Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

CCS vs CHAdeMO

Startet av Quattro, tirsdag 19. mars 2013, klokken 14:57

« forrige - neste »

Siggen

Sitat fra: peik på fredag 02. desember 2016, klokken 08:29
Sitat fra: frankofobia på mandag 14. november 2016, klokken 21:50
Bittelitt off topic, men sjekket nettopp hjemmesiden til Tesla og de har  facelift biler tl salg under påskuddet "biler fra utstilling". Må vel anta at dette er hovedsaklip AP1 biler som ikke har blitt hentet ut?
De fleste av demobilene har "premium interiør". Hva legger de i det? Skinnseter? Obeche dekor? Alcantara taktrekk?

Premium oppgraderingspakke

Det første, ekte HEPA-luftfiltreringssystem som er 100 ganger mer effektivt enn premium bilbfiltre. Det fjerner minst 99,97 % av partikkel eksosforurensning og effektivt alle allergener, bakterier og andre forurensninger fra interiørluften.
    Inkluderer bioforsvarmodus
    To aktiverte karbonluftfiltreringsfiltre som hindrer eksos med nitrogenoksider og hydrokarboner, samt annen sjenerende lukt fra å sive inn i bilen

Ventilerte forseter som sirkulerer kjølig, tørr luft gjennom perforeringen i seteoverflaten. Dette er tilgjengelig når paret med Tesla-premiumseter.
    Tre-posisjons, dynamiske LED-kurvelys for synlighet nattestid
    LED-tåkelys
    Armlener, ratt og nedre dashbord i skinn når man velger skinnseter
    Armlener i nappaskinn og dashbord
    Alcantara dashboard-detaljer
    Dempet LED-interiørbelysning
    Lysende dørhåndtak
    Elektrisk bakluke
    Hurtigkoblende mobildokk

fonberg

Sitat fra: peik på fredag 02. desember 2016, klokken 08:29
Sitat fra: frankofobia på mandag 14. november 2016, klokken 21:50
De fleste av demobilene har "premium interiør". Hva legger de i det? Skinnseter? Obeche dekor? Alcantara taktrekk?

Det ser du hvis du spekker opp en ny S på tesla.com. Det er ei ganske lang liste, med bl.a el.bakluke, lys i utvendige dørhåndtak, tåkelyd, en god del interiørdetaljer osv. Utstyrspakken kalles der Premium oppgraderingspakke.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

peik

Ok, fikk spørsmål om jeg hadde det på en bil fra mai 15. Har deler av dette, men tror ikke Tesla brukte det begrepet da jeg bestilte.
- for tiden uten elbil, solgt Tesla S 90D, kansellert M3

Cookie Monster

På en bil levert i mai 2015 var premium pakken bare ekstra lys i bagasjerom, under armlene samt ekte skinn på midtkonsoll, dash og dører isteden for "vinyl"
2015 P85D

peik

Og med "Autopilot-fastvare 1" som Tesla har døpt om tidligere autopilot til...
https://www.tesla.com/no_NO/preowned/5YJSA7H24FFP72855
- for tiden uten elbil, solgt Tesla S 90D, kansellert M3

sims

Hei, jeg har bestilt ny Tesla og vurderer å legge inn bilen på Finn. Bilen er en S85, grå, mars 2014, 44k km, alle opsjoner minus skinnseter og barneseter. Bilen har 8 års service pakke med 6 gjenstående servicer, dette overføres til ny eier.

Bilen er meget godt holdt og har "nanocoating" fra Carecenter i Oslo. Fikk en overraskende høy innbyttepris fra Tesla på 465k, og da skal de ikke engang ha vinterdekkene samt at de betaler ut rest verdi av servicepakken. Siden verdi av vinterdekk er 25k (jeg har nye dekk, samt felger uten skader.... så disse kan brukes på nybilen) og restverdi av servicepakke tilbakebetales ved innbytte, så vil jeg faktisk få ut rundt 500k verdi ved innbytte.

Når jeg ser på finn.no priser så kan det virke som om jeg ikke har noe å tape på å ta innbytte hos Tesla? Jeg må jo opp i 520k+ hvis det skal være noen ekstra verdi for meg å selge på finn.

Kim Kim

Større risiko ved å selge privat også, pluss tiden det tar.

Om du har regnet ut at forskjellen er ca 20K hadde jeg tatt innbytte hos Tesla, og kjørt bekymringsfritt med den gamle bilen frem til du får den nye slik deres innbytteavtaler godtar

Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

OlaM

Sukk....eller suck? Hva er greia med at så mange skriver "teck"?

Husker ikke helt når den såkalt tech-pakken forsvant, men folk har helt dilla på å skrive "teck" på nye biler også:
http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=82759233 (2016 85D)

Sitat- Teck-pakke (med Autopilot, trafikkoppmerksom cruisecontrol, automatisk filskifte og filsentrering, automatisk lukeparkering, selvparkering i garasje)

Er det litt som boligannonser og ordet "gjennomgående", man bare MÅ ha med det man oppfatter som plussord?

SitatTar forbehold om feil i annonsen.

Lurt!

PS hvis man får utslett av at folk som selger ting godt opp i prisklassene ikke klarer stave produktnavn riktig vil jeg på det sterkeste fraråde båtannonser.

Cato76

Er det noen her som har solgt P85D i det siste? Jeg har hatt bilen ute for salg siden 24/11, men det er ikke så mye respons på den. Satte ned prisen fra 825``til 799``for to dager siden, men er ikke så villig til å gå mye lavere.

Hva sier dere?

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=85765654
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

fonberg

Sitat fra: Cato76 på tirsdag 06. desember 2016, klokken 14:41
Er det noen her som har solgt P85D i det siste? Jeg har hatt bilen ute for salg siden 24/11, men det er ikke så mye respons på den. Satte ned prisen fra 825``til 799``for to dager siden, men er ikke så villig til å gå mye lavere.

Hva sier dere?

Ikke direkte det du spør om, men det første som slår meg med annonsen din er at jeg ville tatt nye eksteriørbilder i fint vær. Har du bilder med sommerhjul på bilen så ville jeg lagt inn det også.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

pez d spencer

Har ikke solgt, men kjøpte i september.
2015, 34000  km
Så og si likt utstyrt som din. 19" PH turbin vinterhjul. 21 turbin sommer. Har også 5 års serviceavtale inkl. Betalte 780'

Kanskje jeg gjorde ett bra kjøp (for en gangs skyld)  :)
2019 100D LR

Klykken

Sitat fra: Cato76 på tirsdag 06. desember 2016, klokken 14:41

Hva sier dere?

Jeg kan ta den for 550k
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Havebigfun

Jeg synes annonsen er fin- bildene er fine men vinter-bilder- du har ikke tilfeldigvis tilsvarende bilder tatt om sommeren?
Jeg ville endret teksten på baksetebildet - setene på din bil ble kun levert en kort stund- setene til hø er ikke bare de til de gamle- men også til de fleste nyere bilene. Dette alene er verdt noe for den som kjører regelmessig med passagerer bak. Mtp prisen er det markedet som bestemmer- jeg ville allikevel ikke solgt "billig" - bilen er fin og mere verdt enn mange 85D som selges uvesentlig lavere...
Jeg ville også heller kjørt selv- en stund til...

lunitiks

Har du opplevd dugg i de små glassene i den kromlista på bakluka? Tesla bytter den i så fall for deg gratis og du får eliminert et mulig minus på befaring + kan skilte med ny kromlist i annonsen. (Bagatell, men tipser likevel.)

Edit: Ser duggen tydelig i bilde 6 og 7 av 26  :P
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Klykken

Ville også unngått sepia-filter og annen "instagramifisering" av bilder da dette oppleves useriøst.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA