Hovedmeny

Tesla på finn.no

Startet av Quattro, lørdag 02. mars 2013, klokken 12:33

« forrige - neste »

Salvesen

Sitat fra: DulciusExAsperis på mandag 14. desember 2015, klokken 21:06
Sitat fra: Dexter på mandag 14. desember 2015, klokken 16:24
Sitat fra: jbrattis på søndag 06. desember 2015, klokken 13:22
Å gå elektrisk med lang rekkevidde er det viktigste. Det er jo derfor jeg også endte på Tesla.
Men Tesla posisjonerer bilen sin som premium i utgangspunktet, og det kan vanskelig forsvares. Med kvaliteten og utstyret som er tilgjengelig i dag burde bilen vært priset vesentlig lavere.

Folk ser seg blinde på at bilen har ett batteri til 350 000,- så at interiøret ikke er på samme nivå som MB,BMW eller de andre "store" er jo ganske åpenbart..

Virker som om folk tror batterier er gratis og Tesla burde bli levert ut gratis til folk pga labert interiør....

BINGO!!!!!

bilen er veldig overpriset.   Langt ifra en premium bil.

Folk ser seg hemt blinde på 0-100 og rekkevidde.


Hah! Det kan jo lett dreies andre veien; folk bryr seg altfor mye om interiør og motorlyd.
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

Hodetelefoner

Kommer man ifra Bentley så er selvsagt kvaliteten lavere i Teslaen.. Men Mercedes etc? Det er bedre feeling på knappene i eldre BMW... Men smaken er som baken. Sier ikke at kvaliteten ikke bør stige på tesla. For det er veldig amerikansk.  Men (bank i bordet) dette er fortsatt den eneste moderne bilen jeg har hatt som ikke høres ut som en vw Caravelle etter noen uker på de grusomme grusveiene jeg kjører på. Som regel pleier bilene å begynne å knirke etter 3 4 uker. Det har ikke skjedd enda. Armlenet mitt løsnet. Men det ordnet tesla når de byttet en abs sensor.

Bjoris

Sitat fra: Salvesen på mandag 14. desember 2015, klokken 22:21
Sitat fra: DulciusExAsperis på mandag 14. desember 2015, klokken 21:06
Sitat fra: Dexter på mandag 14. desember 2015, klokken 16:24
Sitat fra: jbrattis på søndag 06. desember 2015, klokken 13:22
Å gå elektrisk med lang rekkevidde er det viktigste. Det er jo derfor jeg også endte på Tesla.
Men Tesla posisjonerer bilen sin som premium i utgangspunktet, og det kan vanskelig forsvares. Med kvaliteten og utstyret som er tilgjengelig i dag burde bilen vært priset vesentlig lavere.

Folk ser seg blinde på at bilen har ett batteri til 350 000,- så at interiøret ikke er på samme nivå som MB,BMW eller de andre "store" er jo ganske åpenbart..

Virker som om folk tror batterier er gratis og Tesla burde bli levert ut gratis til folk pga labert interiør....

BINGO!!!!!

bilen er veldig overpriset.   Langt ifra en premium bil.

Folk ser seg hemt blinde på 0-100 og rekkevidde.


Hah! Det kan jo lett dreies andre veien; folk bryr seg altfor mye om interiør og motorlyd.

Jepp, første taler her har kun fokus på lyden døren gir når den lukkes, da er det jo bare å kjøpe en Audi eller noe slikt, men mange av oss ser nå på dette som dørgende kjedelige biler som det nå kommer frem at også er jukset med for å kunne holde tritt med utviklingen... Det er jo bare trist, vil en virkelig legge samme bunke med penger på bordet for noe slikt? De er jo mer enn noen gang åpenbart at dette ikke er fremtiden.

Men om det kom en A6 heleelektrisk ville jeg foretrukket den fremfor en Tesla, men dette er utopi pt...

Teslanewbie

Når porsche kommer med sin tesla killer er jeg den første som bytter :-) har allerede forhørt meg om reservasjon . Den bilen blir en succé .
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

cairnz

Sitat fra: Teslanewbie på tirsdag 15. desember 2015, klokken 20:18
Når porsche kommer med sin tesla killer er jeg den første som bytter :-) har allerede forhørt meg om reservasjon . Den bilen blir en succé .
Det håper jeg også, selv om jeg ikke har planer om å bytte.
Elbilist

Bjoris

Jeg må innrømme at jeg syns det begynner å bli mye spennende nå fremover, selv om ikke alt er direkte sammenlignbart med Tesla så er der sikkert flere med meg som ikke MÅ bruke 700.000 på bil selv om vi kan.

Jeg har drøye levering av min ny lengst mulig for å få med nyheter og forsvare ny Leaf i mellomtiden, men ser nå at jeg mange spennende nyheter kommer til å bli presenter i "ventepeioden" når nyhetene om Bolt, Leaf og ikke minst den nye Hyundaien Iquion eller hva det nå var blir presseter og selvsagt M3. Har ikke tenkt tanken før, men begynner å sysle med tanken om at vi kanskje kunne klart oss fint med noe annet enn Tesla.

Når de nye langtrekkende bilene kommer blir det tøffere for Tesla å forsvare prisen, men jeg ser jo ar SC og AWD er vanskelig å slå, men rart hva en kan klare seg uten for feks 300.000 mer i banken, eller mindre i lån:)

willywonka

#726
Sitat fra: Dexter på mandag 14. desember 2015, klokken 16:24
Sitat fra: jbrattis på søndag 06. desember 2015, klokken 13:22
Å gå elektrisk med lang rekkevidde er det viktigste. Det er jo derfor jeg også endte på Tesla.
Men Tesla posisjonerer bilen sin som premium i utgangspunktet, og det kan vanskelig forsvares. Med kvaliteten og utstyret som er tilgjengelig i dag burde bilen vært priset vesentlig lavere.



BINGO!!!!!

bilen er veldig overpriset.   Langt ifra en premium bil.

Folk ser seg hemt blinde på 0-100 og rekkevidde.

Hva er det som ikke er premium? Jeg er posotitvt overasket over bilen etter å ha lest på dette forumet i forkant. Jeg har hatt mange premiumbiler og jeg synes ikke Tesla står tilbake for noen av dem. Foreløpig.

Haldenser

Sitat fra: Teslanewbie på tirsdag 15. desember 2015, klokken 20:18
Når porsche kommer med sin tesla killer er jeg den første som bytter :-) har allerede forhørt meg om reservasjon . Den bilen blir en succé .

Har Porsche planer om en masseprodusert sedan med plass til opptil 7 personer, 900 liter lasteplass som 5 seter, samme eller bedre rekkevidde, ladeinfrastruktur og hastighet tilsvarende Tesla? Mission E er en konseptbil så vidt meg bekjent og mangler vel flere av punktene over.
2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT

DulciusExAsperis

Sitat fra: Teslanewbie på tirsdag 15. desember 2015, klokken 20:18
Når porsche kommer med sin tesla killer er jeg den første som bytter :-) har allerede forhørt meg om reservasjon . Den bilen blir en succé .


Jeg er veldig fristet av den selv, men den kunne aldri fungert som bil nummer 1. Enn så lenge er det kun Tesla i elbilsegmentet som kan det, så ser ikke helt hvordan den skal kunne gå som en "Tesla-killer". Fortsatt tilgode å komme over konsepter som kan måle seg med Tesla. Audi e-Tron er vel det nærmeste så langt.

Nordtroms

De ligger uansett flere år bak med ladenettverk. Jeg kan vanskelig tenke meg at det er mulig å selge en annen elbil som nr.1 Bil uten noe tilsvarende. Å basere seg på sjaddemolader på langtur blir for tilfeldig altfor ofte opptatt med påfølgende lang ventetid.
P85 rød, alt untatt utvidet alarm og bakovervendte seter.

diax

Det er veldig rolig blant annonsene nå. Virker som en del selgere ikke orienterer seg om hvilke priser lignende biler ligger ute til. Noen som også klenger seg til og argumenterer for tidligere prisøkninger. Mulig det ikke er noe genuint ønske om å selge....?

Toonster

Sitat fra: diax på mandag 04. januar 2016, klokken 00:57
Det er veldig rolig blant annonsene nå. Virker som en del selgere ikke orienterer seg om hvilke priser lignende biler ligger ute til. Noen som også klenger seg til og argumenterer for tidligere prisøkninger. Mulig det ikke er noe genuint ønske om å selge....?

Kan være at desember og Jul har en innvirkning på kjøpsmodus hos folk, folk er kanskje ikke så på hugget etter ny bil i den perioden vi nettopp har vært igjennom?

Bare en tanke, og ikke ment som en påstand eller noe slik :)
2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

diax

Sitat fra: Toonster på mandag 04. januar 2016, klokken 01:16
Kan være at desember og Jul har en innvirkning på kjøpsmodus hos folk, folk er kanskje ikke så på hugget etter ny bil i den perioden vi nettopp har vært igjennom?

Bare en tanke, og ikke ment som en påstand eller noe slik :)

Pleier ikke du kjøpe bil til den bedre halvdel til jul?

Sole

En del år siden jeg sist hadde bilannonse på Finn, men har nå hatt min P85 ute en tid pga en ny D i bestilling.
Rolige tider nå etter at danskene forsvant fra markedet. Men av det som er av respons opplever jeg stadig følgende fenomen: Langt de fleste starter korrespondansen med en variant av "Hva er din siste/laveste pris?"
Er dette blitt en vanlig måte å innlede en kjøpsforhandling på Finn?
Synes i så fall det er en underlig forhandlingsstrategi.

VL

Har selv hatt min ute i vel 2 uker nå.. Fått MASSE bud, hvert fall 10... Men er som du sier Sole, mange starter samtalen med "Hva er den laveste prisen du vil godta" "Hvor går smertegrensen din når det kommer til pris"... Så svarer du de gjerne med et langt utfyllende svar, men hører aldri noe igjen  :o  :P ....

Vurderer en 85/90D, men også en 70D... Men jeg vil egentlig ikke selge, men la den nå ut for å se an markedet... Har fått flere bud som jeg har vært godt fornøyd med, det ene litt over hva jeg selv kjøpte den for. Men er blitt alt for glad i bilen og klarer ikke tanken på å gå uker, kanskje måneder uten Tesla før en ny blir levert. Fruen blir også ganske frustrert når jeg sier at bilen skal vekk!

Skulle aldri kjøpt Tesla, nå er liksom ingenting annet godt nok  :-\  :o
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA