Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

CCS vs CHAdeMO

Startet av Quattro, tirsdag 19. mars 2013, klokken 14:57

« forrige - neste »

HelectriC

Sitat fra: Ove Alset på fredag 08. januar 2016, klokken 17:31
Da fant jeg endelig en kjøper. Måtte under 800 for en P85D med ca. 20k på telleren for å komme i mål, men da er jeg kvitt lekebilen og kan skli inn i komfort-sonen igjen i min 6 år gamle S500 (som jeg heldigvis ikke solgte når jeg kjøpte Teslaen....).

Jeg vil nok gå for elbil igjen så snart noen som kan å bygge bil (og kan å behandle kunder) kan levere en bil som komfortabelt har min 200 km rekkevidde. Det er jo greit å være litt miljøvennlig å ikke alene måtte ta ansvaret for å få opp oljeprisen....

Må være fælt å gå tilbake i utviklingen? Jeg hadde ikke satt foten (eller nøkkelen ;)) i en fossilbil igjen for å kjøres hver dag. Jeg håper du ikke mener at Teslaen ikke hadde 200km rekkevidde engang?
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

Ove Alset

Sitat fra: HelectriC på fredag 08. januar 2016, klokken 18:40
Sitat fra: Ove Alset på fredag 08. januar 2016, klokken 17:31
Da fant jeg endelig en kjøper. Måtte under 800 for en P85D med ca. 20k på telleren for å komme i mål, men da er jeg kvitt lekebilen og kan skli inn i komfort-sonen igjen i min 6 år gamle S500 (som jeg heldigvis ikke solgte når jeg kjøpte Teslaen....).

Jeg vil nok gå for elbil igjen så snart noen som kan å bygge bil (og kan å behandle kunder) kan levere en bil som komfortabelt har min 200 km rekkevidde. Det er jo greit å være litt miljøvennlig å ikke alene måtte ta ansvaret for å få opp oljeprisen....

Må være fælt å gå tilbake i utviklingen? Jeg hadde ikke satt foten (eller nøkkelen ;)) i en fossilbil igjen for å kjøres hver dag. Jeg håper du ikke mener at Teslaen ikke hadde 200km rekkevidde engang?

Teslaen hadde nok rekkevidde, men det var også det eneste. Jo den elektriske drivlnjen er også fin (for de som ikke har hatt DU failure). Utover det er 500en overlegen (og jeg trenger ikke sette nøkkelen i denne heller pluss at den kjenner igjen hvilken nøkkel som låser den opp).

o.b.lix

Sitat fra: Ove Alset på fredag 08. januar 2016, klokken 19:01
Teslaen hadde nok rekkevidde, men det var også det eneste. Jo den elektriske drivlnjen er også fin (for de som ikke har hatt DU failure). Utover det er 500en overlegen (og jeg trenger ikke sette nøkkelen i denne heller pluss at den kjenner igjen hvilken nøkkel som låser den opp).

Solgte du ikke P85D for å få råd / plass til en X da???
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Ove Alset

Jeg hadde tidligere en tanke om å gå for en X (fordi den hadde slepekrok), men etter Tesla's håndtering av "effektsaken" pluss den servicen jeg fikk på de få problemene jeg hadde med bilen (på ca. 30k km) ble det raskt uaktuelt. 

Bjoris

Sitat fra: Ove Alset på fredag 08. januar 2016, klokken 21:30
Jeg hadde tidligere en tanke om å gå for en X (fordi den hadde slepekrok), men etter Tesla's håndtering av "effektsaken" pluss den servicen jeg fikk på de få problemene jeg hadde med bilen (på ca. 30k km) ble det raskt uaktuelt.

Nå tror jeg ikke X blir SÅ mye bedre på kvalitet enn S så spørs om du hadde blitt fornøyd. Har ingen problem med å se at noen heller vil kjøre det ypperste av premium fra Tyskland, det er selvsagt ikke slik at Tesla kan hevde seg mot disse i ypperste klasse. De selger på svært lave volum og har ny teknologi å komme til markedet med samtidig så jeg syns uansett div svakheter at det Tesla har fått til er helt utrolig.
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Cobos

Nå er det vel et poeng at nordmenn generelt er veldig opptatt av opplevd kvalitet på interiøret og ikke drivlinjen. Jmf at vi kjøper 5 serie 520d f.eks. Men det er et faktum at 1 år etter refresh av S-serie så selger Model S bedre enn S-serien i USA. Nå er nok det godt hjulpet av at service i USA er fantastisk hos Tesla, mens litt opp og ned hos MB. Mens som S-serie kjøper mistenker jeg det er klart motsatt i Norge.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

o.b.lix

I Bergen er i alle fall MB (Bertel O Steen) verdens dårligste og arrogante på service-biten.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

nie

Sitat fra: Ove Alset på fredag 08. januar 2016, klokken 19:01
Sitat fra: HelectriC på fredag 08. januar 2016, klokken 18:40
Sitat fra: Ove Alset på fredag 08. januar 2016, klokken 17:31
Da fant jeg endelig en kjøper. Måtte under 800 for en P85D med ca. 20k på telleren for å komme i mål, men da er jeg kvitt lekebilen og kan skli inn i komfort-sonen igjen i min 6 år gamle S500 (som jeg heldigvis ikke solgte når jeg kjøpte Teslaen....).

Jeg vil nok gå for elbil igjen så snart noen som kan å bygge bil (og kan å behandle kunder) kan levere en bil som komfortabelt har min 200 km rekkevidde. Det er jo greit å være litt miljøvennlig å ikke alene måtte ta ansvaret for å få opp oljeprisen....

Må være fælt å gå tilbake i utviklingen? Jeg hadde ikke satt foten (eller nøkkelen ;)) i en fossilbil igjen for å kjøres hver dag. Jeg håper du ikke mener at Teslaen ikke hadde 200km rekkevidde engang?

Teslaen hadde nok rekkevidde, men det var også det eneste. Jo den elektriske drivlnjen er også fin (for de som ikke har hatt DU failure). Utover det er 500en overlegen (og jeg trenger ikke sette nøkkelen i denne heller pluss at den kjenner igjen hvilken nøkkel som låser den opp).
Hadde du DU-failure på P85D?

Bjoris

I USA er det ganske mange som bryr seg om miljøet, ikke slik her dessverre!
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

VL

kjørte P90D før i dag.. Og kan bekrefte at den er verdt hver minste kr!! Noen som vil nedgradere til en S85??  ;D
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

petersv

Dere som følger litt med i bruktmarkedet, hva går en fullspekket (ikke 7 seter, ellers alt) P85+ med Autopilot og 11k på telleren for om dagen? Fått tilbud om en slik ventebil til X kommer, men er ikke 100% sikker enda. Klarer ikke en hel sommer uten Tesla.

Pylle

85D og Leaf

petersv

Sant nok, men ingen av disse har jo autopilot, så jeg lurer på om det kanskje er noe folk ønsker. Men AWD er jo kanskje enda viktigere?

MrBacardi

Sitat fra: petersv på lørdag 23. januar 2016, klokken 12:17
Sant nok, men ingen av disse har jo autopilot, så jeg lurer på om det kanskje er noe folk ønsker. Men AWD er jo kanskje enda viktigere?

Som ventebil på X hadde jeg snakket med Tesla og hørt hva de har av 70D inventarbiler. Mye mulig de har noen til gammel pris også.
Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

petersv

Joda, men her er det snakk om at jeg har en P85+ på hånden med autopilot, den blir adskillig billigere enn en 70D, har sjekket.

Er bare interessert i om noen har noen formening om hva som er real pris på P85+ med alle utstyrspakker og autopilot?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA