Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ødelagt ladekabel (revet i to) - mulig å reparere?

Startet av Kristian, onsdag 27. mars 2013, klokken 23:11

« forrige - neste »

Gjermund

Sitat fra: Spooz på søndag 10. mars 2013, klokken 07:39
Tesla fastholder at de skal levere den som 7-seter. Vår bil skulle også være 7-seter men har nå 8 mnd etter produksjon i USA fortsatt bare 5 seter. De skulle ettersendes.. :/

Da kan det jo ikke være umulig å ta de inn og ut igjen?

timingbeltkiller

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 09. mars 2013, klokken 19:55
Jeg har egentlig ikke bruk for baksetene heller, kjører omtrent aldri langt med mer enn to personer i bilen.
Samme her.
Ville foretrukket 4 individuelle full-size captain-stoler.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

ohh

Fikk bekreftet i dag på Tesla-standen i Geneve at man kan legge ned 1/3 av baksetet selv om man har de bakovervendte setene oppslått.

Vet jeg leste et spm om dette på forumet, men fant det ikke nå :)
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

haldorh

Hvordan kombineres den 3 seterekke med pakkehylle (hattehylle)?
x-Miev 2011
X-tesla model s 85 2013. modell s 85 2014

glaserud

De er visstnok ikke kompatible, ref. folk på tesla-forumet.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

ohh

Man må ta ut hattehyllen om de bakovervendte setene skal brukes.
Reservasjon Model 3

Gjermund

Sitat fra: ohh på søndag 10. mars 2013, klokken 17:10

Sier ikke det seg litt selv?

ohh

Sitat fra: Gjermund på søndag 10. mars 2013, klokken 17:16

Jo, kanskje.. Men det var nå et spm om det.. :)
Reservasjon Model 3

Gjermund

Sitat fra: ohh på søndag 10. mars 2013, klokken 17:22
Sitat fra: Gjermund på søndag 10. mars 2013, klokken 17:16

Jo, kanskje.. Men det var nå et spm om det.. :)

Når jeg leste at de var inkmopatable, tenkte jeg at det ikke går å feste den når sete er slått ned, tenkte det ville vært kjipt å sitte i stene med hodet bøyd for å komme under hattehylla.  ;)

Sponzo

Oreo

Se der ja, den mest informative videosnutten jeg har sett på lenge.
Derfor skal jeg ha de ekstra setene SAMT hattehylla. Selvfølgelig bruker en ikke begge deler samtidig. Om en er bekymret for plassen, finner jeg der vanskelig å tro at en ikke kan montere UT seteraden. Jeg har lest at når en skal montere de inn må en Tesla representant gjøre det. Ergo, om seteradene kan ettersendes til kunder for ettermontering, må en også kunne demontere setene.
I vognkortet er saken en annen, der bilen kun kan registreres til maks 5 personer om seteraden ikke finnes, i motsetning til 7 personer om seteraden eksisterer.
For bruktverdien vil jeg også tro det er mer ettertraktet med MULIGHETEN for 7 personer kontra 5.
Iflg. Tesla kan en IKKE ettermontere setene heller om den ikke er bestilt med ekstraseter fra fabrikk. Dette blir i praksis et endelig valg mtp. registreringen.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Epleskreller

Sitat fra: Oreo på søndag 07. april 2013, klokken 18:51
Iflg. Tesla kan en IKKE ettermontere setene heller om den ikke er bestilt med ekstraseter fra fabrikk. Dette blir i praksis et endelig valg mtp. registreringen.

Baksetene på de bilene som ikke har bestilt ekstraseter mangler forankringspunkter til ekstrasetene. Sånn har jeg forstått det (I starten ble alle bilene levert med disse forankringspunktene, men ikke nå lenger)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Desdi

Sitat fra: Oreo på søndag 07. april 2013, klokken 18:51
Se der ja, den mest informative videosnutten jeg har sett på lenge.
Derfor skal jeg ha de ekstra setene SAMT hattehylla. Selvfølgelig bruker en ikke begge deler samtidig. Om en er bekymret for plassen, finner jeg der vanskelig å tro at en ikke kan montere UT seteraden. Jeg har lest at når en skal montere de inn må en Tesla representant gjøre det. Ergo, om seteradene kan ettersendes til kunder for ettermontering, må en også kunne demontere setene.
I vognkortet er saken en annen, der bilen kun kan registreres til maks 5 personer om seteraden ikke finnes, i motsetning til 7 personer om seteraden eksisterer.
For bruktverdien vil jeg også tro det er mer ettertraktet med MULIGHETEN for 7 personer kontra 5.

Enig. Kjekt å kunne fjerne de helt. Setet er jo kun festet i de 2 hengslene i forkanten av setet. Bør jo være mulig å ta av dette uten alt for mye verktøy.

Jeg har ikke bruk for setene før om ca 4-5 år. Men vurderer de alikevel mtp annenhåndsverdi. På den annen side er det kanskje bare tøys, da det nok finns mange som 2 små ekstraseter ikke betyr noe for.

Epleskreller

Jeg ser et stort problem med disse setene. Det er kjøring om sommeren med sol. Slik jeg har forstått det er det ingen luftedyser bak og bakvinduet er helt blankt. Det må bli veldig ubehaglig for de små på lengre sommerturer?
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

RunarBT

Må nok sote vindu bak ja, som minimum

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA