Hovedmeny

Tesla på finn.no

Startet av Quattro, lørdag 02. mars 2013, klokken 12:33

« forrige - neste »

Saberhagen

Sitat fra: lunitiks på fredag 23. desember 2016, klokken 11:05
Sitat fra: Saberhagen på fredag 23. desember 2016, klokken 10:33
Syntes dette var litt i overkant optimistisk? http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=88001285

Hm. Han skriver ikke at det er autopilot (1.0), men "parkeringsassistent" med "kamera" og "sensorer"...

Hva tenker du om grei pris? 600?

Hadde det vært AP1 bil så hadde noe rundt 600k vært OK. Men en bil uten AP, uavhengig av hvor flott den har blitt vedlikeholdt, er ikke i nærheten av den prisen han etterspør.



lunitiks

Sitat fra: chress41 på fredag 23. desember 2016, klokken 13:42
Hva syns dere om denne?

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=87982456

Litt uheldig bilde av skinnsetene foran? Ellers er vel prisen omtrent der den skal være tror jeg. 20-30 ned så går den vel ganske kjapt
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW


glenn.sollid

Sitat fra: Arildao på torsdag 29. desember 2016, klokken 18:23
Overpriset?
http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=86629701

Antar denne må ned noe for og bli solgt. Jeg kjøpte nylig en Midnight Silver P85D reg i slutten av Feb15 med 33k km. Absolutt alt utstyr, 21" sommerhjul, 19" cyclone på vinter med nye hakka r2. Også  8-års forhåndsbetalt servicepakke inkl. Betalte 770+reg

olabt

#1505
Model S har jo fått seg ett utall oppgraderinger og forbedringer siden starten som har løftet kvalitetsfølelsen betraktelig slik jeg forstår det på bekjente eiere og tidl. Eiere. Hvor ny må man kjøpe for å få med de viktigste løftene? 14?15 Med Awd? Eller må man helt på facelift i 16?
Tesla Model X 90D - 15.9.2017
Nissan Leaf - 25.07.2012
Tesla Model 3 reservasjon 31.3.2016
Outlander PHEV 2016 - 7.10.2015 - Solgt
Tesla Model X reservasjon #2245 - Kansellert

Arildao

Jeg lurer også på Tesla nå.
Har brukt litt tid på og undersøke. Tenker at jeg bør kjøpe med Autopilot.
Så fra oktober 14.
Tror det vil være bra for verdien.

Ser ikke ut som selgere mener det er et skille med/uten AP.
Men, jeg ser som sagt nybegynner og har akkurat begynt å sette meg inn i Tesla

Øyvind.h

AP skillet sent 2014 virker ganske viktig. Generelt vil jeg si gå for så ny som mulig.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

fonberg

De store forskjellene er med AP som kom i slutten av 2014, denne er også noe forbedret på bl.a. støydemping. Neste store endring kom med D (firehjulstrekk) i februar 2015, deretter facelift i ca mai 2016, og nå nylig AP2. Alle oppgraderinger har sin pris, og hver enkelt må vurdere om man synes de er verdt det. Det finnes flotte S-er fra 2013 til rundt 500k (jeg hadde en selv før jeg byttet til 2016 med D), og jeg tror man kan få et fint og rimelig bilhold (jamført med sammenlignbare luksus GT-er) i mange år med en slik om budsjettet ikke har rom for mer/nyere.
18 i3 FC | 17 S90D | 12 Leaf | 00 Porsche 911 C2

Arildao

Hvordan er driftssikkerheten på 2013 modellene.
Ser en del av disse har rundet 100000km, og garantien er gått ut.
Kan bli en dyr fornøyelse.

hoffa

Sitat fra: Arildao på torsdag 29. desember 2016, klokken 22:32
Hvordan er driftssikkerheten på 2013 modellene.
Ser en del av disse har rundet 100000km, og garantien er gått ut.
Kan bli en dyr fornøyelse.

Har jo mange år igjen av DU og batterigarantien.
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

Brede

Sitat fra: Arildao på torsdag 29. desember 2016, klokken 22:32
Hvordan er driftssikkerheten på 2013 modellene.
Ser en del av disse har rundet 100000km, og garantien er gått ut.
Kan bli en dyr fornøyelse.

Noen går bortimot feilfritt, mens andre kan se ut til å være bortimot fast inventar på servicesenter.
Kan vel være greit å grave litt i historikk før en velger en -13 modell.

Men nå skal en ikke se blindt på årsmodell heller da. Vår bil er en sen 13, og jeg vet at flere biler fra samme "parti" ble registrert tidlig i 14 (da som -14 modeller). Bilene er jo de samme.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: olabt på torsdag 29. desember 2016, klokken 21:41
Model S har jo fått seg ett utall oppgraderinger og forbedringer siden starten som har løftet kvalitetsfølelsen betraktelig slik jeg forstår det på bekjente eiere og tidl. Eiere. Hvor ny må man kjøpe for å få med de viktigste løftene? 14?15 Med Awd? Eller må man helt på facelift i 16?

Det spørs vel hva som er viktig for deg. Hvis 4-hjulstrekk er viktig er jo det bra. Ulempen da er at du da får en summende elektromotor under føttene og mindre bagasjerom foran (frunk). Jeg har aldri savnet 4-hjulstrekk pga store hjul og gode dekk, men satt pris på stort rom foran på Danmarkstur. Lånebilen 70D laget plagsomme lyder av den ekstra motoren...men kanskje fordi jeg var vant med en uten frontmotor.
Tesla Model Y                         2021-

olabt

Sitat fra: ToWalkOrDrive på fredag 30. desember 2016, klokken 00:05
Sitat fra: olabt på torsdag 29. desember 2016, klokken 21:41
Model S har jo fått seg ett utall oppgraderinger og forbedringer siden starten som har løftet kvalitetsfølelsen betraktelig slik jeg forstår det på bekjente eiere og tidl. Eiere. Hvor ny må man kjøpe for å få med de viktigste løftene? 14?15 Med Awd? Eller må man helt på facelift i 16?

Det spørs vel hva som er viktig for deg. Hvis 4-hjulstrekk er viktig er jo det bra. Ulempen da er at du da får en summende elektromotor under føttene og mindre bagasjerom foran (frunk). Jeg har aldri savnet 4-hjulstrekk pga store hjul og gode dekk, men satt pris på stort rom foran på Danmarkstur. Lånebilen 70D laget plagsomme lyder av den ekstra motoren...men kanskje fordi jeg var vant med en uten frontmotor.

4wd er helt klart pluss for min del. Men det jeg lurer mest på er mer når byggekvalitet/støydemping/kvslitetsfølse altså de mer subtile aspektene ble adressert. Gidder ikke betale 100.000+ mer for 4wd om jeg ikke uansett må på 2015 for at øvrige ting skal være bra. I starten røyk det vel og DUer i fleng? Noe man må passe seg for?
Tesla Model X 90D - 15.9.2017
Nissan Leaf - 25.07.2012
Tesla Model 3 reservasjon 31.3.2016
Outlander PHEV 2016 - 7.10.2015 - Solgt
Tesla Model X reservasjon #2245 - Kansellert

Muffinman

#1514
Hvis jeg skal sammenligne bilene i signaturen så var den eldste bedre sammenskrudd enn den nyeste, til tross for  at den heller ikke var bra. Dette baserer jeg på det jeg fant ved støydemping av begge bilen, skrangling/knirk og faktiske feil som åpenbarte seg allerede ved utlevering.  Den nyeste var så slurvete montert at man skulle tro det var fulle folk som hadde gjort jobben. Loanere jeg kjørte fra høsten 2015 til våren 2016 gav også samme intrykk, men de siste to jeg hadde var mye bedre. Disse var produsert like før facelift, og hadde bare ladeluker som ikke ville åpne seg eller ikke ble registrert lukket, litt knirk her og der samt skjevmonterte defrostergriller. Bilene bedres, men det er ingen garanti for at alt er flottings selv på 2015-modeller med andre ord. Har inntrykk av at biler produsert i spesielt en periode hadde mye slurv.

Skulle jeg handlet Model S i dag ville jeg sett på en eldre bil i fin stand, sørget for at alle servicebulletins og oppgraderinger var utført og deretter støydempet den etter alle kunstens regler - og samtidig forbedret alt som kan skrangle eller knirke når det først er demontert.  Da ville jeg fått en bil som er stillere innvendig enn selv de nye og mye større frunk. Ikke alle som liker å fikle med slik selv, men det er slikt vi har Sondre Hugaas aka F_P her på forumet og hans bilkomponenter.no til :)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA