Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

CCS vs CHAdeMO

Startet av Quattro, tirsdag 19. mars 2013, klokken 14:57

« forrige - neste »

Djur1

20 % flere biler på finn.no i forhold til forrige mnd? Er det nå en begynner å se Model x effekten?
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

MeTesla

Sitat fra: Djur1 på mandag 30. november 2015, klokken 10:42
20 % flere biler på finn.no i forhold til forrige mnd? Er det nå en begynner å se Model x effekten?

Jeg tror det er Danskeeffekten fortsatt. X er ennå langt unna.

Torpedo Ted

Sitat fra: cirys1 på lørdag 28. november 2015, klokken 19:42
En EVO motor kan med "små" inngrep yte 500-600hk og med større inngrep yte opp mot 1000hk men den blir annonsert med det den yter ifra fabrikk 320hk eller noe i den duren.. Så lenge en P85D ikke kan yte 700hk på noen som helst måte ifra fabrikk men at det da krever inngrep (men selv da leverer den ikke 700hk) så er det ikke missvisesende og bruke dette tallet, det er helt feil og bruke dette tallet.
Forskjellen er at MOTORENE til Tesla kan produsere 700HK umodifisert fra fabrikk. Det er kontaktor/batteri som må modifiseres for å oppnå det tallet. Motoren trenger ingen modifikasjon.

Cookie Monster

En Evo motor eller Subaru sti motor kan fint yte 400-500hk helt originalt uten endringer inni motor. Trenger større turbo, pumpe, dyser og mapping. Og det er jo montert utenfor motoren slik som batteri og sikringer for Tesla :P
2015 P85D

cirys1

Sitat fra: Cookie Monster på mandag 30. november 2015, klokken 12:25
En Evo motor eller Subaru sti motor kan fint yte 400-500hk helt originalt uten endringer inni motor. Trenger større turbo, pumpe, dyser og mapping. Og det er jo montert utenfor motoren slik som batteri og sikringer for Tesla :P
+++

8)

Muffinman

Litt artig at gamle P85 kunne fått 476hk og 85D 522 med riktig batteri. Ihvertfall om man skulle tro data fra Tesla sine sider. Begge er oppgitt med 422hk i praksis.

jazzwheel

Sitat fra: Muffinman på mandag 30. november 2015, klokken 12:39
Litt artig at gamle P85 kunne fått 476hk og 85D 522 med riktig batteri. Ihvertfall om man skulle tro data fra Tesla sine sider. Begge er oppgitt med 422hk i praksis.

Ikke overdriv nå, P85 var vel bare 421hk, ikke 422hk :P

turfsurf

Sitat fra: Torpedo Ted på mandag 30. november 2015, klokken 12:01
Forskjellen er at MOTORENE til Tesla kan produsere 700HK umodifisert fra fabrikk. Det er kontaktor/batteri som må modifiseres for å oppnå det tallet. Motoren trenger ingen modifikasjon.

Vel, siden de har forskjellig utveksling så kan de vel ikke det? De to motorene har makseffekt på forskjellig tidspunkt under akselerasjon. Hjelper ikke å pøse på med strøm når momentkurven har begynt å falle.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

D.O

Sitat fra: jazzwheel på mandag 30. november 2015, klokken 13:14
Sitat fra: Muffinman på mandag 30. november 2015, klokken 12:39

Ikke overdriv nå, P85 var vel bare 421hk, ikke 422hk :P
Er vel 510hk om man ser på p85d data for bakre motor
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Muffinman

Mulig. Husker bare at P85(+) var oppgitt til 476hk en kort periode etter lansering av D før modellen forsvant, og det uten at noe var endret.

Djur1

Sitat fra: MeTesla på mandag 30. november 2015, klokken 10:48

Tror danske forhandlere har hentet det de kan. Da burde ikke tallet stige. I lys av hva som skjedde når d kom så tror jeg mange prøver å være litt tidligere ute.
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

Salvesen

Sitat fra: Djur1 på mandag 30. november 2015, klokken 15:40
Sitat fra: MeTesla på mandag 30. november 2015, klokken 10:48

Tror danske forhandlere har hentet det de kan. Da burde ikke tallet stige. I lys av hva som skjedde når d kom så tror jeg mange prøver å være litt tidligere ute.

Det er jo bare minoriteten av tesla eiere som vet at danskene er mettet. De andre som ikke sitter på slik info legger jo ut i håp om å få solgt bil til Danskene.
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

jazzwheel

Sitat fra: Muffinman på mandag 30. november 2015, klokken 15:08
Mulig. Husker bare at P85(+) var oppgitt til 476hk en kort periode etter lansering av D før modellen forsvant, og det uten at noe var endret.

Jepp, det stemmer. Preowned-modellene tilbake til 2012 fikk også endret fra 416 til 470 i USA.

turfsurf

Sitat fra: Djur1 på mandag 30. november 2015, klokken 15:40

Kan nok stemme det. Kunne solgt min 6mnd gamle 85D for drøye 60k over innkjøpspris i dag. Valgte å ikke gjøre det dog.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Ove Alset

Lurer på hvordan nybilsalget til Tesla er om dagen.
På Finn virker det i hvert fall ganske dødt og biler hoper seg opp . Jeg har hatt min bil liggende ute i lang tid, og det har ikke vært mye interesse.
På den annen side er det jo ikke så rart når det er så mange andre bedre biler å kjøpe (tenker spesielt på plug in hybrider som har fått ytterligere avgifts lette).
Får bare håpe at det er mulig å få til et salg før man må dumpe prisen så mye at det blir smertefullt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA