Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

CCS vs CHAdeMO

Startet av Quattro, tirsdag 19. mars 2013, klokken 14:57

« forrige - neste »

Sjøhyene

Sitat fra: cstromme på søndag 13. desember 2015, klokken 23:48
Vi hadde betalt en betraktelig sum for å få en automatisk lukking av frunken. Åpning er så som så, men føler vi ødelegger panseret hver gang vi skal lukke den, og det fører til at den blir mye mindre brukt enn den kunne ha vært.

Samme her. Bruker den nå i praksis bare på langtur, spesielt for å oppbevare matvarer er den jo genial. Men hadde jeg ikke fått den ekle følelsen hadde jeg nok brukt den daglig.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Dexter

Sitat fra: jbrattis på søndag 06. desember 2015, klokken 13:22
Å gå elektrisk med lang rekkevidde er det viktigste. Det er jo derfor jeg også endte på Tesla.
Men Tesla posisjonerer bilen sin som premium i utgangspunktet, og det kan vanskelig forsvares. Med kvaliteten og utstyret som er tilgjengelig i dag burde bilen vært priset vesentlig lavere.


BINGO!!!!!

bilen er veldig overpriset.   Langt ifra en premium bil.

Folk ser seg hemt blinde på 0-100 og rekkevidde.

jazzwheel

Sitat fra: Sjøhyene på mandag 14. desember 2015, klokken 10:43
Sitat fra: cstromme på søndag 13. desember 2015, klokken 23:48
Vi hadde betalt en betraktelig sum for å få en automatisk lukking av frunken. Åpning er så som så, men føler vi ødelegger panseret hver gang vi skal lukke den, og det fører til at den blir mye mindre brukt enn den kunne ha vært.

Samme her. Bruker den nå i praksis bare på langtur, spesielt for å oppbevare matvarer er den jo genial. Men hadde jeg ikke fått den ekle følelsen hadde jeg nok brukt den daglig.

Siden vi allerede er helt off-topic så kan vi avslutte med denne :)


DulciusExAsperis

Sitat fra: Dexter på mandag 14. desember 2015, klokken 16:24
Sitat fra: jbrattis på søndag 06. desember 2015, klokken 13:22
Å gå elektrisk med lang rekkevidde er det viktigste. Det er jo derfor jeg også endte på Tesla.
Men Tesla posisjonerer bilen sin som premium i utgangspunktet, og det kan vanskelig forsvares. Med kvaliteten og utstyret som er tilgjengelig i dag burde bilen vært priset vesentlig lavere.


BINGO!!!!!

bilen er veldig overpriset.   Langt ifra en premium bil.

Folk ser seg hemt blinde på 0-100 og rekkevidde.


Hah! Det kan jo lett dreies andre veien; folk bryr seg altfor mye om interiør og motorlyd.

Muffinman

Kan faktisk være enig i at den er blitt overpriset etterhvert, ihvertfall i Norge. Valutasvingninger er vanskelig å styre.

1000kwh

Sitat fra: jazzwheel på mandag 14. desember 2015, klokken 17:49
Sitat fra: Sjøhyene på mandag 14. desember 2015, klokken 10:43
Sitat fra: cstromme på søndag 13. desember 2015, klokken 23:48
Vi hadde betalt en betraktelig sum for å få en automatisk lukking av frunken. Åpning er så som så, men føler vi ødelegger panseret hver gang vi skal lukke den, og det fører til at den blir mye mindre brukt enn den kunne ha vært.

Samme her. Bruker den nå i praksis bare på langtur, spesielt for å oppbevare matvarer er den jo genial. Men hadde jeg ikke fått den ekle følelsen hadde jeg nok brukt den daglig.

Siden vi allerede er helt off-topic så kan vi avslutte med denne :)


Forferdelig behandling av det dyret da..

Salvesen

Sitat fra: DulciusExAsperis på mandag 14. desember 2015, klokken 21:06
Sitat fra: Dexter på mandag 14. desember 2015, klokken 16:24
Sitat fra: jbrattis på søndag 06. desember 2015, klokken 13:22
Å gå elektrisk med lang rekkevidde er det viktigste. Det er jo derfor jeg også endte på Tesla.
Men Tesla posisjonerer bilen sin som premium i utgangspunktet, og det kan vanskelig forsvares. Med kvaliteten og utstyret som er tilgjengelig i dag burde bilen vært priset vesentlig lavere.

Folk ser seg blinde på at bilen har ett batteri til 350 000,- så at interiøret ikke er på samme nivå som MB,BMW eller de andre "store" er jo ganske åpenbart..

Virker som om folk tror batterier er gratis og Tesla burde bli levert ut gratis til folk pga labert interiør....

BINGO!!!!!

bilen er veldig overpriset.   Langt ifra en premium bil.

Folk ser seg hemt blinde på 0-100 og rekkevidde.


Hah! Det kan jo lett dreies andre veien; folk bryr seg altfor mye om interiør og motorlyd.
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

Hodetelefoner

Kommer man ifra Bentley så er selvsagt kvaliteten lavere i Teslaen.. Men Mercedes etc? Det er bedre feeling på knappene i eldre BMW... Men smaken er som baken. Sier ikke at kvaliteten ikke bør stige på tesla. For det er veldig amerikansk.  Men (bank i bordet) dette er fortsatt den eneste moderne bilen jeg har hatt som ikke høres ut som en vw Caravelle etter noen uker på de grusomme grusveiene jeg kjører på. Som regel pleier bilene å begynne å knirke etter 3 4 uker. Det har ikke skjedd enda. Armlenet mitt løsnet. Men det ordnet tesla når de byttet en abs sensor.

Bjoris

Sitat fra: Salvesen på mandag 14. desember 2015, klokken 22:21
Sitat fra: DulciusExAsperis på mandag 14. desember 2015, klokken 21:06
Sitat fra: Dexter på mandag 14. desember 2015, klokken 16:24
Sitat fra: jbrattis på søndag 06. desember 2015, klokken 13:22
Å gå elektrisk med lang rekkevidde er det viktigste. Det er jo derfor jeg også endte på Tesla.
Men Tesla posisjonerer bilen sin som premium i utgangspunktet, og det kan vanskelig forsvares. Med kvaliteten og utstyret som er tilgjengelig i dag burde bilen vært priset vesentlig lavere.

Folk ser seg blinde på at bilen har ett batteri til 350 000,- så at interiøret ikke er på samme nivå som MB,BMW eller de andre "store" er jo ganske åpenbart..

Virker som om folk tror batterier er gratis og Tesla burde bli levert ut gratis til folk pga labert interiør....

BINGO!!!!!

bilen er veldig overpriset.   Langt ifra en premium bil.

Folk ser seg hemt blinde på 0-100 og rekkevidde.


Hah! Det kan jo lett dreies andre veien; folk bryr seg altfor mye om interiør og motorlyd.

Jepp, første taler her har kun fokus på lyden døren gir når den lukkes, da er det jo bare å kjøpe en Audi eller noe slikt, men mange av oss ser nå på dette som dørgende kjedelige biler som det nå kommer frem at også er jukset med for å kunne holde tritt med utviklingen... Det er jo bare trist, vil en virkelig legge samme bunke med penger på bordet for noe slikt? De er jo mer enn noen gang åpenbart at dette ikke er fremtiden.

Men om det kom en A6 heleelektrisk ville jeg foretrukket den fremfor en Tesla, men dette er utopi pt...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Teslanewbie

Når porsche kommer med sin tesla killer er jeg den første som bytter :-) har allerede forhørt meg om reservasjon . Den bilen blir en succé .
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

cairnz

Sitat fra: Teslanewbie på tirsdag 15. desember 2015, klokken 20:18
Når porsche kommer med sin tesla killer er jeg den første som bytter :-) har allerede forhørt meg om reservasjon . Den bilen blir en succé .
Det håper jeg også, selv om jeg ikke har planer om å bytte.
Elbilist

Bjoris

Jeg må innrømme at jeg syns det begynner å bli mye spennende nå fremover, selv om ikke alt er direkte sammenlignbart med Tesla så er der sikkert flere med meg som ikke MÅ bruke 700.000 på bil selv om vi kan.

Jeg har drøye levering av min ny lengst mulig for å få med nyheter og forsvare ny Leaf i mellomtiden, men ser nå at jeg mange spennende nyheter kommer til å bli presenter i "ventepeioden" når nyhetene om Bolt, Leaf og ikke minst den nye Hyundaien Iquion eller hva det nå var blir presseter og selvsagt M3. Har ikke tenkt tanken før, men begynner å sysle med tanken om at vi kanskje kunne klart oss fint med noe annet enn Tesla.

Når de nye langtrekkende bilene kommer blir det tøffere for Tesla å forsvare prisen, men jeg ser jo ar SC og AWD er vanskelig å slå, men rart hva en kan klare seg uten for feks 300.000 mer i banken, eller mindre i lån:)
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

willywonka

#762
Sitat fra: Dexter på mandag 14. desember 2015, klokken 16:24
Sitat fra: jbrattis på søndag 06. desember 2015, klokken 13:22
Å gå elektrisk med lang rekkevidde er det viktigste. Det er jo derfor jeg også endte på Tesla.
Men Tesla posisjonerer bilen sin som premium i utgangspunktet, og det kan vanskelig forsvares. Med kvaliteten og utstyret som er tilgjengelig i dag burde bilen vært priset vesentlig lavere.



BINGO!!!!!

bilen er veldig overpriset.   Langt ifra en premium bil.

Folk ser seg hemt blinde på 0-100 og rekkevidde.

Hva er det som ikke er premium? Jeg er posotitvt overasket over bilen etter å ha lest på dette forumet i forkant. Jeg har hatt mange premiumbiler og jeg synes ikke Tesla står tilbake for noen av dem. Foreløpig.

Haldenser

Sitat fra: Teslanewbie på tirsdag 15. desember 2015, klokken 20:18
Når porsche kommer med sin tesla killer er jeg den første som bytter :-) har allerede forhørt meg om reservasjon . Den bilen blir en succé .

Har Porsche planer om en masseprodusert sedan med plass til opptil 7 personer, 900 liter lasteplass som 5 seter, samme eller bedre rekkevidde, ladeinfrastruktur og hastighet tilsvarende Tesla? Mission E er en konseptbil så vidt meg bekjent og mangler vel flere av punktene over.
2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT

DulciusExAsperis

Sitat fra: Teslanewbie på tirsdag 15. desember 2015, klokken 20:18
Når porsche kommer med sin tesla killer er jeg den første som bytter :-) har allerede forhørt meg om reservasjon . Den bilen blir en succé .


Jeg er veldig fristet av den selv, men den kunne aldri fungert som bil nummer 1. Enn så lenge er det kun Tesla i elbilsegmentet som kan det, så ser ikke helt hvordan den skal kunne gå som en "Tesla-killer". Fortsatt tilgode å komme over konsepter som kan måle seg med Tesla. Audi e-Tron er vel det nærmeste så langt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA