Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ødelagt ladekabel (revet i to) - mulig å reparere?

Startet av Kristian, onsdag 27. mars 2013, klokken 23:11

« forrige - neste »

Kristian

Har vært litt i tvil om disse, synes det har vært vanskelig å finne god informasjon. Det store spørsmålet er jo hvor mye plass de tar når de ikke er i bruk, men det ser ut til at de skal flukte ganske bra med gulvet når de er nedslått. Etter å ha søkt litt fant jeg denne videoen, han litt fraværende bileieren greide riktignok ikke å slå setet sammen (manglet opplæring??), men hele greia virker temmelig solid og gir et godt inntrykk. Noen som har noe mer info?


Sort Tesla S Performance+ 2013, Nissan Leaf 2011 og Peugeot 106 El.

Cirion

Han som bretter ned setet, fant ikke ut av hvordan han skulle brette nakkestøttene.
De går faktisk bakover, eller motsatt av seteryggen.

Når de er riktig brettet, så går hele ned i rommet. Så setter man på luken slik at det blir flatt gulv.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

toppi

Jeg er også i tenkeboksen om jeg skal ha disse.
Det kan være praktisk enkelte ganger, og ikke minst litt morsom for barna å sitte der på korte turer i nærområdet.

Avgjørende for meg vil være om det går greit å ta de helt ut av bilen.
Noen som vet?
Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

tk74

Jeg ser også for meg at disse baksetene er fine når jeg henter en sikkerlig møkkete guttunge i barnehagen  :)
Bestilt Tesla Model X 90D 08.09.2016
Utlevering: 13.12.2016

Dual Motor All Wheel Drive
Pearl White Multi-Coat Paint
20" Silver Wheels (Vinterhjul)
Black Leather Seats
Dark Ash Wood décor
Black Headliner
Six Seat Interior
Supercharger Enabled
Enhanced Autopilot
Full Self-Driving Capability
High Amperage Charger Upgrade
Smart Air Suspension
Premium Interior Package
Ultra High Fidelity Sound
Subzero Weather Package
Security Package
Tow Package

Tesla Model S P85+ Solgt 30.11.2016
Bestilt: 31.12.2012
Betalt depositum: 07.01.2013
Faktura nummer: 463 8 mai 2013
#2406 Tesla Model S

laumb

Jeg har regnet ut at selv om jeg kanskje ville brukt dem en del - så ville jeg bare hatt et faktisk behov for dem toppen 2 anger i året.
Over 10 år gjør det kostnaden til 477kr per gang de brukes pga behov.
Det klarer jeg ikke å forsvare.

Epleskreller

De kan ikke tas ut midlertidig, og de er ikke godkjent i EU enda.

Mulig de kan være positivt å ha mtp videresalg av bilen?
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

mosko

Her er enda en video som viser litt av setene. Se ca 30 sek ut i filmen.


Morten Skoland, Lier

thorstein

Hvis en går for fullutrustet bil så tar en vel likegodt med disse setene - spiller jo ingen rolle for regnestykkene emm. Kanskje neste eier mener det er viktig

jkirkebo

Sitat fra: thorstein på lørdag 09. mars 2013, klokken 19:41
Hvis en går for fullutrustet bil så tar en vel likegodt med disse setene - spiller jo ingen rolle for regnestykkene emm. Kanskje neste eier mener det er viktig

Niks for min del. De kan ikke taes ut av bilen på en enkel måte, og det rommet de ligger i har jeg bruk for til andre ting.

Jeg har egentlig ikke bruk for baksetene heller, kjører omtrent aldri langt med mer enn to personer i bilen.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

TW838

Jeg skal ha dem til mine egne barn og jeg tror setene kommer til å bli populære!  :)

Skulle disse ikke bli godkjent i EU blir dette første minus med Model S for meg og en usikkerhet om jeg skal ha bilen da eller ikke. Noen som aner hvor sannsynlig det er at disse blir godkjent/ikke godkjent?
Trondheim
Tesla Model S - nov 2013

glaserud

Sitat fra: TW838 på lørdag 09. mars 2013, klokken 19:57
Skulle disse ikke bli godkjent i EU blir dette første minus med Model S for meg og en usikkerhet om jeg skal ha bilen da eller ikke. Noen som aner hvor sannsynlig det er at disse blir godkjent/ikke godkjent?

Mercedes E-klasse har jo liknende 7-setere i stasjonsvogna, så det er vel lov å tro at det ordner seg.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

haldorh

Noen som har regisertert om disse leveres i annen farge enn sort? Evt mulighet for ettermontering?
x-Miev 2011
X-tesla model s 85 2013. modell s 85 2014

jkirkebo

Sitat fra: haldorh på søndag 10. mars 2013, klokken 00:00
Noen som har regisertert om disse leveres i annen farge enn sort? Evt mulighet for ettermontering?

Ikke mulighet for ettermontering da de festes i ryggen på baksetene og disse festene mangler på biler levert uten ekstrasetene fra omtrent VIN 5000.

Har ikke sett andre farger enn sort på noen bilder.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Oreo

Spørsmålet er vel om bilen blir registret for 5 eller 7 sitteplasser. Om den er reg for 5 er det vel vanskelig å sette inn ekstra seter? Slik tenker jeg, og dermed vurderer jeg de ekstra setene kun for å ha muligheten til å ha 7 passasjerer. Slik har jeg det i fossilen i dag reg for 8, men sitteplass for 5 i daglig bruk. Setter inn de ekstra setene ved behov.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Spooz

Tesla fastholder at de skal levere den som 7-seter. Vår bil skulle også være 7-seter men har nå 8 mnd etter produksjon i USA fortsatt bare 5 seter. De skulle ettersendes.. :/

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA