Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

CCS vs CHAdeMO

Startet av Quattro, tirsdag 19. mars 2013, klokken 14:57

« forrige - neste »

Saberhagen


lunitiks

Sitat fra: Saberhagen på fredag 23. desember 2016, klokken 10:33
Syntes dette var litt i overkant optimistisk? http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=88001285

Hm. Han skriver ikke at det er autopilot (1.0), men "parkeringsassistent" med "kamera" og "sensorer"...

Hva tenker du om grei pris? 600?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

fonberg

Sitat fra: lunitiks på fredag 23. desember 2016, klokken 11:05
Sitat fra: Saberhagen på fredag 23. desember 2016, klokken 10:33
Syntes dette var litt i overkant optimistisk? http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=88001285

Hm. Han skriver ikke at det er autopilot (1.0), men "parkeringsassistent" med "kamera" og "sensorer"...

Hva tenker du om grei pris? 600?

Denne er registrert våren 2014, så den har ikke AP (og dermed ikke park assist). Hvis bilen er så pedantisk holdt som selger sier, kan det være kjøpere som er interessert i å betale noen titusener ekstra for det. Flott bil, men særlig over 600 tror jeg blir tungt å få.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Saberhagen

Sitat fra: lunitiks på fredag 23. desember 2016, klokken 11:05
Sitat fra: Saberhagen på fredag 23. desember 2016, klokken 10:33
Syntes dette var litt i overkant optimistisk? http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=88001285

Hm. Han skriver ikke at det er autopilot (1.0), men "parkeringsassistent" med "kamera" og "sensorer"...

Hva tenker du om grei pris? 600?

Hadde det vært AP1 bil så hadde noe rundt 600k vært OK. Men en bil uten AP, uavhengig av hvor flott den har blitt vedlikeholdt, er ikke i nærheten av den prisen han etterspør.



lunitiks

Sitat fra: chress41 på fredag 23. desember 2016, klokken 13:42
Hva syns dere om denne?

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=87982456

Litt uheldig bilde av skinnsetene foran? Ellers er vel prisen omtrent der den skal være tror jeg. 20-30 ned så går den vel ganske kjapt
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW


glenn.sollid

Sitat fra: Arildao på torsdag 29. desember 2016, klokken 18:23
Overpriset?
http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=86629701

Antar denne må ned noe for og bli solgt. Jeg kjøpte nylig en Midnight Silver P85D reg i slutten av Feb15 med 33k km. Absolutt alt utstyr, 21" sommerhjul, 19" cyclone på vinter med nye hakka r2. Også  8-års forhåndsbetalt servicepakke inkl. Betalte 770+reg

olabt

#1538
Model S har jo fått seg ett utall oppgraderinger og forbedringer siden starten som har løftet kvalitetsfølelsen betraktelig slik jeg forstår det på bekjente eiere og tidl. Eiere. Hvor ny må man kjøpe for å få med de viktigste løftene? 14?15 Med Awd? Eller må man helt på facelift i 16?
Tesla Model X 90D - 15.9.2017
Nissan Leaf - 25.07.2012
Tesla Model 3 reservasjon 31.3.2016
Outlander PHEV 2016 - 7.10.2015 - Solgt
Tesla Model X reservasjon #2245 - Kansellert

Arildao

Jeg lurer også på Tesla nå.
Har brukt litt tid på og undersøke. Tenker at jeg bør kjøpe med Autopilot.
Så fra oktober 14.
Tror det vil være bra for verdien.

Ser ikke ut som selgere mener det er et skille med/uten AP.
Men, jeg ser som sagt nybegynner og har akkurat begynt å sette meg inn i Tesla

Øyvind.h

AP skillet sent 2014 virker ganske viktig. Generelt vil jeg si gå for så ny som mulig.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

fonberg

De store forskjellene er med AP som kom i slutten av 2014, denne er også noe forbedret på bl.a. støydemping. Neste store endring kom med D (firehjulstrekk) i februar 2015, deretter facelift i ca mai 2016, og nå nylig AP2. Alle oppgraderinger har sin pris, og hver enkelt må vurdere om man synes de er verdt det. Det finnes flotte S-er fra 2013 til rundt 500k (jeg hadde en selv før jeg byttet til 2016 med D), og jeg tror man kan få et fint og rimelig bilhold (jamført med sammenlignbare luksus GT-er) i mange år med en slik om budsjettet ikke har rom for mer/nyere.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Arildao

Hvordan er driftssikkerheten på 2013 modellene.
Ser en del av disse har rundet 100000km, og garantien er gått ut.
Kan bli en dyr fornøyelse.

hoffa

Sitat fra: Arildao på torsdag 29. desember 2016, klokken 22:32
Hvordan er driftssikkerheten på 2013 modellene.
Ser en del av disse har rundet 100000km, og garantien er gått ut.
Kan bli en dyr fornøyelse.

Har jo mange år igjen av DU og batterigarantien.
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

Brede

Sitat fra: Arildao på torsdag 29. desember 2016, klokken 22:32
Hvordan er driftssikkerheten på 2013 modellene.
Ser en del av disse har rundet 100000km, og garantien er gått ut.
Kan bli en dyr fornøyelse.

Noen går bortimot feilfritt, mens andre kan se ut til å være bortimot fast inventar på servicesenter.
Kan vel være greit å grave litt i historikk før en velger en -13 modell.

Men nå skal en ikke se blindt på årsmodell heller da. Vår bil er en sen 13, og jeg vet at flere biler fra samme "parti" ble registrert tidlig i 14 (da som -14 modeller). Bilene er jo de samme.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA