Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

CCS vs CHAdeMO

Startet av Quattro, tirsdag 19. mars 2013, klokken 14:57

« forrige - neste »

petersv

Det blir jo i praksis en prisstigning som man får litt mer for. Prisen totalt for en 90 er uendret. Og en siden man ikke kan bestille 85 lengre så tjener Tesla ekstra på alle 90-biler (jeg antar at produksjon av 90-batteri ikke koster mer enn 85-batteri iom. at de er såpass like.)

Øyvind.h

Sitat fra: petersv på fredag 29. januar 2016, klokken 10:48
Det blir jo i praksis en prisstigning som man får litt mer for. Prisen totalt for en 90 er uendret. Og en siden man ikke kan bestille 85 lengre så tjener Tesla ekstra på alle 90-biler (jeg antar at produksjon av 90-batteri ikke koster mer enn 85-batteri iom. at de er såpass like.)
De koster nok mer å produsere gitt at kapasiteten er 6% høyere. Men jeg har ingen tro på at det koster 22.000,- mer :) Så de drar kanskje inn 15K ekstra per bil (gjetning).
Aberet er at de kommer til å selge færre biler, men det er kanskje ikke så viktig dersom de fortsatt begrenses av produksjon.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Cato76

HEY! Trodde denne tråden handlet om Teslaer på finn.no... >:(

Fint om dere oppretter en ny tråd for 90kW diskusjonen!  ;)
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Torpedo Ted

Sitat fra: Cato76 på fredag 29. januar 2016, klokken 10:25
PS: om noen har en P85D skal selges, eller vet om noen (som ikke ligger på finn), så send meg en PM  8)

Har selv en hvit P85D med grå/carbon interiør som har gått 13 000km og så og si alt utstyr. Håper å få 830 000,- men forrige gang jeg prøvde var det ingen interesse.

Cato76

Sitat fra: Torpedo Ted på fredag 29. januar 2016, klokken 12:15
Sitat fra: Cato76 på fredag 29. januar 2016, klokken 10:25
PS: om noen har en P85D skal selges, eller vet om noen (som ikke ligger på finn), så send meg en PM  8)

Har selv en hvit P85D med grå/carbon interiør som har gått 13 000km og så og si alt utstyr. Håper å få 830 000,- men forrige gang jeg prøvde var det ingen interesse.

Hadde jeg ikke vært kresen på fargene så hadde denne vært super!

Oppfordring til dere andre. Jeg ønsker ikke å spore av på denne tråden.
Dersom noen vet om en bil som kan passe for meg, så send meg en PM (Personlig Melding). Så tar vi det derfra! (finn.no har jeg selv oversikten over, så ikke send meg linker fra finn... ;))

Kriterier: P85D, Grå (ikke sølvgrå), sort skinn, sort tak inv, karbonfiber, soltak, HiFi, autopilot, luft. (kan vurdere 85D med samme utstyr)
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

kristian86

Sitat fra: Epleskreller på torsdag 28. januar 2016, klokken 22:10


Tja. Jeg ringte 7. Januar på en P85 som lå ute for 535800. Den var solgt og omregistrert før jul.. Fikk ikke tilbud om noen annen bil og tror dette kun er sløvhet med å fjerne annonsen.

Det ble forøvrig solgt en S60 fra Tesla for 430k for ca en uke siden.. Og en for 451k

Hehe, den hvite til 451 havnet hos oss, den lå ikke lenge ute :) Tror det var et bra kjøp når jeg har fulgt med på prisene på finn en stund. Den svarte forsvant noen timer senere. Henter i trondheim på torsdag.
-2017 Tesla Model X 75D (7-seter, AP2, Luft, Premium) - Levering tidlig desember
x2016 Tesla Model X 60D (7-seter, AP1, Luft, Vinter)
x2014 Tesla Model S 60 (Tech, Luft, Skinn, Pano, Vinter)
x2015 VW e-Golf (Skinn, Ryggekamera, Parksensor, Mørke ruter ++)

Dvergen196

Sitat fra: Torpedo Ted på fredag 29. januar 2016, klokken 12:15
Sitat fra: Cato76 på fredag 29. januar 2016, klokken 10:25
PS: om noen har en P85D skal selges, eller vet om noen (som ikke ligger på finn), så send meg en PM  8)

Har selv en hvit P85D med grå/carbon interiør som har gått 13 000km og så og si alt utstyr. Håper å få 830 000,- men forrige gang jeg prøvde var det ingen interesse.

Den har vel ikke 7seter?
Model X 90D AP2 Levering 18/3-17
P85D 2015 Solgt
P85 2013 Solgt

Epleskreller

Sitat fra: kristian86 på fredag 29. januar 2016, klokken 23:22
Sitat fra: Epleskreller på torsdag 28. januar 2016, klokken 22:10


Tja. Jeg ringte 7. Januar på en P85 som lå ute for 535800. Den var solgt og omregistrert før jul.. Fikk ikke tilbud om noen annen bil og tror dette kun er sløvhet med å fjerne annonsen.

Det ble forøvrig solgt en S60 fra Tesla for 430k for ca en uke siden.. Og en for 451k

Hehe, den hvite til 451 havnet hos oss, den lå ikke lenge ute :) Tror det var et bra kjøp når jeg har fulgt med på prisene på finn en stund. Den svarte forsvant noen timer senere. Henter i trondheim på torsdag.
gratulerer, var nok et bra kjøp. De la ut 7 p85/85 i dag
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Bjoris

Virker som Tesla kalkulerer seg frem til prisen uten tanke for markedsverdien på tidspunktet, det er jo interessant. Kanskje ett godt bildet på hva prisene ville vært om ikke vi hadde sånn prisstigning:)
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Teslanewbie

#894
Vanskelig å spå i pris men jeg ser i grunn ikke noen skjær i veien for TMS bruktbilprisen.

- Det har vært 6-7 pris-høyninger siden TMS ble introdusert
( en P85 fra 2014 for 700k skulle idag ha hatt en pris på ca 950-980k hvis man følger prisstigningene de siste 2 år)

- det rasles i hovedstaden og andre byer med å innføre dieselforbud og miljøskatter

- Bomringene bygges ut i flere byer

- Vedlikehold for en TMS er minimal og brenselkostnadene er 1 kr / 10 km sammenlignet med ca 20 kr/ 10 km for fossile biler.

- Moms på elbiler planlegges fra 2018 ...


En TMS med lav km rundt  600000 kr er et meget godt kjøp!
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Djur1

Den norske kronen er en eksotisk valuta som kan svinge mye. Om en ser seg tilbake og ser hvor hurtig valuta og olje har beveget seg så skal det ikke mye fantasi til å skjønne at det kan fort regulere seg samme måte tilbake. Jeg har tro på at vi får en slik reversering. Norsk økonomi går ikke så dårlig som utenlandske investorer skal ha det til og oljeprisen er ikke bærekraftig på dette nivået slik at en stabilisering opp mot 60 burde være innen rekkevidde.. Ser en historisk på det har valutaen sjelden vært så lav som nå mot dollar.

En krrigering til 7 innen utgangen av året? Alt er mulig. Bruktmarked er svært riski akkurat nå. Ville ikke kjøpt dyrt nå.

Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

HelectriC

Sitat fra: Teslanewbie på mandag 08. februar 2016, klokken 13:59


- brenselkostnadene er 1 kr / 10 km sammenlignet med ca 20 kr/ 10 km for fossile biler


Stemmer det? Min Tesla bruker ca 2kWh/10km, som da koster ca 2kr. Min forrige fossildiesel brukte ca 0,7l diesel/10km, med literpris på 12kr blir det ca 8,40kr/10km. Det er fremdeles forskjell men ikke 20ganger mer.
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

Teslanewbie

Sitat fra: HelectriC på mandag 08. februar 2016, klokken 19:43
Sitat fra: Teslanewbie på mandag 08. februar 2016, klokken 13:59


- brenselkostnadene er 1 kr / 10 km sammenlignet med ca 20 kr/ 10 km for fossile biler


Stemmer det? Min Tesla bruker ca 2kWh/10km, som da koster ca 2kr. Min forrige fossildiesel brukte ca 0,7l diesel/10km, med literpris på 12kr blir det ca 8,40kr/10km. Det er fremdeles forskjell men ikke 20ganger mer.

Jeg regner alle kostnader inkl ( bompenger og service )
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

pej

Regn inn verditap også så lander jeg på ca 55kr pr mil. ved 20k km pr år. 10 års avskrivning og 700k bilpris.
Tesla er ingen billig bil. Fredrikstad-Oslo-Fredrikstad koster da ca 1100,- med en Tesla og ca 400,- for tog.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

christian1986

Å kjøpe seg inn nå kan fort bil dyrt ja. For de av oss som har byttet underveis har verditapet så langt vært svært begrenset. Som nevnt har jeg for egen del kommet fram til at jeg i praksis har hatt null faktiske kostnader siden nov 2013. Det er fint det :). Da tåler en også bedre at en på sikt får et mer normalt verditap.

For egen del vil jeg ha rundt 490k i gjeld på min nye S90D. Når bilen da koster rundt 900k ny per i dag tar det lang tid før jeg har tatt igjen det jeg hadde beregnet som normalt verditap på den tiden jeg har hatt Model S.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA