usikker. 85D``en i signaturen er mørk grå metallic og jeg valgte å teste fargen med gunmetal gummilakk nå i sommer. Ble blink det, så det blir folie neste sommer.

Tror ihvertfall ikke det blir særlig fint med mørkfarget trim på lys bil, ihvertfall ikke hvis forskjellen blir veldig stor.

Nettopp derfor ej e skeptisk til å ta den svart, men leika med tanken på å gjere den i bilfargen. Vil prøve nokke "annerledes" men he ikkje lyst at det skal bli drit stygt. He ikkje fotoshop kunnskaper heller, så greie ikkje å teste det slik.

Tja..... Da he ej endra meining. Snakka med en på TMC, og slik skal både min X og S bli
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

lunitiks

Tøft! Aldri sett dette gjort på et titanium metallic før. To ting slår meg: 1. Jo mørkere vindu jo bedre :D  2. Plastlistverket nederst på bilen bør være så mørkt og "fresht" som mulig (nå er det jo plastmatt, men likevel). Skal hive meg rundt med Polytrolen selv i sommer; mitt listverk er blitt til dels lysgrått og fælt... Lykke til @Øggen, regner med du poster resultatene her inne!
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Tromic

Jeg har fått tilbud på å helfoliere Model Xi  Xpel-folie. De skryter veldig av denne. Er den så bra som fagfolkene skal ha det til? Koster jo skjorta.

I tillegg er jeg usikker på foliering pga sensorer osv og at Tesla har blitt vel friske i advarsler om garantinekt osv på dette og annet.

Hva sier folket - evt hva vil være alternativet til xpel - rubberspray? Vår situasjon: Aktive familie med tre barn (2, 4 og 6), ikke glad i å bruke masse tid på å vaske, polerere osv. Vil helst ha noe som er så holdbart som mulig uten sær lig vedlikehold utover børsteløs vask i ny og ne. Er mindre opptatt av at det må se griselekkert ut. 
Drammen.
Mitsubishi i-Miev 2011 - går som en klokke fortsatt
Tesla Model S 2013 - bruktkjøpt 2015. Fantastisk! Solgt.
Tesla Model X60D bestilt 24/9-2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA